Testre szabott élményekkel és hatékony üzemeltetéssel pöröghetnek fel a szállodák

forrás: Prím Online, 2020. június 19. 13:15

Elképzelhető, hogy csak 2023-ra éri el a szállodai szobákra eső átlagos árbevétel a 2019-es szintet az Egyesült Államokban a CBRE prognózisa szerint. A szállodaipar a világ minden részén komoly kihívásokkal küzd a jelenlegi krízishelyzetben, éppen ezért minden eddiginél fontosabb az ágazat szereplői számára, hogy különleges ügyfélélményt kínáljanak, miközben csökkentik a működési költségeiket.

Folyamatosan érkeztek a hírek az elmúlt hetekben arról, mely európai országok nyitják meg a határokat a nyár közeledtével, abban a reményben, hogy visszatérnek a turisták. A turizmus és a szállodaipar azonban korábban nem tapasztalt zuhanást élt át az utóbbi néhány hónapban és egyelőre meglehetősen bizonytalan, hogyan alakul a szektor közeljövője. 

 

A teljes körű ingatlan-tanácsadói és befektetési szolgáltatásokat nyújtó CBRE az amerikai szállodaiparra vonatkozóan adott ki elemzést, ami szerint 2023-ig kell várni arra, hogy az Egyesült Államokban az elérhető hotelszobákra jutó átlagos bevétel (RevPAR) elérje a 2019-es szintet. Az ágazat talpraállása ennél jóval korábban elindul, a tanulmány szerint a harmadik negyedév elején már kezd stabilizálódni a helyzet, az év utolsó három hónapjában pedig megkezdődhet a szektor helyreállása. 

 

 

Egy ilyen helyzetben minden eddiginél fontosabb a szállodaüzemeltetők számára, hogy minél több visszatérő vendéget szerezzenek, így stabilizálva a bevételeiket, ezzel párhuzamosan pedig mindent elkövessenek a hatékonyabb működés érdekében, ami a költségek csökkentését eredményezheti. A vendégek számára megkülönböztető tényező lehet egy-egy hotel vagy szállodalánc kapcsán, ha az személyre szabott élményeket kínál számukra már a bejelentkezés pillanatától. 

 

„A jelenleg elérhető technológiai megoldások révén a vendégek akár wi-fi kapcsolaton keresztül testre szabhatják szobájukat, meghatározhatják a falak megvilágítását, hogy milyen zene szóljon beállíthatják a páratartalmat és a hőmérsékletet. Ráadásul a testre szabott élmény egy szállodalánc minden egységénél, a világ bármely pontján elérhetővé tehető, ami erősítheti a lojalitást az adott márka iránt” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.

 

 

Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, illetve a Schneider Electric által is kínált energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások integrációja a szállodák üzemeltetését is új szintre emeli. Így például megoldható, hogy a vendég távozása után a szoba automatikusan alapállapotba álljon, vagyis a redőnyöket a rendszer leengedi, visszavesz a fűtésből, így összességében akár 25-30 százaléknyi energiapazarlás is megelőzhető.

 

„Egy hasonló méretű irodaépülethez képest egy szálloda üzemeltetése nagyjából 2,5-szer több energiát igényel, hiszen egy hotel éjjel-nappal működik, vagyis folyamatosnak kell lennie a víz- és áramellátásnak, a hőmérséklet szabályozásának. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik” - mutatott rá Veller Tamás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mobil Iroda szolgáltatás a Telekomtól

Az üzlet nem tart szünetet, a gyorsan átalakuló világ felértékeli a mobilitást, a rugalmasságot, a skálázhatóságot és a biztonságot - olyan új megoldásokra van szükség, amelyek minden körülmények között képessé tesznek a hatékony munkavégzésre. A Telekom Mobil Iroda szoftveres és hardveres technológiái házon kívül, utazás, akár mozgás közben is biztosítják a teljeskörű, irodai munkakörnyezetet mindazoknak, akik szeretnének felkészülni a jövő kihívásaira. 

2021. január 18. 18:03

Tudásmegosztó platformot mutatott be az LG és az Element AI

A CES 2021 kiállításon az LG Electronics (LG) elnöke és technológiai vezetője, Dr. I.P. Park és az Element AI vezérigazgatója, Jean-François Gagné bemutatták az AIX Exchange nevű projektet: a digitális platform a mesterséges intelligencia (MI) és a  felhasználói élmény jövőjébe nyújt betekintést. A digitális felület az MI, a fogyasztóvédelem, a dizájn és az üzleti tervezés vezető szakértőivel készült mélyinterjúkat gyűjti össze. Az AIX Exchange a 2020-as CES-en bemutatott AIX (Artificial Intelligence Experience) keretrendszerre épít, célja pedig a fogyasztói MI-fejlesztésekkel kapcsolatos közös gondolkodás, melynek fókuszában továbbra is az emberközpontú dizájnt áll.

2021. január 18. 12:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás