Piacvezető a Telekom az online mobiltelefon- és tablet értékesítésben

forrás: Prím Online, 2020. április 2. 12:41

A tavalyi évben ismét a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből*. Az elemzőcég mérései alapján az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2019-es online forgalmának több, mint harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta.

A Telekom online webshopja 2019-ben is megtartotta piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete több, mint harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 10,3 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2019-ben – derült ki a GKI Digital piacelemzéséből. E két termékkör teljes hazai online értékesítésének volumene tavaly csaknem nettó 30,3 milliárd forintot tett ki, emellett kiemelkedő növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika piacán, TV termékkörben a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő lett, valamint számítástechnika kategóriában 73%-os növekedést ért el, megközelítőleg 1 milliárdos forgalommal.

 

„Adataink alapján azt látjuk, hogy a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet, így a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át az online értékesítés adta. Mindebből közel bruttó 147 milliárdot generáltak a műszaki cikkek.” – jellemezte a hazai online kiskereskedelmi szektort Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

 

A Telekom webshopjában, ahol mintegy 1100 féle különböző variációban van lehetőség a termékek és szolgáltatások megvételére, évente 130 ezer terméket vásárolnak az ügyfelek, melyből 90 ezer mobiltelefon. „Hiszünk abban, hogy a technológia és digitális eszközök könnyebbé teszik a mindennapokat, segítségünkre vannak az élet minden területén: legyen az szeretteinkkel való kapcsolattartás, kikapcsolódás, munka, vagy tanulás – különösen a mostani időszakban. E céltól vezérelve azon dolgozunk, hogy meglévő és új ügyfeleink a termékeket és szolgáltatásokat széles választékban, kedvező konstrukcióban, könnyen és gyorsan érhessék el, webshopunkon keresztül is. A GKI Digital piacelemzésének eredménye egyértelmű pozitív visszacsatolás számunkra, hogy jó úton járunk ebben a törekvésünkben és az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez” – erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

 

_________________

* Módszertan: Az e-kereskedők piaci részesedésének megállapításakor a GKI Digital a magyar nyelven működő, forintban árazó, fizikai terméket (is) értékesítő online áruházak 5500-as sokaságát vette alapul. A részesedések a 2019-es naptári évre vonatkozó, online értékesítésből származó forgalom alapján kerültek meghatározásra. Az eredmények alapját negyedéves rendszerességű, nevesített, kereskedői adatbekérések, valamint a GKI Digital saját forgalmi modellezései és lakossági kutatásai adják.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Házon belülről érkezett az SAP fejlesztőközpontjának új operatív vezetője

Új operatív vezetőt neveztek ki az SAP magyar fejlesztőközpontjának (SAP Labs Hungary) élére Nyers Balázs személyében. A szakember 2007 óta dolgozik az SAP kötelékében, vezetői tapasztalata mellett szerteágazó technológiai ismereteire fog támaszkodni új megbízatása során.

2020. május 25. 14:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás