Fizikai érintés nélküli érintőképernyő a Jaguar Land Rovertől
A Jaguar Land Rover és a Cambridge-i Egyetem által közösen kifejlesztett érintés nélküli érintőképernyő nem tereli el a vezető figyelmét az útról, és a COVID-19 világjárvány utáni időkben is segít visszaszorítani a baktériumok és vírusok terjedését.
A „prediktív érintés” névre hallgató szabadalmaztatott technológia mesterséges intelligencia és érzékelők segítségével képes előre megállapítani, hogy a felhasználó mit szeretne elérni az érintőképernyőn (műholdas navigáció, hőmérsékletszabályozás, szórakoztató-rendszer beállításai stb.) anélkül, hogy akár egyetlen gombnyomásra szükség lenne.
A Cambridge-i Egyetem mérnökeivel közösen kifejlesztett úttörő rendszer a Jaguar Land Rover „Destination Zero” jövőképének része, amely a biztonságosabb és környezetkímélőbb járművek kifejlesztésére irányul.
A laboratóriumi és a közúti tesztek alapján a prediktív érintés akár 50%-kal csökkentheti az érintőképernyők használatához szükséges idő- és energiabefektetést, valamint korlátozza a vírusok és baktériumok terjedését.
A mesterséges intelligencia még a rámutató mozdulat elején megállapítja, hogy a felhasználó melyik elemet szeretné kiválasztani a képernyőn, felgyorsítva így az interakció folyamatát. A kézmozdulat-követő rendszer az elektronikai fogyasztási cikkeknél egyre gyakrabban alkalmazott vizuális érzékelők vagy rádiófrekvenciás érzékelők segítségével ötvözi a kontextuális információkat (mint a felhasználói profil, a kezelőfelület kialakítása és a környezeti feltételek) a többi (pl. tekintetkövető) érzékelő által továbbított adatokkal a felhasználó szándékának valós idejű kikövetkeztetéséhez.
Az érintés nélküli interakciót megvalósító szoftveres megoldás magas technológiai készültségi szintjének köszönhetően zökkenőmentesen integrálható a meglévő érintőképernyőkbe és interaktív kijelzőkbe, feltéve, hogy az érzékelőkből származó megfelelő adatok rendelkezésre állnak a tanulási algoritmushoz.
Kapcsolódó cikkek
- Már a 100. munkatárs csatlakozott a Continental budapesti MI fejlesztő központjának csapatához
- Mesterséges intelligencia húzhatja ki a válságból a cégeket
- Az Infinity SOC lehetővé teszi a cyber-támadások gyors és pontos kezelését
- Mesterséges tananyagot fejleszt az ELTE és a Microsoft
- Elérhető a magyar nyelvű MI és robotikai képzés
- Mit tesz értünk a mesterséges intelligencia?
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Jobb teljesítmény és több funkció a céges adatok biztonságban tartásához
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Az Auto Zeitung német autós magazin szerkesztői legutóbbi nyári gumiabroncs-tesztjükben a Continental PremiumContact 7-et nevezték meg a „ragyogó győztesnek" (24/7. szám). Mind a vizes, mind a száraz vezetési teszteken a legmagasabb pontszámot érte el. A lap szakértői a 225/45 R 17-es méretben kilenc gumiabroncsot vizsgáltak egy BMW 120i-n, összesen 13 kritériumot szem előtt tartva. Európai, ázsiai és amerikai abroncsmárkák termékeit mérték fel.