Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre

forrás: Prím Online, 2020. április 6. 18:13

Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.

Március elején vezette be hazánkban a Magyar Nemzeti Bank és a Giro Zrt. az azonnali fizetési rendszert, melynek segítségével 5 másodperc alatt megérkeznek az átutalások a bankszámlákra. Az elmúlt egy hónapban kitűnően vizsgázott rendszerre épül a maroknyi, de jelentős banki tapasztalattal rendelkező magyar programozók által fejlesztett teljes körű szolgáltatáscsomag, az Organic. A megoldás segíti a magánszemélyek és a vállalkozások közötti banki tranzakciók felgyorsítását, egyszerűsítését, és ezáltal a teljes gazdaság készpénzmentessé tételét, valamint a vállalkozások digitalizálását, melyre a koronavírus járvány miatt is kiemelt szükség van.

 

A megoldás két különálló, de egymással szorosan együttműködő alkalmazásból áll: az Organic Pénztárca magánszemélyek közötti pénzforgalmat, valamint vásárlást tesz lehetővé egy mobiltelefonos applikáció segítségével. A felhasználók érintésmentesen, egyszerűen, QR-kód segítségével tudnak egymásnak azonnal utalni, egymástól pénzt kérni, de az alkalmazás képes arra is, hogy a felhasználók számlákat osszanak meg egymás között, vagy akár a szomszédnak is be tudjanak vásárolni anélkül, hogy az készpénzmozgással járna együtt. Nincs feltétlenül szükség bankkártyára sem, mert az alkalmazás képes bármilyen hazai bankszámlához kapcsolódva elvégezni az azonnali utalást a fizetéskor. Sőt, a rendszer későbbi fázisában a fejlesztők ígérik, hogy SZÉP kártyával és cafeteria kártyamegoldásokkal is bővítik az Organic Pénztárca funkcióit, illetve a legnépszerűbb pontgyűjtő hűségkártyák kezelését is beépítik az alkalmazásba, így bárki teljes pénztárcája ténylegesen képes a mobiltelefonjába költözni.

 

 

A kereskedőknek nyújtott Organic Terminál segítségével bármely vállalkozás - legyen az egy kis sarki közért, nagyáruház, kicsi vagy nagy internetes bolt vagy akár apróhirdetési weboldal -, percek alatt képessé válik elektronikus fizetés azonnali fogadására, anélkül, hogy ehhez bármilyen speciális eszközt meg kellene vásárolnia. Az Organic Terminál telepíthető okostelefonra, táblagépre vagy akár számítógépre is, s néhány klikkelés és a szükséges adatok megadása után, digitális szerződéskötéssel képes elektronikus fizetések fogadására a kereskedő bankszámlájára. Nincs szükség bankkártya terminálra, sőt, a fejlesztések eredményeként - ugyanúgy mint a lakossági Organic Pénztárcában -, a SZÉP kártya és más eszközök is elérhetők lesznek fizetési módként. A rendszer tervezésének köszönhetően a fizetési folyamat kiegészíthető számla vagy nyugta azonnali, elektronikus kiállításával, csomagküldés megrendelésével, s akár azzal is, hogy a kiszállítást végző futárok az utánvétes csomagot a rendszeren belül kezelve, teljes mértékben elektronikus és érintésmentes fizetéssel tudják a címzettnek kézbesíteni.

 

Mint ahogy az Organic Soft Kft. ügyvezetője, Kurucz Attila elmondta: “Jelenleg nem csak hazánkban, hanem egyelőre a világon sem található ilyen összetett, de mégis egyszerűen használható és biztonságos, az azonnali fizetési rendszerre épülő informatikai megoldás, mely reményeink szerint hamarosan a magyar felhasználók kedvenc és elengedhetetlen telefonos alkalmazásává válik.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen

A digitális képességek fejlesztése lehet a leghatékonyabb módja, hogy olyan embereket segítsünk vissza a munka világába, akik a közelmúltban valamilyen okból kiszorultak a munkaerőpiacról. A hátrányos helyzetű álláskeresőket karolja fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Incorpora projektje, amelyhez a Microsoft Magyarország is csatlakozott – digitális kompetenciafejlesztő tréninggel.

2020. július 12. 10:03

Kezd újraindulni az élet a járműiparban

Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.

2020. július 11. 14:55

A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség

Sokan fognak visszatérni a munkahelyükre a járvány után, de még többen lesznek azok, akik továbbra is a távolból, vagy részben távolról fognak dolgozni – ez derül ki a Microsoft friss, már a járvány után készített, globális felméréséből. Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt bizonyították: minél személyesebb és életszerűbb a találkozás a virtuális térben, annál hatékonyabb az értekezlet. A Teams sci-fi-be illő fejlesztésekkel siet az új ügyféligények elébe.

2020. július 11. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás