622 millió forint jogdíjat fizet az EJI
Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 622 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 36 ezer magyar és külföldi előadóművésznek. A most lezárt audiovizuális nagyfelosztás eredményeként a legmagasabb jogdíj megközelíti a kétmillió forintot, a tíz legmagasabb jogdíjban részesülő előadóművész együttesen közel 15 millió forintot kap műsoraik 2018-as felhasználása után.
Televíziós ismétlések: szinte kizárólag magyar előadóknak fizetnek ki több mint 280 millió forintot
A jogdíjak 5414 különböző, tavaly ismételt műsor adatai alapján kerültek felosztásra.
A tárgyévben a jogdíjfelosztás eredményeként 14 színész jogdíja haladta meg az egymillió forintot, és további 500 előadó kapott 100 000 forintnál is magasabb jogdíjat. A legmagasabb jogdíj csaknem 2 millió forint. A 9443 jogdíjban részesülő előadó 99,5 százaléka magyarországi állandó lakóhellyel rendelkezik.
Ettől az évtől kezdve nemcsak az MTVA, hanem a Comedy Central csatornái után is beszedi és felosztja az EJI a jogdíjat. A jogdíjfelosztás alapjául szolgáló adatokat az iroda előzetesen hozzáférhetővé tette honlapján, az adatok ellenőrzésének lehetőségével több mint 1 500 előadóművész élt.
25 százalékkal több jogdíj a televízióban sugárzott filmek és szinkronok után
Az eredményes jogdíj érvényesítés révén a felosztott jogdíj jelentősen, 25 százalékkal bővült és meghaladta a 255 millió forintot. Az EJI hárommillió percnyi film-adatot dolgozott fel, amelynek eredményeként ezerötszáz olyan előadóművész is részesült a jogdíjból, akik a filmek magyar nyelvű szinkronos változatának létrehozásában közreműködtek. Az idei évtől kezdve a televíziós sorozatok főszereplői mellett már a további szereplők is részesülhetnek jogdíjban.
Első alkalommal kerültek kifizetésre a Deezer által fizetett jogdíjak is: van olyan magyar előadó, aki csaknem 900 000 forintot kap
A Deezer azt követően kötött egyezséget az EJI-vel, hogy a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében megállapította a Deezer jogsértését. A jogdíjfelosztás a 2012 szeptemberétől 2018 májusáig terjedő időszakot öleli fel. Az egyesület 300 millió elhangzás adatait dolgozta fel, amelyek között volt olyan dal is, amelyet az említett időszakban közel ötszázezer alkalommal hallgattak meg, a legnépszerűbb magyar felvételt pedig 150 ezerszer játszották le. A tíz legnépszerűbb magyar dalt együttesen 1,5 milliószor hallgatták meg.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 1,2 milliárd forint jogdíjat fizet ki az EJI a zenészeknek
- Tiltakoznak az ismétlési és internetes zeneszolgáltatási jogdíjak megszüntetése ellen
- Tévés ismétlési jogdíjak
- Több tízmillió stream után kapnak pénzt a magyar előadók
- Elfogadták a csökkentett Artisjus jogdíjakat
- Jövőre tovább csökkennek az üres adathordozói díjak
- Csökkennek az üres hordozók jogdíjai
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.