Testre szabott élményekkel és hatékony üzemeltetéssel pöröghetnek fel a szállodák
Elképzelhető, hogy csak 2023-ra éri el a szállodai szobákra eső átlagos árbevétel a 2019-es szintet az Egyesült Államokban a CBRE prognózisa szerint. A szállodaipar a világ minden részén komoly kihívásokkal küzd a jelenlegi krízishelyzetben, éppen ezért minden eddiginél fontosabb az ágazat szereplői számára, hogy különleges ügyfélélményt kínáljanak, miközben csökkentik a működési költségeiket.
Folyamatosan érkeztek a hírek az elmúlt hetekben arról, mely európai országok nyitják meg a határokat a nyár közeledtével, abban a reményben, hogy visszatérnek a turisták. A turizmus és a szállodaipar azonban korábban nem tapasztalt zuhanást élt át az utóbbi néhány hónapban és egyelőre meglehetősen bizonytalan, hogyan alakul a szektor közeljövője.
A teljes körű ingatlan-tanácsadói és befektetési szolgáltatásokat nyújtó CBRE az amerikai szállodaiparra vonatkozóan adott ki elemzést, ami szerint 2023-ig kell várni arra, hogy az Egyesült Államokban az elérhető hotelszobákra jutó átlagos bevétel (RevPAR) elérje a 2019-es szintet. Az ágazat talpraállása ennél jóval korábban elindul, a tanulmány szerint a harmadik negyedév elején már kezd stabilizálódni a helyzet, az év utolsó három hónapjában pedig megkezdődhet a szektor helyreállása.
Egy ilyen helyzetben minden eddiginél fontosabb a szállodaüzemeltetők számára, hogy minél több visszatérő vendéget szerezzenek, így stabilizálva a bevételeiket, ezzel párhuzamosan pedig mindent elkövessenek a hatékonyabb működés érdekében, ami a költségek csökkentését eredményezheti. A vendégek számára megkülönböztető tényező lehet egy-egy hotel vagy szállodalánc kapcsán, ha az személyre szabott élményeket kínál számukra már a bejelentkezés pillanatától.
„A jelenleg elérhető technológiai megoldások révén a vendégek akár wi-fi kapcsolaton keresztül testre szabhatják szobájukat, meghatározhatják a falak megvilágítását, hogy milyen zene szóljon beállíthatják a páratartalmat és a hőmérsékletet. Ráadásul a testre szabott élmény egy szállodalánc minden egységénél, a világ bármely pontján elérhetővé tehető, ami erősítheti a lojalitást az adott márka iránt” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.
Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, illetve a Schneider Electric által is kínált energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások integrációja a szállodák üzemeltetését is új szintre emeli. Így például megoldható, hogy a vendég távozása után a szoba automatikusan alapállapotba álljon, vagyis a redőnyöket a rendszer leengedi, visszavesz a fűtésből, így összességében akár 25-30 százaléknyi energiapazarlás is megelőzhető.
„Egy hasonló méretű irodaépülethez képest egy szálloda üzemeltetése nagyjából 2,5-szer több energiát igényel, hiszen egy hotel éjjel-nappal működik, vagyis folyamatosnak kell lennie a víz- és áramellátásnak, a hőmérséklet szabályozásának. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik” - mutatott rá Veller Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- 3 hetet nyert a Föld - augusztus 22-én lesz a Túlfogyasztás Világnapja
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
- Katasztrófahelyzetben is segít a digitalizáció
- Hatalmas megtakarítást hozhat az épületek automatizálása
- IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Új korszak jön a szerverek hűtésében
- Hadat üzent a nemek közötti egyenlőtlenségnek a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megnyílt a regisztráció az idei Smart Factory ConnAction ipar 4.0 konferenciára
Az ipar 4.0 témakörének egyik legjelentősebb hazai eseménye 2023. június 7-8-9. között várja az érdeklődőket Esztergomban.
Robbanás előtt a vállalati automatizáció
Az elmúlt években csúcsra pörgött a vállalati digitalizáció: 2022-ben 1,6 billió dollárt költöttek erre világszerte, 2026-ra pedig várhatóan meg is duplázódik ez az összeg. Ahogy a cégek a gazdasági és piaci kihívások közepette a költség- és erőforrásigények csökkentésének és az üzleti folyamatok optimalizálásának útjait keresik, egyre több területen kerül előtérbe a hiperautomatizáció. Ennek köszönhetően ugyanis az eddig időigényes, több kolléga közreműködését igénylő munkafolyamatok elvégzését a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a robotikai eszközeivel automatizálhatják.
AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.