Digitális szuperhősöket keres videópályázatában a Da Vinci Media
A Da Vinci Media folytatja a Telekommal közös digitális edukációs programját. Legújabb akciójukban digitális szuperhősöket keresnek, akik videópályázatban mutathatják be szuperképességeiket. A vírushelyzetben kialakult fizikai távolság nem kell, hogy egyet jelentsen a közösségi élmény megszűnésével, ha ügyesen használjuk az okoseszközöket. A legjobb alkotásokat két korcsoportban az új tanév elején díjazzák.
A digitális világ eszközei és a bennük rejlő lehetőségek mára szinte mindenki számára elérhetők, a fiatalok pedig a legnagyobb természetességgel igazodnak el közöttük. A tanulásban, a munkában, a szórakozásban azok tudják kihozni magukból a legtöbbet, akik észreveszik maguk körül a digitális tüneményeket, a gyerekeknek pedig erre külön érzékük van, hiszen tele vannak tettre készséggel, nyitottsággal, kíváncsisággal.
A Da Vinci és a Telekom pályázatában olyan gyerekeket és alkotásokat keresnek, akik már használják, ismerik a digitális tér nyújtotta előnyöket, és szívesen megosztják tudásukat másokkal is. Egy rövid, 2 perces videóban kell bemutatniuk, hogyan használják a digitális eszközöket egy jó cél érdekében: segítenek vagy örömet okoznak a családnak, közösségnek, tágabb környezetnek.
„Manapság nemcsak a kreativitás, kooperáció elvárt képességek, hanem a digitális kompetenciák is, így elképzelhetetlen, hogy ezeket a készségeket ne fejlesszük a diákoknál.” – mondja Ferdinand Habsburg, a Da Vinci Media alapítója. „Ezért keressük most kiemelt partnerünkkel, a Telekommal közösen a digitális szuperhősöket, akik segítségével áthidalhatók a generációs szakadékok, ami ebben az érzékeny időszakban ráadásul különösen fontos.”
Egyes emberek szinte a mobiltelefonjukkal összenőve élnek, míg mások alig tudják kezelni ezeket a készülékeket. A vírushelyzetre való tekintettel különösen megnőtt a digitális eszközök szerepe a családban, az oktatásban és általában a mindennapi kapcsolattartásban. Az idősebb korosztály viszont nehezebben nyit az okoseszközök és funkciók felé akkor is, ha már birtokolják őket - nem hisznek abban, hogy képesek magabiztosan kezelni ezeket, és ez elveszi a kedvüket a próbálkozástól. Míg a fiatalabbak számára az online ügyintézés, bevásárlás, kapcsolattartás kényelmes és magától értetődő megoldás, az idősebbek nem mozognak otthonosan a digitális térben. A Da Vinci Media akciójában a fiatalabbaknak kell megmutatniuk, megtanítaniuk miként használhatja ki a technológia nyújtotta lehetőségeket mindenki. Ezért is fontos kezdeményezés a Legyél te is Digitális Szuperhős Pályázat.
A Digitális Szuperhősök digitális szuperintelligenciával rendelkeznek, azaz birtokában vannak a sikeres digitális élethez szükséges készségeknek. Egyedül (szuperhős) és csapatban is lehet pályázni (akciócsoport), 7-10 és 11-13 éves korcsoportban, a részletek a Da Vinci TV-csatorna weboldalán találhatók. A szervezők kreatív, szórakoztató, figyelemfelkeltő és megfelelően informatív anyagokat várnak, melyeket a gyerekek tanárai küldhetnek be. Részletes pályázati kiírás: http://davincikids.tv/campaigns/superhero.pdf
A koronavírusra való tekintettel minden tanuló és tanár továbbra is ingyenes előfizetést kap a népszerű ismeretterjesztő Da Vinci Kids applikációhoz.
A pályázati időszak szeptember közepén zárul. A szakmai zsűri által odaítélt díjakat ősszel, a Telekom székházban ünnepélyes keretek között adják át, a nyertes anyagokat pedig számos felületen elérhetővé teszi a program. Mit lehet nyerni? Telekom tárgynyeremény az alkotónak és a közreműködő tanárnak, TVGO megjelenési lehetőség a pályaművel, Szuperhős Pizsamaparti buli a barátokkal - a Logiscoolal közös szervezésben, filmes élménycsomag, Da Vinci ajándékcsomag az alkotónak és a közreműködő tanárnak, Da Vinci – Azoomee 1 éves alkalmazás előfizetés az alkotónak és a közreműködő tanárnak, Neteducatio ajándékcsomag a közreműködő tanárnak.
A kezdeményezés szakmai partnere a Felelős Szülők Iskolája.
Kapcsolódó cikkek
- Május 15-ig lehet nevezni a MagentaFilm Fesztiválra
- További kedvezményekkel segíti a Telekom a digitális összefogást
- A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
- A Telekomnál április 24-től elérhető az új iPhone SE
- Az Apple Watch Series 5 megvásárolható a Telekom webshopjában
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
- Az Apple Watch Series 5 eSIM 4G április 9-től online megvásárolható a Telekomnál
- A Da Vinci TV is segíti a tanulást az országos iskolabezárás alatt
- A Telekom segíti ügyfeleit a koronavírus miatt kialakult helyzetben
- Az élet női oldalát ünnepli a Da Vinci TV
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Smart company – 2024. Jövőre még okosabban!
A smart company nem attól okos, mert a legfejlettebb technológiák által vezérelt. Az az okos cég és okos iroda, amit folyamatosan egyre kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban, jóval nagyobb árbevétellel, nyereséggel működtetünk. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Smart company – 2024” című konferenciáján a cégtulajdonosok megtudhatják, hogy milyen eszközök és módszerek szükségesek az okos céggé váláshoz.
A Zyxel új modellekkel bővíti népszerű switch sorozatát
A hagyományos switchek továbbra is az üzleti hálózati infrastruktúra gerincét képezik még a vezeték nélküli hálózatok korában is. A Zyxel GS1915 switchek gazdag funkciókészletet kínálnak, beleértve a nagy teljesítményű Power of Ethernetet (PoE) és a Nebula felhőalapú kezelést. Ráadásul rendkívül megfizethető áron kaphatók, emellett remek ár-érték arányú csomagban is elérhetők élvonalbeli vezeték nélküli hozzáférési pontokkal együtt.
A Thermaltake The Tower 200 Mini toronyház új zöld színekben debütál
A Thermaltake bejelentette a The Tower 200 Mini toronyházak új verzióit a PC-rajongók kedvenc Turquoise, Racing Green színeiben, valamint az idei év új árnyalatában, Matcha Greenben. A Tower 200 egy kicsi, mégis tágas mini-ITX toronyház, amely egy ikonikus, függőleges kialakítással érkezik, képes befogadni akár egy 4090-es grafikus kártyát, és akár egy 280 mm-es AIO-t is támogat. A felhasználók már nagyon várták a The Tower 200 különböző színű változatait, a Thermaltake pedig meghallotta ezeket az igényeket.
Új Xiaomi AIoT eszközök a nemzetközi piacokon
A Xiaomi bemutatta legújabb csúcstechnológiás okoseszközeit, köztük a Xiaomi Watch 2 Pro okosórát és a Xiaomi Smart Band 8 okoskarkötőt. Az új eszközöket úgy tervezték, hogy könnyen összekapcsolhatók legyenek a nemrégiben bemutatott okostelefon-termékcsalád, a Xiaomi 13T készülékeivel. Az új, innovatív termékek az egészségi állapot és a sportteljesítmény folyamatos nyomonkövetésével, változatos kényelmi és hatékonyságnövelő szolgáltatásokkal épülnek be felhasználóik mindennapjaiba.
Joule – az irodai munka új mértékegysége
Az SAP walldorfi főhadiszállásán tartott konferencia csúcspontjaként bemutatkozott Joule, a természetes nyelvet használó, generatív mesterséges intelligencia alapú irodai asszisztens, amellyel végérvényesen megváltoznak az üzletviteli folyamatok. A Joule beágyazódik az SAP felhőalapú vállalati portfóliójába, és képes lesz proaktívan betekintést adni a vállalati adatok mélységébe, nem csak az SAP teljes szoftverportfólióján, hanem akár harmadik féltől származó forrásokat is feldolgozva.