Kollégák ellenőrzése otthoni munkavégzés alatt
A személyes kontroll hiányában több lehetőség is adódik – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – mely munkahelyi kultúrától függően más-más eredményt, támogatást vagy ellenállást okoz a kollégákban.
Természetesen a vezetőnek tisztában kell lennie azzal, hogy a feladat az új megváltozott viszonyok között – gyerek nincsenek iskolában, ebéd főzés, pár másik tagjának is videó hívása van, stb... – mennyi idő alatt végezhet el.
A következő lehetőség a riport rendszer kialakítása, itt nem csak a direkt kiadott feladatok elvégzése, hanem az önállóan ismert és végzett feladatok is felkerülhetnek a listára.
XXI. századi megoldás, amit Amerikában már jóval régebben alkalmaznak a munkavállalók technikai eszközzel történő ellenőrzése.
A 2019-es GDPR saláta törvény kihirdetése óta a Munka törvénykönyve 11.a § lehetővé teszi a munkavállalók ellenőrzését. Havi néhány ezer forintért az Adatkezelőnek lehetősége van a munkatársak tevékenyégének értékelésére, természetesen a vonatkozó adatvédelmi szabályok betartása mellett.
Az általunk ajánlott alkalmazások nem csak a munkatársak ellenőrzését képesek megoldani, mert ezeket a megoldásokat nem elsősorban ezzel a céllal fejlesztették ki, hanem a munkafolyamatok optimalizálására.
Olyan szervezetekben, ahol többen végeznek azonos tevekénységet kiemelkedő eredményeket lehet elérni a folyamatok hatékonyságának növelése területén. Azonosítható, hogy a legjobban teljesítő kolléga mit csinál másképp és mely kollégáknak van szüksége támogatásra a feladatok elvégzése közben. – fejtette ki Sándor Zsolt András – Egy ilyen ellenőrző rendszer alkalmazása lehetővé teszi, hogy azonosítsuk azokat a technikai vagy szervezési szűk keresztmetszeteket az üzleti folyamatainkat vagy az esetleges problémákat, melyek lassítják a kollégák munkáját. Ilyen lehet például, ha egy fájlt a hálózaton nem megfelelő helyen tárol a szervezet és így rengeteg idő mire a kollégák elérik.
Bízunk mi a is a munkavállalók lojalitásában, munkaszeretetében és igazmondásában, de szeretjük szárazon tartani a puskaport arra az esetre ha mégis vitába kellen szállnunk.
Kapcsolódó cikkek
- A társasági létet hiányolják a legjobban a home office-ban dolgozók
- Öt tévhit az otthonról végzett munkával kapcsolatban
- A Zyxel technikai segítséget nyújt az otthonról dolgozóknak
- Koronavírus, információbiztonság, GDPR!
- A számlázás is home office-ra hangolható
- Ezek a magyarok leggyakoribb munkahelyi félelmei
- Névjegykártya kezelés és a GDPR
- Veszélybe kerülhetnek személyes adataink a koronavírus miatt?
- Milliókba kerülhet a szabálytalan kamerás megfigyelés
- A fiatal munkavállalók többsége társadalmilag felelős munkahelyen dolgozna
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.