Ingyenes online munkaadói platform a COVID-19 válság idejére
A COVID-19 járvány miatt jelentősen emelkedik a munkanélküliség világszerte, ezért több iparág néhány vezető vállalata összefogott, hogy elindítsa a People + Work Connect nevű munkáltatói kezdeményezést. A platform összeköti a dolgozóit elbocsátó vagy kényszerszabadságra küldő vállalatokat azokkal a cégekkel, ahol sürgősen munkaerőre van szükségük. A munkaadók ingyenesen csatlakozhatnak a kezdeményezéshez.
A People + Work Connect ingyenes online munkaadói felületen a vállalatok gyorsan azonosíthatják és betölthetik az üres állásokat. A kezdeményezés kiiktatja a folyamatból munkaerőfelvétel folyamatát elnyújtó pontokat.
Hogyan működik?
A People + Work Connect alapja az Accenture által fejlesztett analitika-vezérelt platform, amely különféle kategóriák (pl. hely és tapasztalat) szerint rendezi össze a nem titkos, összesített munkaerő-adatokat. A nyitott pozíciókat kínáló szervezetek számára megjeleníti az állások betöltésére alkalmas, elérhető munkaerőt, így a szabad dolgozókkal rendelkező cégek segíteni tudnak munkavállalóiknak új állást találni.
A People + Work Connect platformját az Accenture, a Lincoln Financial Group, a ServiceNow és a Verizon HR-vezetőinek ötlete alapján az Accenture alkotta meg. Az ötlettől az indulásig mindössze 14 munkanap telt el, és gyors ütemben bővül a kezdeményezéshez csatlakozó vállalatok köre.
A résztvevők közé tartoznak: ADM, Baxter, Blue Apron, Cargill, Frito-Lay, Lincoln Financial Group, Marriott, Mondelēz International, Nordstrom, ServiceNow, Walmart és Zenefits. A jövő héten további 250 vállalat csatlakozása várható, és hamarosan állami szektorbeli állásokkal is bővítenek.
A People + Work a következő szervezetek felbecsülhetetlen támogatásának és foglalkoztatottság fenntartása iránti elkötelezettségének köszönhetően tudta ilyen gyors ütemben bővíteni a résztvevők körét: Business Roundtable, Center for Advanced Human Resource Studies (ILR School, Cornell University), Center for Executive Succession (Darla Moore School of Business), Gallup, CHRO Roundtable, HR Policy Association, Institute for Corporate Productivity, National Academy of Human Resources, Society for Human Resource Management, World50.
Ki csatlakozhat?
A People + Work Connect kezdeményezéshez olyan vállalatok csatlakozhatnak, ahol száz körüli betöltendő állás vagy ugyanekkora létszámú szabad munkaerő áll rendelkezésre. A program globális és minden iparág számára nyitott, de egyelőre magánszemélyeknek és munkaerőközvetítő ügynökségeknek nem elérhető. Célja, hogy nagyobb dolgozói csoportok áthelyezését segítse két munkaadó között. A platformon a cégek gyorsan megoszthatják elbocsátott vagy kényszerszabadságra küldött dolgozóik tapasztalatait és ismereteit, és ingyen felvehetik a kapcsolatot az épp munkaerőt kereső cégekkel. Minden iparágra kiterjed, így lehetővé teszi, hogy egy adott iparágban hasonló tudást szerzett szakemberek egy másik iparágban találjanak épp felszabaduló állást. Ezzel végső soron lerövidül a munkanélküliség nehéz és gyakran hosszadalmas folyamata.
„Azzal, hogy valós időben láthatóvá válik, mely cégek és hol keresnek munkaerőt a People + Work Connect kezdeményezés enyhíti a vírus gazdasági és társadalmi következményeit, és segít javítani emberek százezreinek élethelyzetét” – nyilatkozta Ellyn Shook, az Accenture vezetői kultúráért és emberi erőforrásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup nyert az #EuvsVirus-kihívás üzletfolytonossági kategóriájában
- Drónokat tesztelnek a koronavírus elleni védekezésben
- A Xerox több fronton is segíti a COVID-19 elleni harcot
- Már Magyarországon is elérhető az autós, érintésmentes koronavírus tesztelés
- Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
- Hogyan alakítja a hírközlési piacot és szabályozást a koronavírus?
- Kollégák ellenőrzése otthoni munkavégzés alatt
- Az ABB 2020. első negyedéves eredményei
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.