Online horgászverseny webalkalmazás indult
A horgászok régi nagy problémájára ad választ a magyar fejlesztésű FishinGang webalkalmazás. Magyarország első online horgászverseny motorja segít az eredmények regisztrálásában, a verseny állásának követésében és megosztásában, ezzel újszerű élményt nyújtva a sport szerelmeseinek. A webalkalmazás használata baráti társaságok számára ingyenes és az is fog maradni.
Magyarországon közel 600 000 regisztrált horgász van, ez az egyik legnagyobb szabadidős társadalmi réteg. A horgászat általában csoportos szabadidőtöltés, de a koronavírus áthúzta a sport kedvelőinek számítását: március közepétől a korlátozások következtében csak egyénileg lehetett horgászni és az összes horgászverseny is elmaradt. Ez az idő viszont elegendő volt arra, hogy egy kreatív magyar társaság érdekes új webalkalmazást fejlesszen.
FishinGang néven indították el Magyarország első online horgászverseny motorját, ahol bárki gyorsan és ingyenesen létrehozhat baráti összecsapásokat, végigkövetheti a verseny állását és az eredményeket statisztikákkal együtt láthatja. Már ezzel is nagyon újszerű élményt nyújtanak a horgászat szerelmeseinek, de a következő verziókban további nagy volumenű fejlesztések is megjelennek majd.
„A FishinGang Horgászverseny Program ötlete egy igazán kapástalan, forró nyári nap éjjelén született meg. Baráti társaságunk közel 15 éve horgászik együtt, és persze minden alkalommal mini versenybe torkollott a peca. Általában söralátétre írtuk az eredményt, de akkor éjjel, kipattant a szikra, mi lenne, ha csinálnánk egy olyan oldalt ahol telefonról is pikk-pakk létrehozhatunk egy versenyt, rögzíthetjük a fogást, majd minden eredményt fel tudunk dobni a közösségi oldalakra. De, ha már magunk szórakoztatására megcsináljuk, miért is ne használhassák mások is ingyen. Gyorsan neki is fogtunk. (másfél év után...) Eközben csapatunkkal több profi versenyen is részt vettünk, és láttuk, hogy ott is folyamatosan problémát jelent a verseny eredményeinek vezetése, közlése. Adódott az ötlet, hogy akkor a versenyszervezőknek is adjunk egy olyan eszközt, amivel megkönnyítjük életük, és emellett olyan színvonalat is teremthet, melyet a versenye megérdemel” – mondta Bogár András, a fishingang.hu egyik ötletgazdája.
A fejlesztők a későbbiekben sem szeretnék fizetőssé tenni a baráti versenyek indítását. Mint mondják, a horgászok mindegyike a „jótett helyébe jót várj” elv alapján éli az életét, az üzleti modellük sem működik másképp.
Virtuális halakat is foghatnak
A FishinGang fejlesztői az indulást az első online karantén horgászversennyel ünnepelik meg, ami szintén ingyenes. A ’KRNTN 2020’ május 15-én indul, de a horgászoknak ezúttal nem a botjaikra, hanem a tudásukra lesz szükségük: horgászattal kapcsolatos kvízkérdésekre kell válaszolniuk, ezzel virtuális halakat gyűjtve maguknak. A „karanténhorgászokra” közel 600 000 forint összértékű nyeremény vár.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.