Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások

forrás: Prím Online, 2020. február 14. 17:06

Az Amazon neve a magyarok számára sem ismeretlen, de nagyon sokan rendelnek termékeket Amerikából e portálon keresztül egész Európa szerte. Azonban a Kínai és az Indiai lakosok számára új lehetőségeket kínálnak helyi szinten az új, feltörekvő webáruházak, amelyek innovatív fejlesztésekkel és óriási lelkesedéssel szándékoznak meghódítani a régiót. Erre pedig nem csak anyagi és technikai lehetőségeik adottak, hanem a potenciális ügyfélkör bevonzásához szükséges megoldásaik is.

Az Amazon igazi ős-webportálnak számít az interneten, hiszen 1994 óta képviseli az elektronikus kereskedelmet (bár az első évben még Cadabra.com néven működött) és a mai napig az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi cég. A 90-es évek dotcom lufijának egyik fő szereplőjeként, túlélve a tragikus időszakot, 2001-ben végre nyereséggel zárhatta az évet. Sikere és népszerűsége pedig azóta töretlen. Ráadásul olyan nagy nevek mint az A9, az IMDb és az Alexa is az Amazon birtokában van már. 

 

Minden kezdet nehéz, ha webáruházról van szó!

 

Egy webáruház nyitása még ma is teljes embert és céget igénylő feladat, hát még a 90-es években mekkora tőke és szervezettség kellett ehhez. Még akkor az iránykeresés és a vásárlók megszerzése okozott gondot, ma inkább a nagy konkurencia. Az Amazon kezdetben csupán internetes könyváruházként működött, később a termékeik listáját bővítette DVD-kkel, CD-kkel, programokkal, játékokkal. Mára pedig már szinte minden kapható rajta a ruházati cikkektől, a bútorokon át, egészen az ételekig.

 

Bár a világ minden tájára szállít termékeket, Kínában és Indiában úgy tűnik, letaszíthatják a trónjáról a webáruház óriást. Ázsia leggazdagabb embere kívánja lekörözni hazájában az amerikai riválisát. A kezdetekben mindössze egyetlen területet akar birtokolni, amelyben még óriási potenciál lakozik. Ez pedig nem más, mint az élelmiszeripar. A társaságnak nagyon komoly ügyfélbázisa van, amelyre építheti az üzletének sikerét.

 

India új Amazonja, hamarosan beírja magát a történelembe!

 

Már most India új Amazon-jaként hivatkoznak arra a rendszerre, amelyet a Reliance Industries távközlési hálózat, a Jio indít. Az ország második legnagyobb ágazati vállalataként több, mint 360 millió előfizetővel rendelkeznek és rengeteg saját kiskereskedelmi boltot is üzemeltetnek az 1,3 milliárd lakosú országban. Így az elérhető, leendő ügyfelek száma irigylésre méltó. A tervek szerint, már kezdetekkor több mint 50 ezer élelmiszeripari terméket fognak forgalmazni, amelyhez gyors és díjmentes kiszállítást is vállalnak.

 

Jelenleg az indiai online élelmiszer vásárlást mindössze a lakosság 0,15%-a veszi igénybe, amelyet a cég szeretne megsokszorozni az elkövetkezendő években. A jelenlegi 870 millió dolláros bevételt pedig az elemzők pár éven belül már 14-15 milliárd dollárra becsülik. Bár az Amazonon kívül más amerikai vállalat is próbálkozik az Indiai piacra való betöréssel és több indiai versenytárs is akad a helyi webáruházak kínálatában, egyik sem tud akkora célközönséget megszólítani, mint a Jio által üzemeltetett JioMart. Ezt a nevet pedig valószínűleg hamarosan még nagyon sok helyen fogjuk viszont látni, hiszen úgy néz ki, az Ázsiai piacot hamarosan fenekestül fel fogja forgatni!

 

Forrás: webaruhazkeszitesarak.hu

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Van-e dolguk a nőknek az IT világában?

A Wild Code School a hagyományostól eltérő webfejlesztő képzést kínál immár Budapesten is. Az új campus indulásának alkalmából csütörtökön egy finom ebédre és egy izgalmas beszélgetésre várják mindazokat, akiket érdekel, hogyan lehetne kiemelni a nőket az IT világában.

2020. február 26. 08:38

A biztosítási iparágat is elérte a digitalizáció

Az IDC és a Liferay közös biztosítási ágazatban végzett legfrissebb tanulmánya szerint az IT-kiadások globálisan 5,2 százalékos éves növekedést vetítenek előre 2022-ig, és elérik a 126 milliárd dolláros határt. 

2020. február 25. 17:55

A világ egyik legjelentősebb befektetési eseményén vett részt a magyar startup delegáció

A Startup Campus a HEPA törökországi irodája és az Isztambuli Magyar Főkonzulátus együttműködésében háromnapos törökországi üzleti túrát szervezett állami, egyetemi és vállalati partnerek, valamint három magyar startup számára. A startupok a világ egyik legjelentősebb befektetői konferenciáján, a World Business Angel Forum-on (WBAF) pitchelhettek, a Startup Campus pedig egyetértési megállapodást írt alá a török Hackquartersszel. 

2020. február 25. 16:32

Megérkezett a Fujitsu két új, nagy teljesítményű munkaállomása

A Fujitsu bemutatta a műszaki és kreatív iparágak nagy teljesítményigényű felhasználóinak követelményeire optimalizált, két új munkaállomását. Az új rendszerek a legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek teljesítmény és a tervezés támogatása terén.

2020. február 25. 12:15

Usernet: Újabb internetes átverés szedi áldozatait

Az elmúlt fél évben új internetes átverés szedi áldozatait, amely elsősorban a hazai, elsősorban az online szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat célozza meg. Az átverést a legtöbb szakember „túlfizetéses” átverésnek nevezi.

2020. február 25. 10:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás