Koronavírus: nemzetközi nagyvállalatok használják a magyar big data cég új pandémia adatbázisát

forrás: Prím Online, 2020. március 29. 12:27

A budapesti székhelyű Starschema és a felhőalapú adatkezelési technológiákban élen járó kaliforniai tech-óriás, a Snowflake együttműködésének köszönhetően március 25-én vált elérhetővé az az integrált információs rendszer, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. Az ingyenes és szabadon felhasználható adathalmaz óriási segítséget nyújthat kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és a gazdasági döntéseik meghozatalában.

Az integrált információs rendszer alapját a Snowflake felhőalapú adatplatformja, a Data Exchange képezi, amelyet nagy mennyiségű adatok megosztására és biztonságos cseréjére fejlesztettek ki. A platform lehetővé teszi a több forrásból származó információk összegyűjtését, azok egységes, komplex adathalmazzá alakítását, amelyet a felhasználók valós időben érhetnek el.

 

A vezető magyar big data cég koronavírus (COVID-19) adathalmaza a világ közegészségügyi hatóságai által közzétett legfrissebb epidemiológiai adatokra épül (fertőzések, megbetegedések, kórházban kezeltek, halálesetek, gyógyultak és elvégzett vizsgálatok száma). Komplexitását az adja, hogy a Starschema szakemberei ezt olyan releváns információkkal egészítik ki, mint például a megbetegedések földrajzi elhelyezkedése, a laborvizsgálatok részletes eredményei, az adott terület egészségügyi infrastruktúrája, demográfiai adatai (átlagéletkor, nemek aránya, népsűrűség) vagy a bevezetett járványügyi intézkedések. A felhasználók tisztított, elemzésre kész formátumban férhetnek hozzá az adatokhoz, amelyeket könnyen és gyorsan integrálhatnak saját adatbázisaikhoz. 

 

 

A Starschema adathalmazának alkalmazására számos lehetőség kínálkozik. Egyrészt alapul szolgálhat olyan átfogó (filogenetikai) vizsgálatok lefolytatására, amelyekkel megállapítható, hogy az eddig azonosított koronavírus (COVID-19) törzsek közül melyik jelent nagyobb egészségügyi kockázatot. Másrészt – az adott ország vagy régió adataira támaszkodva – segítséget nyújthat a járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedések meghozatalához. Harmadrészt a nemzetközi nagyvállalatok az adatok elemzésével olyan információkhoz juthatnak, amelyekkel felmérhetik ellátási vagy beszállítói láncuk sebezhető pontjait, optimalizálhatják termelési tevékenységüket és üzleti vészforgatókönyvet dolgozhatnak ki.

 

A Starschema és a Snowflake által fejlesztett integrált információs rendszert eddig közel 200 nemzetközi nagyvállalat és szervezet vette vagy veszi igénybe a járványhelyzettel kapcsolatos elemzéseihez. A felhasználók között olyan nevek szerepelnek, mint az UNICEF, az 1948-ban alapított Kaiser Family Alapítvány vagy a CNBC.

 

„Az új koronavírus járvány hatásaival így vagy úgy mindenkinek meg kell birkóznia. A célunk az, hogy hiteles és a lehető legjobb minőségű adatokat biztosítsuk felhasználóinknak ahhoz, hogy sikerrel vegyék fel a küzdelmet az új veszéllyel és megfeleljenek az általa generált kihívásoknak” – nyilatkozta Földi Tamás, a Starschema alapító-tulajdonosa. „A Snowflake kiváló partner, amely világszínvonalú technológiával támogat bennünket e cél elérésében.  Bízom benne, hogy az általunk fejlesztett rendszer segítségével megalapozottabb döntések születhetnek, így a világjárványt hamarabb sikerül megfékezni” – tette hozzá.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Cassandra mesterséges intelligenciával racionalizálja a call centerek működését

Az elmúlt két évben NKFI pályázati támogatásból valósította meg innovatív ügyfélszolgálati robotasszisztensét a Clementine, a hazai piac vezető adatbányász és szöveganalitikai megoldásokat szállító cége. A közel 180 millió forintos projekt eredményeként Cassandra rávilágít az ügyfélinterakciók rejtett, de hasznos információtartalmára, racionalizálja a call centerek napi működését, lehetővé teszi a működési és fenntartási költségek csökkentését, hozzájárul az ügyfélszolgálatok által nyújtott szolgáltatás minőségének javításához, támogatja az operátor kollégák szakmai fejlődését, és javítja az ügyfélélményt.

2020. június 3. 12:13

Az elosztott főkönyvi technológia elterjedését segíti az LG

Az LG Electronics (LG) és a vállalati formában létező megosztott főkönyvi platform, a Hedera Hashgraph a mai napon bejelentette, hogy az LG csatlakozott a Hedera kormányzótanácsához. A tanács, amelynek célja, hogy létrehozza a lehető legkevésbé centralizált, nyilvános főkönyv modelljét, összesen 39, különféle iparágakat és földrajzi területeket képviselő globális szervezetet tömörít.

2020. június 2. 16:24

Kötelező adatszolgáltatás a magánegészségügyben

2020. június 1-vel lépett életbe az a szabályozás, amelynek értelmében minden egészségügyi magánszolgáltatónak csatlakoznia kell az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT) és ezen keresztül kell online adatokat küldenie a központi rendszerbe. A rendelkezés mintegy 29 ezer magánpraxist érint, amelyek mostantól kizárólag akkreditált szoftveren keresztül tehetnek eleget adatszolgáltatási kötelezettségüknek. A T-Systems leányvállalata, az egészségügyi megoldásokra szakosodott Pan-Inform Kft. a rendelet hatálybalépését megelőzően élesítette magánorvosok számára fejlesztett informatikai rendszerét, amelynek bevezetése az orvostól csupán egy számítógépet, böngészőt és stabil, nagy sávszélességű internetkapcsolatot igényel. 

2020. június 2. 14:58

Az egyetlen valódi pozitívuma lehet a koronavírusnak, ha végleg netre költözik minden ügyintézés

Ma már nincs sem jogi, sem technikai akadálya, hogy teljes biztonsággal azonosítsuk magunkat online környezetben. Így a korábban személyes megjelenést igénylő szerződések is megköthetők interneten. A technológia fejlesztésében élenjáró magyar ID&Trust online ügyfélszolgálati rendszerét három hónapig ingyen tesztelhetik azok a vállalati ügyfelek, akik június 15-ig jelentkeznek.

2020. június 2. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás