Öt megatrend, amely meghatározza a kiskereskedelem jövőjét

forrás: Prím Online, 2019. december 26. 13:34

A kiskereskedelmi vállalatoknak gyorsan kell reagálniuk ügyfeleik radikálisan változó elvárásaira és igényeire, ha szeretnének relevánsak és sikeresek maradni a piacon – állapította meg a Fujitsu kiskereskedelmi stratégák számára kiadott új, gondolatébresztő tanulmánya.

A „Fujitsu Future Insights – Digitális átalakulás a kiskereskedelemben” című jelentés szerint a kiskereskedelmi környezetben egyre elutasítóbban lépnek fel az ezredfordulósok és a „Z” generációs ügyfelek a több mint száz éve uralkodó, tömegtermelésre/tömegfogyasztásra épülő hagyományos gazdasági modellel szemben. Az, hogy végső soron mely kiskereskedelmi vállalatok maradnak életben, és mely versenytársak vesztik el relevanciájukat, a jelentés szerint attól függ, mennyire képes a szervezet sikeres digitális átalakulással reagálni a kivívásokra.

 

 

A fogyasztás jellegének megváltozása mellett a jelentés négy másik megatrendet is azonosít, amelyeket érdemes figyelembe venniük a kiskereskedelmi cégeknek jövőbeni stratégiájuk kidolgozásakor: 

  • A kontinuitás hiánya a fogyasztói értékek és viselkedés terén: 2030-ra egyszerre hat fogyasztói generáció lesz jelen a piacon, eltérő értékekkel és különböző technológiai élmények által befolyásolt viselkedéssel. A kiskereskedelmi szereplőknek még a generációs kategóriáknál is differenciáltabb mikroszegmensek szerint kell csoportosítaniuk kínálatukat.
  • A fogyasztók visszaszerzik az ellenőrzést adataik felett: A tranzakcióknál egyre meghatározóbbak a személyes adatok, ami óriási előnyhöz, sőt akár de facto monopóliumhoz juttatja a szektor digitális platformmal rendelkező szereplőit. A bizalom visszaszerzése érdekében a vállalatoknak ugyanakkor különféle szolgáltatásokon keresztül lehetővé kell tenniük a magánszemélyek számára, hogy jobban kézben tartsák saját adataikat, például a blokklánchoz hasonló technológiák alkalmazásával.
  • Diverzifikáltabb ember-gép kapcsolatok: A kiskereskedelem új korszakában a dolgozók szerepe megváltozik – hiszen az egyszerű feladatokat átveszik tőlük a gépek. Így új értékek születnek, nagyobb lesz a kereslet az MI és más digitális technológiák kezelésére képes szakemberek iránt, és új lehetőségek nyílnak meg a kreatív munkavégzés terén (pl. a professzionális stylistok számára). 
  • Emberközpontú ökoszisztémák: Iparágakon átívelő ökoszisztémák jönnek létre számos más ágazatban is (pl. a pénzügyi szolgáltatások területén, a közlekedésben és az egészségügyben). A stabil vevőkörrel rendelkező kiskereskedelmi vállalkozások fontos szerepet játszanak majd ezekben az új ökoszisztémákban, hozzájárulva a fenntartható társadalom létrejöttéhez.

 

A „Fujitsu Future Insights” sorozat bemutatja a vállalat globális digitális átalakulási trendekről vallott nézeteit, mélyrehatóan elemezve a kihívásokat és az új technológiák konkrét területeken várható hatását. A „Digitális átalakulás a kiskereskedelemben” című tanulmányban a Fujitsu a digitalizált kiskereskedelmi szolgáltatásokról alkotott jövőképét vázolja fel, és ismerteti, milyen változásokat vár a kiskereskedelemben és más iparágakban a digitális technológiáktól. 

 

„A társadalom fejlődésével a tömegpiaci kiskereskedelemről alkotott kiinduló feltételezéseink jelentős része érvényét veszti. A jövőben azok a kiskereskedelmi vállalatok lesznek sikeresek, amelyek megértik és figyelembe veszik a fogyasztók bizalomvesztését és társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos aggodalmait. Azok, akik nem ismerik fel a változás szükségszerűségét, egyre inkább kiszorulnak és képtelenek lesznek visszaszerezni elveszített piaci részesedésüket és hitelességüket. A legnagyobb globális kiskereskedelmi vállalatok átalakulási partnereként a Fujitsu ügyfeleivel közösen, elkötelezetten dolgozik az emberközpontú innováció és bizalom megteremtésén a kiskereskedelemben, hozzájárulva ezzel a virágzó és fenntartható társadalom létrejöttéhez” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának igazgatója.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

HR digitalizáció a pandémia után: globális toborzás és virtuális irodák

A pandémia előre nem látható ütemben változtatta meg a munka világának több aspektusát is: a távmunka térnyerésén túl létrejöttek az akár teljesen virtuális vállalatok, a munkaerő-toborzás lokálisból globális lett, a munkáltatók és a munkavállalók is tudatosabbá váltak a fenntarthatóság terén. Közben az újabb generációk erősebben keresik a virtuális élményeket – derül ki a Deloitte kutatásából.

2021. október 21. 14:09

Ismét együtt jótékonykodik a Raben, a Danone és a Numil

A Danone két hazai vállalatával, a Danone Magyarország Kft.-vel és a Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-vel együtt vett részt az idei Élelmezési Világnap alkalmából szervezett Adománykonvojban a logisztikai szolgáltató Raben Trans European Hungary Kft. A két élelmiszeripari cég az idén mintegy kétszer akkora mennyiségű termékkel járul hozzá a rászoruló családok megsegítéséhez, mint tavaly.

2021. október 20. 15:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20