A gyerekek ’jóságról’ alkotott nézeteit kutatta a Cartoon Network globálisan
A Cartoon Network nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országban is sokadjára indítja el bántalmazás elleni kampányát, amelynek jelszava: „Aki ver, az nem haver”. A népszerű gyerekcsatorna az ötödik év alkalmából globális kutatást végzett a gyerekek körében, amiből kiderült, mit gondolnak a gyerekek jótettnek, mit és hogyan tesznek azért, hogy másoknak jobb legyen.
Az Európában, a Közel-Keleten és Afrikában élő 6–12 évesek körében elvégzett felmérés alapján a gyerekek valamivel több mint fele szeretné, ha kedvesnek gondolnák a többiek. Ehhez képest óriási arányuk, 92 százalékuk saját bevallása szerint mindennap véghezvisz legalább egy jócselekedetet.
Kétharmaduk játszik a társaival, 59 százalékuk pedig megosztja a kedvenc csemegéjét másokkal. Szinte holtversenyben jön egymás után a következő három válasz: a lurkók fele leggyakrabban játszani invitál valakit vagy áthívja magához egy társát; megölel valakit; illetve segít valakinek, aki megsebesült.
A jótettek helyszínéül az esetek kétharmadában az iskola szolgál, majd az otthon következik hatvan százalékkal. A gyerekek legtöbbször a szüleikkel tesznek jót (68 százalék), utánuk jönnek a barátok 58 százalékkal. A 6–12 évesek öthadotát a szüleik inspirálják arra, hogy jót tegyenek másokkal, míg egyharmadukat a nagyszüleik, ötödüket a testvéreik, a barátaik vagy a tanáraik. A szülők nemcsak példamutatásban elsők, hanem mint példaképek is. A gyerkőcök 88 százalékánál ők a kedvesség megtestesítői.
Abban jobban megoszlott a gyerekek véleménye, hogy mit gondolnak a legkedvesebb cselekedetnek. Minden nyolcadik válaszoló az ölelést mondta, ezt követi egy hangyányit lemaradva a sebesülteknek való segítségnyújtás. Minden kilencedik megkérdeztett szerint a legnemesebb tett az, ha olyasvalakivel töltünk együtt időt, aki nincs jól, egyedül érzi magát. A gyerekek tíz százaléka azt válaszolta, a legnemesebb cselekedet, ha beszélgetünk valakivel, aki magányos.
Jó tett helyébe jót várj, avagy a kedvesség kedvességet szül! Fontos tanulság, hogy a gyerekek fele akkor érzi, hogy jót kell tennie, ha valaki kedves vele. A szülők szerepe az ösztönzésben is nagy: sokan úgy válaszoltak, hogy akkor kedvesek, ha a szüleiktől is ezt látják (42 százalék) vagy a szüleik erre bátorítják (37 százalék).
A kutatás négyezer résztvevővel készült. A válaszok az országokat összehasonlítva hasonlóan alakultak.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu kutatása szerint a munkaerő átalakítása az üzleti siker kulcsa
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Ötödször indítja el ’Aki ver, az nem haver’ c. kampányát a Cartoon Network
- Nem igaz, hogy függők vagyunk a közösségi médiától
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- A Samsung európai felmérése rámutat a telefontöltés társadalmi szerepének átalakulására
- A mobiltelefonok az érzelmi biztonságunkban is fontos szerepet játszanak
- A technológiai innovációk bevezetésében élen járó vállalatok megduplázhatják bevételeiket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.