Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei

forrás: Prím Online, 2020. június 4. 14:44

Lezárult a DigiGirlz AI Challenge, a Microsoft Magyarország és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának közös versenye. Több mint kétszáz, a digitális technológia és mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fiatal lány vett részt a többfordulós online megmérettetésen, bebizonyítva, hogy a kódolás lényege a kreativitás, amelyben a legkevésbé sem maradnak el a fiúktól.

Egy 10 és 12 éves zenész testvérpár legóból épített olyan okos robotot, ami a mesterséges intelligencia (MI) segítségével képes táncra perdülni, ha zongoráznak neki. Csillag Aranka és Csillag Mária ezzel el is vitték a 7-11 éves kategóriában a DigiGirlz AI Challenge fődíját. A 12-18 évesek között Illés Boglárka csillogtatta meg tudását és kreativitását: saját kézzel rajzolt animációban mesélte el ötleteit a MI jövőbeli felhasználásairól.

 

A Microsoft Magyarország tavaly év végén hirdette meg a DigiGirlz AI Challenge többfordulós online versenyt a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványával közösen, amelyben fiatal lányok oszthatták meg az ötleteiket arról, mi az, ami inspirálja őket a mesterséges intelligencia világában. A zsűri nem volt könnyű helyzetben, hiszen nagyon sok tehetséges fiatal ötletdús pályázatai közül kellett a nyerteseket kiválasztania. A tizenegyéves Fenyőházi Panna például 3D robotot nyomtatott és programozott be, hogy kérésre vicceket meséljen, Szöllősy Réka pedig novellát írt egy kis robotról a 7-11 évesek kategóriájában. Az idősebbek között Habuda Zsófia a koronavírus elleni hatékony védekezést szolgáló applikációval állt elő, Tóth Jázmin pedig saját fejlesztésű áramkörét mutatta be egy videóban. Ők mindannyian dobogós helyen végeztek.

 

 

„Fantasztikus volt látni, hogy a lányok mennyire tudatosan és kreatív módon használják a mesterséges intelligenciát. Szerencsés az az ország és bízhatunk abban, hogy jó kezekbe kerül a jövőnk, ahol ennyire sok a fiatal tehetség. DigiGirlzAzonban a mi felelősségünk, felnőtteké, hogy inspiráljuk és segítsük őket a tehetségük kibontakoztatásában” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Marketing és operációs igazgatója. Hozzátette: a DigiGirz globális kezdeményezést épp azért indította az útjára a Microsoft, hogy a lányokat is meggyőzzék arról, hogy a digitális szakma és a programozás egy olyan izgalmas világ, amelyben ők is megtalálhatják a számításaikat. Az ő tehetségükre és tudásukra is szükség van ugyanis ahhoz, hogy Magyarország a 21. századi technológia forradalom nyertesei között lehessen. A DigiGirlz olyan példaképeket mutat a lányoknak, akik – az előítéletekre rácáfolva – bebizonyították, hogy képesek helytállni a technológia világában és kedvet csinálhatnak más lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A mostani verseny legjobbjai is ilyen példaképekké válhatnak.

 

„Nagy örömmel vettünk részt a DigiGirlz AI Challenge lebonyolításában, amelynek céljai tökéletes összhangban vannak az alapítványunkéval” – mondta Breuer Anita a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke.

 

„Meggyőződésünk, hogy a programozás elengedhetetlen képesség lesz ahhoz, hogy valaki a jövőben sikeres lehessen, függetlenül attól, hogy végül programozóként helyezkedik-e el. Azért dolgozunk, hogy a gyerekek felnőttként ne csak passzív felhasználói, hanem aktív alkotói legyenek a jövő digitális világának. Akár a mesterséges intelligencia alkalmazásával, ami iránt egyre nagyobb az érdeklődésük.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing és operációs igazgatója

 

A DigiGirlz AI Challenge nyertesei – a díjak mellett – május 23-án egy olyan online élménynapon vehettek részt, ahol tovább fejleszthették tudásukat: női példaképekkel, fiatal tehetségekkel találkozhattak. Részt vehettek egy applikációfejlesztő workshopon, ahol a PowerApps segítségével kézmosást számláló saját applikációt fejleszthettek és micro:bit robotokat építhettek, továbbá élőben, online tesztelhették a Microsoft HoloLenst.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB eladta az Energetikai Hálózatok üzletágát a Hitachinak

Az üzletág eladása lehetővé teszi, hogy az ABB a kulcsfontosságú piaci trendekre és vevői igényekre, így a közlekedés és az ipar villamosítására, az automatizált gyártásra, a digitális megoldásokra, valamint magasabb szintű, fenntarthatóbb termelékenységre koncentráljon. 

2020. július 4. 18:09

A kisvállalkozásoknak is egyre biztonságosabb a felhő

A hálózati kommunikációs gyártó Zyxel bejelentette a Nebula Felhő Hálózati Megoldás legújabb frissítését. A tajvani központú vállalat ezzel az iparágban elsőként DPPSK funkciót kínál a biztonságosabb vezeték nélküli hálózatokhoz a KKV-k számára, akik így felhőből vezérelhető hálózati szolgáltatásokat is képesek nyújtani a Nebulán keresztül.

2020. július 4. 16:14

Új Webex fejlesztésekkel támogatja a Cisco a távmunkát és a visszatérést az irodákba

A távoli munkavégzést támogató biztonságos együttműködési megoldások az elmúlt időszakban kiemelten fontossá váltak – nemcsak az IT-vezetők számára. A Cisco piacvezető együttműködési megoldása, a Webex idén áprilisban félmilliárd bejelentkezést regisztrált, a résztvevők pedig összesen 25 milliárd percet töltöttek a platformon. Ez a megszokott forgalom háromszorosa volt. 

2020. július 4. 14:25

20%-kal nőtt a televíziók átlagos képátmérője az elmúlt öt évben

A háztartásokban világszerte egyre nagyobb televíziók jelennek meg, az átlagos méret az elmúlt öt évben 40-ről közel 48 colosra nőtt* , ez pedig a magyar otthonokban is meglátszik. Legyen szó régi eszközök cseréjéről, az első okostévéről, vagy a család harmadik készülékéről, a hazai felhasználók 73 százaléka számára fontos a képátmérő egy új tévé vásárlásakor, így a használatban lévő készülékek több mint egy harmada 43 colosnál is nagyobb, négyötöde pedig 5 évnél fiatalabb. 

2020. július 4. 11:48

Tovább nőtt a Huawei márkaértéke

A Huawei a tavalyi évhez képest két helyet javítva az előkelő 45. helyen végzett a BrandZ idei Top 100-as listáján. A cég zsinórban ötödik alkalommal kapott helyet a legértékesebb nemzetközi márkákat felvonultató rangsorban, márkaértéke kilenc százalékkal, 29,4 milliárd USD-re nőtt az elmúlt egy évben. 

2020. július 4. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás