Mit csinálunk a karantén alatt

forrás: Prím Online, 2020. május 7. 13:20

Hány kiló megsütött kovászos kenyeret láttunk az elmúlt hónapokban a Facebookon? Hány ingyenes újságot, kiadványt, jógaórát láttunk a hírfolyamunkban? Megosztott Zoom képernyők, home office képek és történetek – egy biztos: az utóbbi hónapokban alaposan megváltozott az eddigi életünk. Egy biztos: rengeteget netezünk és közel negyedével emelkedett az online térben közzétett tartalmak mennyisége az előző év azonos időszakához képest. De mégis milyen a #koronaplónk? Ennek járt utána Bauer Zsófia (Ynsight Research) és Mezei Márk (Silberstein and Partners).

Rengetegen dolgoznak otthonról, vesznek részt gyermekeik digitális oktatásában, ami sok időt vesz el mindenkitől – de mit csinálunk még e mellett a karanténban? Naponta sok száz otthon elvégezhető kurzusról, sportapp-ról, otthoni edző-felszerelésről, balkonkertészet tippekről, vagy online főző kihívásokról kapjuk a hirdetéseket. De mégis melyek azok, amelyeket meg is valósítunk? 

 

Kutatásunkban megnéztük az utóbbi pár hónap legnépszerűbb karanténnal és az otthoni tevékenységekkel kapcsolatos magyar hashtageket. Ezek elemzéséből létrehoztuk a legnépszerűbb tevékenység-klasztereket, azaz megállapítottuk milyen időtöltésről számolnak be az otthonmaradók. 

 

Összesen 482 599 nyilvános posztban megjelenő hashtaget elemeztünk a 2020. március 1. és 2020. április 30. közötti időszakban, amelyek a járvány kontextusában jelentek meg az online tér különböző csatornáin.

 

 

 

Otthonmaradásra szólítanak fel a legtöbben, 265 869 olyan poszt született, amelyben ezzel foglalkoznak a felhasználók, a közösségi összetartás fontosságát pedig 50 787 bejegyzés hangsúlyozza. 

 

 

  

És ha már otthon maradtunk, úgy tűnik leginkább enni és sorozatot nézni, kertészkedni és vásárolni szeretünk. A hétköznapjaikat megörökítő netezők nagy részére tökéletesen illik a #netflixandchill mondás. Ha már mindent megettünk és megnéztünk sportolunk is egy kicsit, a családdal ünneplünk, vagy éppen olvasunk. A lelkiegyensúlyunkra is fordítunk figyelmet – elsősorban jógázunk vagy meditálunk. Ha pedig a versengő énünk kerül előtérbe, akkor pedig online kihívásokban veszünk részt.

 

 

 

Módszertan:

Az Ynsight Research és a Silberstein and Partners csapata a netnográfiai social media kutatása során a karantén alatt végzett tevékenységeről szóló online diskurzusok hashtagjeit vizsgálta a 2020. március 1- 2020. április 30. közötti időszakban. A magyar online térben megjelenő híreket, blogokat és organikus kommenteket, valamint a social média beszélgetéseket elemeztük.

 

Bauer Zsófia, Ynsight Research

Mezei Márk, Silberstein & Partners

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mi vár a mobiltelefon kiegészítők piacára idén?

Optimista elemzők 10, pesszimistábbak akár 20-30 százalékos forgalom-visszaesést is jósolnak a koronavírus járvány miatt a globális mobilpiacon. Együttmozgó iparágként logikusan a mobiltelefon kiegészítők piacára is hasonló csökkenés vár, ám az átalakuló munkavégzés és a vásárlói attitűdben végbemenő változások miatt egyes termékkategóriák akár pozitív előjellel is kijöhetnek a helyzetből. 

2020. június 4. 10:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás