Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt

forrás: Prím Online, 2020. július 14. 17:03

Összefogás, tettrekészség, meglátni az élet szépségeit, kevesebb rohanás és több együtt töltött idő – ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása*  szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek. 

Több együtt töltött idő, kevesebb rohanás – ez az a két dolog, amit a válaszadók csaknem kétharmada tovább vinne a vírus utáni időszakra. A több magára fordítható időt és a segítségnyújtást is a megkérdezettek több, mint fele említette a kutatásban, ami azt jelenti, hogy megélték, ezeket a dolgokat, méghozzá pozitívan. A Telekom megbízásából, az eNET által végzett online kutatásából kiderült, hogy a magyar lakosság körében felértékelődött az összefogás, a tettrekészség és az egymás iránti szolidaritás szerepe, ezt megtapasztalták a koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején és szeretnék tovább vinni a következő időszakra is. 

 

A válaszadók 77 százaléka szerint sok fellépő probléma megoldására közösen, összefogva találtak megoldást és 76 százalékuk sokat tanult ebből a nehéz időszakból. Mindebben pedig óriási szerepe volt az internetnek – tízből kilenc ember szerint a digitális technológiák és internet nélkül nagyobb bajban lettünk volna. A digitális megoldások teremtette lehetőségek eddig nem látott empátiát hoztak elő az emberekből. Bár tízből legalább nyolcan várták, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba, ennyien gondolják jelenleg is úgy, hogy a jó dolgokat tovább kell vinni. 

 

A kutatásban részt vevők 85 százaléka a fiataloknak, azaz a digitális tudás legfőbb birtokosainak, a családon belül is nagy szerepük volt abban, hogy mindenki jól boldoguljon a digitális eszközökkel és háromnegyedük szerint sok fiatal az internet segítségével hasznos dolgokat tett és segített másoknak. Mégis, a nyugdíjasok sokkal pozitívabban látják a fiatalok és a digitalizáció segítő szerepét ebben az időszakban, mint maguk a fiatalok. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a digitális megoldások révén erősödött a generációk közötti együttműködés, összetartóbb lett a család és a digitális lehetőségek segítségével több generáció képviselői érhetik el, hogy a saját életük nyertesei legyenek. 

 

A korlátozások alatt megváltozott életstílusból sokan a kevesebb és felelősebb fogyasztást is tovább vinnék, a kitöltők 89%-a vélekedik úgy, hogy az internet eszköze lehet a generációk és csoportok együttműködésének a hasznos és jó dolgok elérése érdekében. Érdekesség, hogy a nők nagyobb arányban érzékelték a nehéz időszak pozitívumait, talán épp amiatt, hogy a saját bevallások alapján nekik jobban felborította az életüket a koronavírus. A jövőbe tekintve a nők nyitottabbak a változásokra, mint a férfiak.

 

A Telekom az összefogást és a digitális lehetőségek kihasználását minden ügyfelének biztosította a pandémia alatt. Új ajánlataival pedig azt teszi lehetővé, hogy bárki a neki megfelelő módon megtapasztalhassa a korlátlanság élményét díjcsomagváltás nélkül. 3, 10 vagy akár 30 napig érvényes korlátlan mobilnetet biztosító, kedvező áron elérhető eseti adatopciókkal a nyári szabadságok időszaka alatt és azután is mindenki kapcsolatban maradhat a szeretteivel, a munkahelyével, vagy akár egy egész közösséggel is, és tovább viheti azokat jó dolgokat, amiket az elmúlt időszak változásai hoztak az életünkbe.

 

__________________ 

* Forrás: eNET online kutatás, 2020. június-júliusi adatfelvétel, N=6252

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kárrendezés a technológia uralta jövőben

Baleset egy önvezető autóval, műhibaper a műtétet végző robotasszissztens ellen? A technológia lassan az életünk minden területét átszövi, új kihívásokat teremtve, amelyek egy részére a biztosítóknak is reagálniuk kell. Szinte biztos, hogy a technológiai fejlődés következtében tíz év múlva egészen más kockázatokkal és biztosítási megoldásokkal találkozunk majd. Érdemes már most elgondolkozni azon, hogy a biztosítások területén hogyan alakul át a felelősség kérdésköre. Az Allianz Hungária mindannyiunkat érintő, biztosításszakmai kérdéseket vizsgáló „Biztosítás 2030” nevű sorozatában ezúttal annak jár utána, hogy a gépek vagy az emberek lesznek-e a főszereplők a piacon.

2021. április 19. 18:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35

Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára

2021. március 17. 11:05