Influencer témájú szakdolgozatok nyertek az IAB Hungary pályázatán

forrás: Prím Online, 2019. november 22. 15:58

Első alkalommal került kiosztásra az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díja, amelyet hárman vehettek át. A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.

 

 

 

A győztesek

Alapszakon Szaller Dávid nyert „Promóció, avagy a sztárok és influencerek szerepe az online térben történő márkázásban” című dolgozatával, ami a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment szakán készült, üzleti kommunikáció szakirányon, Dr. Csepeti Ádám támogatásával.

 

Mesterszakon Somogyi Fanni „A micro-influencerek megítélése és hatásuk a fogyasztók vásárlási döntéseire” című munkáját ítélték a legjobbnak. Ez a dolgozat szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Kereskedelem és Marketing szakon született meg, Dr. Csordás Tamás Viktor felügyelete mellett.

 

A különdíjat pedig Buzás Janka „Ki mondja meg, mit kell vennem? A YouTuberek hitelességi tényezői a Z generáció számára” című dolgozata érdemelte ki. Ez a munka ugyancsak a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán íródott meg, a konzulens Markos-Kujbus Éva volt.

 

Buzás Janka, Somogyi Fanni, Szaller Dávid

 

A díj

Az oklevelek átadására 2019. november 19-én, a Google budapesti irodájában került sor, az IAB és a szponzorok képviselőinek részvételével. Az alap-, illetve mesterszakos kategória nyertesei, a különdíjas pályázó valamint konzulenseik pénzjutalomban részesültek. Egyúttal a dolgozatok értékelésében aktívan részt vállaló Médiakutató folyóirat megjelenési lehetőséget kínált fel a nyerteseknek, illetve két további döntősnek Kovács Adriennek és Faltányi Csaba Zobornak, amennyiben szeretnék dolgozataikat tudományos publikációként is feldolgozni.

 

A díjátadó után a győztesek és a jelenlévő szakemberek között kötetlen beszélgetés zajlott a dolgozatok témáiról, a nyertesek munkatapasztalatairól és további terveiről. Az IAB Hungary blogja a közeljövőben interjúkat fog közölni a győztesekkel.

 

 

A pályázatról

A most első alkalommal kiadásra került díjra bárki pályázhatott, aki az említett szakterületen 2017. január 1. és 2018. július 31. között védte meg dolgozatát valamely egyetem alap-, mester- vagy szakirányú képzésén, esetleg doktori iskolájában. A pályázatok benyújtására 2019. március 31-ig volt lehetőség. 

 

A megadott határidőig számos aktuális témában több tucat színvonalas és érdekes szakdolgozat érkezett be. Az IAB Hungary, a Google, a GroupM Akadémia, az OMD, az RTL Magyarország és a Médiakutató szakembereiből álló zsűri döntése alapján kilenc pályamű került a döntőbe.

 

A három győztesen kívül döntőbe jutott még:

  • Kovács Adrienn (BME-GTK): Pinterest eszközök Magyarországon
  • Faltányi Csaba Zobor (METU) Chatbotok a kereskedelemben
  • Tompa Ferenc (METU): Gamer asztal bevezetése, online kampány
  • Kosik Réka (Corvinus): Érzékszervi marketing online mérése
  • Szekeres Beáta (METU): NGO-k digitális marketing lehetőségei
  • Kalocsai Zsombor (ELTE Kommunikáció): Online news, márkázás

 

Az új szakemberek bevonása sarkalatos kérdés a digitális marketingben

– Elképesztően jó volt tapasztalni, hogy a nevezettek és főleg a díjazottak mennyire éretten látják saját területüket – nyilatkozta Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere. – Azt is fontosnak tartjuk, hogy legyenek a későbbiekben is hasonló megmérettetések, ahol nem csak összemérhetik tudásukat a hallgatók, hanem olyan kérdésekre, problémákra találhatnak válaszokat, melyek a szélesebb szakma számára is értékesek lehetnek.

 

Török Diána, a GroupM Akadémia vezetője elmondta: azért döntöttek a pályázat támogatása mellett, mert a cég utánpótlásfejlesztő programja, a GroupM Akadémia nagyon hasonló célokat követ.

 

– A friss gondolkodású, tehetséges (leendő) szakemberek piacra vonzása és szakmánkban tartása, a teljesítményük elismerése, a motiválásuk közös ügy, akárcsak az érdemi kapcsolat erősítése a felsőoktatással – tette hozzá a szakember. – A zsűrizés során a személyes kedvenceim azok a dolgozatok voltak, amelyek valós, saját projekteket dolgoztak fel, és nem pusztán a kommunikációs felszínt karcolgatták, hanem mélyebbre ástak a marketing, az üzletépítés szintjére.

 

Marco Grandi, az OMD managing directora elmondta: az IAB szakdolgozat projektje tökéletesen illeszkedik az OMD alap értékeibe mind talent management, mind pedig digitális fókusz szempontjából. Több, mint 15 éves múltra tekint vissza a hallgatók körében népszerű OMD Médiaverseny, melynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és elindítása a szakmában. A megmérettetés után számos kolléga csatlakozott a céghez friss diplomával a kezében.

 

Az ügyvezető hozzátette: magas elvárásokkal tekintettek az IAB szakdolgozat versenye elé, és nem kellett csalódniuk, mert már ez első alkalommal erős mezőny gyűlt össze. Grandi szerint bátor és aktuálisan fontos témaválasztások, alapos kutatások, személyes interjúk a digitális világ elismert szereplőivel, szakmailag helytálló konklúziók jellemezték a pályázatokat.

 

Fotó: Polyák Attila

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megvan az év digitális tanári csapata

Negyedik alkalommal adta át az egymillió forint alapítványi támogatással járó Az Év Középiskolai Digitalizációs Tanári Csapata díjat a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A díjra magyarországi középfokú oktatási intézmények pályázhattak – és rekordszámban pályáztak is.

2019. december 6. 16:49

Meghirdették a 2019. évi Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot

A Magyar Innovációs Szövetség, az ITM-mel és az NKFIH-val együtt, keresi azokat a gazdasági társaságokat, ill. szervezeteket, melyek 2019-ben kiemelkedő innovációs tevékenységgel, jelentős üzleti hasznot értek el. Az Országházban, nagy nyilvánosság előtt átnyújtandó Innovációs Nagydíjra és további hét innovációs díjra, 2020. február 12-ig lehet jelentkezni.

2019. december 5. 20:35

Negyedik alkalommal kapott Zöld Nyomda díjat a Xerox

Negyedik alkalommal kapta meg a Zöld Nyomda Díjat a Xerox Digitális Nyomda, amellyel elismerték, hogy olyan innovatív technológiákat használ a termelékenység növelésére, amely a lehető legkisebbre csökkenti a környezeti hatásokat. A Xerox, amely élen jár az intelligens dokumentumkezelésben, közel húsz éve segíti ügyfeleit digitális nyomdai szolgáltatásokkal is Magyarországon, amelynek során olyan megoldásokat kínál, amellyel támogatja a digitalizációs törekvéseket is.

2019. december 5. 17:55

Újra itt a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj

A tavalyi nagy sikerű pályázatot követően a Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdeti a Vodafone Digitális Díjat, mellyel célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik digitális megoldásukkal valamely társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díjat három, korunk kihívásaival összefüggő kategóriában – Digitális Társadalom, Digitális Esélyegyenlőség és Bolygónk és Fenntarthatóság – hirdeti meg a vállalat. A Díjra magánszemélyek és vállalkozások, köztük nonprofit szervezetek és startupok jelentkezését is várják. A Vodafone Digitális Díj részletei itt érhetők el.

2019. november 28. 15:16

Influencer témájú szakdolgozatok nyertek az IAB Hungary pályázatán

Első alkalommal került kiosztásra az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díja, amelyet hárman vehettek át. A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.

2019. november 22. 15:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás