Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

forrás: Prím Online, 2020. április 3. 13:55

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk. 

Magyarországon az álláshirdetések száma drasztikusan, átlagosan 70 százalékkal csökkent a legjobban sújtott iparágaknál, de bizonyos szektorok, mint az online értékesítés, a logisztika, a digitális iparágak szereplői itthon és a globális piacokon is nagy arányban növekednek. A versenyképes vállalati szektor fejlődésének kulcsa, hogy a lehető leggyorsabban a legmegfelelőbb emberek csatlakozzanak a cégekhez, a kellően flexibilis munkavállalók pedig a krízisben is új lehetőségeket találhatnak. Ha a toborzás leáll, az a versenyképes szektorokban szinte azonnali munkaerőhiányt eredményez.  

 

A globális gazdaságot ért kihívás egyidőben, válogatás nélkül érezhető a világ minden pontján. Bár a Reuters kimutatása alapján Kína már elkezdett visszarendeződni, így múlt héten az ott működő multinacionális vállalatok 95%-a már újra aktív volt, a kis- és középvállalkozások 60%-a pedig a krízis előtti üzemszintre állt be. A járvány terjedése miatt azonban az Európai Unió és az Egyesült Államok még kivár. A magyar munkaerőpiacon is számos, eddig nem tapasztalt változás prognosztizálható: a külföldön élő nagyszámú magyar munkaerő egy része hazatér, de a feltörekvő, startup vállalkozásoknál is nagy átrendeződés várható. A hazai, jövedelemtermelő képesség nélküli, pusztán finanszírozásból működő kb. 1200 startup, ami a startupok 66 százaléka, elbocsátott munkatársai is elérhetőek lesznek más iparágak számára. 

 

 

Azok a startup vállalkozások és nagyvállalatok, amelyek a jelenlegi piaci igényt alátámasztó, digitális megoldásokra (önvezető autó, online kommunikációs eszközök és e-értékesítés) fókuszálnak, növekedésükkel további munkatársfelvételt indítanak, ami már látható is a nemzetközi piaci elmozdulásokban. Az Amazon multinacionális nagyvállalat 100.000 munkatársat keres, míg a hagyományos nagy amerikai üzletláncok (Walmart, CVS, Kroger) a bolti és főleg online kereskedelem területére több ezer új munkatársat vesznek fel. 

 

Munkavállalói oldalról a magyar gazdaságélénkítő csomag számos területen nagy segítség lehet, de aki most kényszerszabadság alatt vár a helyzet változására, az is lehetőséget kap arra, hogy jelenlegi céges státuszát átgondolja. Amennyiben úgy érzi, hogy munkahelye a bejelentendő támogatások ellenére veszélyben van, azonnali álláskereséssel, valamint képzési programok haladéktalan elkezdésével tud reagálni. 

 

Fehér Zsolt nemzetközi HR-szakértő szerint a globális trendek azt mutatják, hogy amikor sok szereplő kivár, a tudatosan, fenntarthatóan gondolkodó cégek számára ez kedvező időszak a tervezésre és a lépéselőny megszerzésére. A krízishelyzetben munkakeresővé vált tehetségek elérése ugyanis hosszú távon jelentős piaci előnyökhöz juttathatja a különböző szektorok szereplőit. A munkaerő-kiválasztás és a munkakeresés folytatása, a jelenlegi helyzetre adaptált, eredményes döntéshozatal a magyar vállalkozások és munkavállalók elemi érdeke az egészségügyi krízis alatt is. 

Kulcsszavak: munkaerő munkaerőpiac HR

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ismét együtt jótékonykodik a Raben, a Danone és a Numil

A Danone két hazai vállalatával, a Danone Magyarország Kft.-vel és a Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-vel együtt vett részt az idei Élelmezési Világnap alkalmából szervezett Adománykonvojban a logisztikai szolgáltató Raben Trans European Hungary Kft. A két élelmiszeripari cég az idén mintegy kétszer akkora mennyiségű termékkel járul hozzá a rászoruló családok megsegítéséhez, mint tavaly.

2021. október 20. 15:50

Európa hogyan őrizheti meg versenyképességét a felhő terén?

Tíz éve a vállalatok felhőre való átállása leginkább az adattárolást és a hálózati működést érintette. Azóta robbanásszerűen fejlődik a felhőalapú innováció, ám sok európai cég még mindig csupán a sávszélesség-bővítés és a költségmegtakarítás eszközeként tekint a felhőre.

2021. október 20. 12:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20