Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások

forrás: Prím Online, 2020. február 14. 17:06

Az Amazon neve a magyarok számára sem ismeretlen, de nagyon sokan rendelnek termékeket Amerikából e portálon keresztül egész Európa szerte. Azonban a Kínai és az Indiai lakosok számára új lehetőségeket kínálnak helyi szinten az új, feltörekvő webáruházak, amelyek innovatív fejlesztésekkel és óriási lelkesedéssel szándékoznak meghódítani a régiót. Erre pedig nem csak anyagi és technikai lehetőségeik adottak, hanem a potenciális ügyfélkör bevonzásához szükséges megoldásaik is.

Az Amazon igazi ős-webportálnak számít az interneten, hiszen 1994 óta képviseli az elektronikus kereskedelmet (bár az első évben még Cadabra.com néven működött) és a mai napig az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi cég. A 90-es évek dotcom lufijának egyik fő szereplőjeként, túlélve a tragikus időszakot, 2001-ben végre nyereséggel zárhatta az évet. Sikere és népszerűsége pedig azóta töretlen. Ráadásul olyan nagy nevek mint az A9, az IMDb és az Alexa is az Amazon birtokában van már. 

 

Minden kezdet nehéz, ha webáruházról van szó!

 

Egy webáruház nyitása még ma is teljes embert és céget igénylő feladat, hát még a 90-es években mekkora tőke és szervezettség kellett ehhez. Még akkor az iránykeresés és a vásárlók megszerzése okozott gondot, ma inkább a nagy konkurencia. Az Amazon kezdetben csupán internetes könyváruházként működött, később a termékeik listáját bővítette DVD-kkel, CD-kkel, programokkal, játékokkal. Mára pedig már szinte minden kapható rajta a ruházati cikkektől, a bútorokon át, egészen az ételekig.

 

Bár a világ minden tájára szállít termékeket, Kínában és Indiában úgy tűnik, letaszíthatják a trónjáról a webáruház óriást. Ázsia leggazdagabb embere kívánja lekörözni hazájában az amerikai riválisát. A kezdetekben mindössze egyetlen területet akar birtokolni, amelyben még óriási potenciál lakozik. Ez pedig nem más, mint az élelmiszeripar. A társaságnak nagyon komoly ügyfélbázisa van, amelyre építheti az üzletének sikerét.

 

India új Amazonja, hamarosan beírja magát a történelembe!

 

Már most India új Amazon-jaként hivatkoznak arra a rendszerre, amelyet a Reliance Industries távközlési hálózat, a Jio indít. Az ország második legnagyobb ágazati vállalataként több, mint 360 millió előfizetővel rendelkeznek és rengeteg saját kiskereskedelmi boltot is üzemeltetnek az 1,3 milliárd lakosú országban. Így az elérhető, leendő ügyfelek száma irigylésre méltó. A tervek szerint, már kezdetekkor több mint 50 ezer élelmiszeripari terméket fognak forgalmazni, amelyhez gyors és díjmentes kiszállítást is vállalnak.

 

Jelenleg az indiai online élelmiszer vásárlást mindössze a lakosság 0,15%-a veszi igénybe, amelyet a cég szeretne megsokszorozni az elkövetkezendő években. A jelenlegi 870 millió dolláros bevételt pedig az elemzők pár éven belül már 14-15 milliárd dollárra becsülik. Bár az Amazonon kívül más amerikai vállalat is próbálkozik az Indiai piacra való betöréssel és több indiai versenytárs is akad a helyi webáruházak kínálatában, egyik sem tud akkora célközönséget megszólítani, mint a Jio által üzemeltetett JioMart. Ezt a nevet pedig valószínűleg hamarosan még nagyon sok helyen fogjuk viszont látni, hiszen úgy néz ki, az Ázsiai piacot hamarosan fenekestül fel fogja forgatni!

 

Forrás: webaruhazkeszitesarak.hu

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világszinten teljes gőzzel halad az egészségügy digitális átalakulása

Az egészségügy digitális forradalma közel 20 éve van napirenden, most azonban úgy tűnik, valóban változás várható. Legalábbis ez derül ki a Roland Berger „Az egészségügy jövője: a szektor gyorsabb ütemben digitalizálódik a vártnál” (Future of Health: An industry goes digital – faster than expected) című tanulmányából. A Roland Berger szerint a 2025-ig tartó időszakban gyökeres változások lesznek az egészségügyi piacon. 

2020. február 21. 14:48

Az OnRobot bővíti termékcsaládját!

A robotikai End-of-Arm eszközök globális éllovasa, az OnRobot innovatív Gecko nyom nélkül tapadó gripperének egy új kompakt, egykorongos verzióját dobta piacra. Az új egykorongos Gecko SP (single pad) a megszokott funkciókat hozza most el olyan új automatizációs alkalmazások számára is, melyeknek kevesebb helyre és alacsonyabb teherbírása van szükségük. 

2020. február 21. 13:15

207 millió forint befektetést kapott a Trustchain digitális szerződéskötő platform

AZ MFB csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől újabb, ezúttal 207 millió forintnyi befektetést kapott a TrustChain Systems Kft. A vállalkozás szolgáltatásai folyamatosan bővülnek, februárban indult a valós idejű távoli ügyfél-azonosítás magyar nyelven.

2020. február 21. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás