Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait

forrás: Prím Online, 2019. november 11. 10:18

A TV technológiában és a műsorkínálatban megjelenő újdonságok pozitív kulturális változást indítottak el az európai felhasználók körében, derül ki a Samsung új kutatásából. A felmérés, amelyet a vállalat 50 éves évfordulója alkalmából készített, azt mutatja, hogy a televízió fejlődése hatással van az emberek mindennapi életére. Legyen szó a legújabb technológiákról, mint például a 8K felbontás, vagy a ma már elérhető magas minőségű és sokszínű tartalmakról, a tévének komoly szerep jut a hétköznapokban.

Az európai válaszadók 57 százaléka nézett már olyan tévéműsort, amely aktívan befolyásolta a szociális kérdésekről alkotott véleményét, mint például a klímaváltozás, a szegénység, a gazdasági egyenlőtlenségek vagy a negatív diszkrimináció. A BBC „A kék bolygó” című sorozata a kutatásban résztvevők 83 százalékát ösztönözte arra, hogy változtassanak az életvitelükön, például kevesebb egyszerhasználatos műanyagot használjanak.  

 

A jelenkori kérdéseket feldolgozó tartalmak iránti érdeklődés kiemelkedően magas, a megkérdezett európaiak kétharmada szeretne több, aktuális történésekkel foglalkozó műsort látni. Az informatív adások általánosságban is egyre népszerűbbek, a válaszadók 56 százaléka a dokumentumfilmeket nevezte meg, mint a legtöbbet fejlődött műfajt. A közbeszédbe is bekerülő „fake news”, azaz álhír kifejezés és a hírműsorokba fektetett bizalom csökkenése ellenére a tévéhíradó továbbra is fontos műfaj, a kutatásban résztvevő európai tévénézők közel három negyede (74 százaléka) számára továbbra is a TV az egyik legfontosabb hírforrás. 

 

A tartalommal együtt a nézők is folyamatosan alakulnak. A kutatásban résztvevők 73 százaléka szerint a tévé segítette valamely képességük fejlesztését. Van, aki új nyelvet tanult meg, vagy új sportot próbált ki, esetleg önkéntesmunkába kezdett a műsorok hatására. A válaszadók negyede választott olyan új úticélt magának a tévében látottak alapján, amelyre korábban nem gondolt volna, 38 százalékuk pedig más kultúrák receptjeit is kipróbálná. Ez a szám 41 százalékra emelkedik az okostévé felhasználók körében, ez is jól mutatja az internetelérés és az okos funkciók hatását a felhasználói élményre. 

 

A televízió, amellett, hogy változásra és a nyitottságra ösztönzi a nézőket, továbbra is fontos szerepet játszik a kikapcsolódásban. A válaszadók negyede szerint a tévénézés hozzájárul az általános mentális egészségükhöz, további egyharmaduk számára pedig ez az első számú feltöltődési forma. 

 

A kutatás megmutatta, hogy a tévénézés még mindig elsősorban társas élmény. A válaszadók fele szerint a közös tévézés valódi családi program. Az európaiak több mint harmadának (34 százalék) van olyan közös emléke szeretteivel, amely a tévéhez kötődik, például jelentős sportesemények közvetítései vagy fontos híradások. Ezek is azt mutatják, hogy a televízió a pozitív élmények platformja.   

 

„A televíziózás ma is informál, inspirál minket és különleges pillanatokkal gazdagítja az életünket. Legújabb kutatásunk megmutatja a tévénézőkre gyakorolt hatásait, mi pedig elkötelezettek vagyunk a felhasználó központú innovációk iránt, amelyek újra definiálják a TV szerepét a felhasználók otthonában – mondta el Nathan Sheffield, a Samsung Szórakoztató elektronikai üzletágának európai vezetője. – Az újgenerációs televíziós élményeket olyan készülékeken keresztül hozzuk el, mint például a forradalmi QLED 8K sorozat, melynek tagjai letisztult formatervezésben jelenítenek meg egyedülálló képminőséget. Ezek az eszközök új, izgalmas élmények alapját jelenthetik. A magasabb minőségű, nagyméretű kijelzőkön megjelenített kreatív és sokszínű tartalommal a televízió továbbra jelentős hatással lehet a felhasználók mindennapi életére.” 

 

A kutatás további eredményei:

  • Növekvő reprezentáció a tévében – Az európaiak 44 százaléka szerint a faji és etnikai reprezentáció drasztikusan javult a tévéadásokban az elmúlt 5 évben.
  • A TV szélesíti a kulturális ismereteinket – A tengerentúli adások egyre szélesebb körű elterjedésével az európaiak 40 százaléka szerint a tévé segít az idegen kultúrák megismerésében.
  • A tévé hozzájárul a kapcsolatépítéshez – A válaszadók negyede építi személyes kapcsolatait a televízió mellett legalább havi rendszerességgel. 
  • A QLED a tartalomfogyasztás jövője – A QLED felhasználók 80 százaléka szerint ez a technológia nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05