NMHH Médiatanács: Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz
Szerdán megtartotta első ülését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság új összetételű Médiatanácsa. A testület döntött arról, hogy a támogatási programban huszonhat televízió és rádió összesen 125,6 millió forint támogatást kap műsorkészítéshez, valamint tíz közösségi médiaszolgáltató 20,9 millió forintot műszaki fejlesztésre. A tanács több, rádiós frekvenciával kapcsolatos pályázati döntést is hozott, továbbá bírságokat szabott ki műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.
Támogatási döntések
Az Országgyűlés által december 10-én megválasztott új Médiatanács-tagok – Budai László, Hankiss Ágnes, Meszleny László és Szadai Károly – december 18-án üléseztek először, Karas Monika elnök vezetésével. Az ülésen a testület nyerteseket hirdetett a Médiatanács támogatási programjában – a helyi és körzeti televízióknak szóló – hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat harmadik fordulójában. A döntés értelmében huszonhat televízió összesen 125,6 millió forint támogatást kap. Közéleti magazinokat készíthet a komlói Baranya Televízió, a fővárosi ESTV, a TV10 és a Centrum TV, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, az Irány Televízió Miskolc, a Soltvadkerti TV, a Komló és Térsége TV, továbbá a gödöllői Régió Plusz Televízió. Hírműsor kategóriában a Zalaegerszegi Televízió, a Veszprém TV, a budapesti Hegyvidék Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Városi Televízió Szeged, a Szolnok Televízió, a pécsi Pannon TV, valamint a TV Budakalász pályázott sikeresen. A Városi Televízió Eger, a Gyula Televízió, az Ózdi Városi Televízió, a Salgótarjáni Városi Televízió, a Szombathelyi Televízió, a Kapos Televízió, a Gyöngyösi Városi Televízió, a TV Szentendre, illetve a fővárosban az Apostol TV kulturális magazinműsorok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.
A Médiatanács támogatási programjában a közösségi médiaszolgáltatók számára kiírt műszaki pályázat idei harmadik fordulójában tíz pályázót támogat a grémium. A nyertesek összesen 20,9 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül ezúttal a budapesti Apostol TV és a d1 TV, a Szentendre TV, a Tatai Televízió, a sárvári Trió-TV-Dunántúl és a Kistelek Városi Televízió, míg a közösségi rádióknál a veszprémi Mária Rádió Bakony, a fővárosi Klasszik Rádió 92.1 és a 90.9 Jazzy Rádió, valamint a miskolci Csillagpont Rádió fejlesztheti technikai berendezéseit.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Médiatanács véglegesítette és honlapján csütörtökön közzétette a Törökszentmiklós 96,4 MHz helyi és pénteken közzéteszi a Miskolc 103,8 MHz körzeti rádiós frekvencia pályázati felhívásait közösségi jellegű hasznosításra. Az ajánlatokat január 20-án, illetve 29-én lehet majd benyújtani. A testület elfogadta a Kecskemét 97,7 MHz körzeti, valamint a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi rádiós pályázati felhívások tervezeteit közösségi jellegű hasznosítással. A kecskeméti tervezet csütörtök óta, a székesfehérvári péntektől olvasható az NMHH honlapján.
A Szombathely 97,1 MHz és a Kaposvár 97,5 MHz helyi, a Pécs 94,6 MHz körzeti rádiós frekvenciák közösségi jellegű, valamint a Békés 94,4 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű rádiós hasznosítását célzó eljárásban a pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát is elvégezte a grémium. A szombathelyire pályázó Lánchíd Rádió Kft.-t, a kaposvári és pécsi eljárásban pedig mindkét pályázót, a Karc FM Média Kft.-t és az FM 4 Rádió Kft.-t is nyilvántartásba vette a Médiatanács, míg a békésiben hiánypótlásra szólította fel mindkét pályázót, a GloboSys Hungary Kft.-t és a ProjektPro Bt.-t.
Hozzájárult a testület, hogy az FM 4 Rádió Kft. – egy hónap halasztással – legkésőbb február 3-án kezdje meg Mária Rádió néven működő médiaszolgáltatását a Göd 97,3 MHz körzeti, illetve a Törökbálint 97,6 MHz helyi frekvencián.
A Médiatanács engedélyezte a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány számára – a kérelme alapján – a miskolci médiaszolgáltatási jogosultságának vételkörzet-bővítését a szolgáltató sátoraljaújhelyi, encsi, valamint a gyöngyösi, az egri és a hatvani jogosultságaival az eddigi hálózatba kapcsolódás helyett, valamint azt, hogy az így létrejött jogosultság a Hegyalja Média Kft. tokaji rádiójával hálózatba kapcsolódjon. A Médiatanács emellett engedélyezte, hogy a szolgáltató a Szent István Rádió nevet használja.
A szolgáltató kérelmére a Médiatanács engedélyezte, hogy a Katolikus Rádió Zrt. hatósági szerződése tartalmazza, hogy a médiaszolgáltatása interneten is elérhető.
Az Európa Rádió Nonprofit Közhasznú Kft. kérelmét a Miskolcon és Mezőkövesden fogható, jövő áprilisban lejáró körzeti, közösségi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása iránt – a szolgáltató ismételt jogsértései miatt a médiatörvénynek megfelelően – elutasította a testület.
Bírságok szerződéses vállalások megsértése miatt
A debreceni Európa Rádió szolgáltatójára negyvenezer forintos bírságot szabott ki a Médiatanács, amiért eltért saját megnevezésétől, valamint kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest egy vizsgált októberi adáshéten.
Húszezer forintos bírságot szabott ki a grémium a Karcag FM szolgáltatójára, mert egy vizsgált szeptemberi adáshéten a hatósági szerződésben szereplő napi 16 órás műsoridőhöz képest 24 órában szólt a rádió, és kevesebb szöveget, magyar zenét, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő, kisebbségi és közszolgálati műsort, valamint több zenét tett közzé az általa vállaltaknál.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1
- NMHH Médiatanács: 76 millió forint rádiós műsorok készítésére
- NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes
- A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot
- Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra
- Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
- Ismét bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- NMHH Médiatanács: több mint 46 millió forint tizennégy közösségi médiaszolgáltatónak műszaki fejlesztésre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.