A felhőből foglalkoztathatnak mesterséges intelligenciát a hazai vállalatok

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 9. 18:00

Ügyeket intéz, tájékoztat, időpontot foglal, hibát hárít el, küldeményt követ nyomon, hozzáférési jogokat kezel és útbaigazít. Mindezt maximális hozzáértéssel, fáradhatatlanul, végtelen türelemmel és a nap 24 órájában végzi a T-Systems digitális üzleti asszisztense. A mesterséges intelligencia alapú Vandát hamarosan – felhőalapú megoldáson keresztül – dedikált feladatokkal is megbízhatják azok a vállalkozások, amelyek akár ügyfélszolgálati, akár adminisztratív, akár termelési tevékenységüket szeretnék egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A Mesterséges Intelligencia Koalíció tagjaként a T-Systems Magyarország MI Stratégiájához igazodva valamennyi területen – az alapvető technológiáktól a konkrét transzformatív programok megvalósításáig – támogatni tudja ügyfeleit, a hazai gazdaság szereplőit.

Pepper robot segítségével Vanda, a T-Systems által fejlesztett üzleti asszisztens konferálásában mutatta be szeptember 8-án Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint a 260 szakmai szervezetet tömörítő Mesterséges Intelligencia Koalíció Magyarország Mesterséges Intelligencia stratégiáját. 

 

Az eseményen elhangzott, az intézkedésterv alapjaiban határozhatja meg az ország gazdaság fejlődését, hiszen tíz éves távlatban a hazai nemzeti össztermék 15%-kal, míg a KKV szektor termelékenysége 26%-kal javulhat. A társadalom képzési és tudatosító programokkal való felkészítése továbbá segít választ találni az automatizációval járó kihívásokra, a kutatási folyamatokban az üzleti szemléletmód érvényesülhet, illetve felerősödik a nemzeti adatvagyonnal való felelős gazdálkodás igénye is.

 

 

Két évvel ezelőtti bevezetése óta a mesterséges intelligencia alapú Vanda oszlopos tagjává vált a Telekom ügyfélszolgálatának. A magyarul is beszélő virtuális asszisztens nem csupán fogadni képes a beérkező hívásokat, hanem felfogja és értelmezi a hívó szándékát, és ez alapján nyújt segítséget számára vagy összekapcsolja a megfelelő szakértővel. Ezen kívül a jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokkal is tökéletesen elboldogul, legyen szó jelszavak megváltoztatásáról, vagy rendeléssel kapcsolatos információk ellenőrzéséről. A Telekom 1414-es ügyfélszolgálati számára érkező hívások 100%-át Vanda fogadja, azok 96%-át pontosan megérti, és ma már a kérések 18%-át emberi beavatkozás nélkül, teljesen önállóan oldja meg.

 

Míg eddig a digitális üzleti asszisztens bevezetése virtuális szerverek telepítését igényelte annál a cégnél, ahol igénybe vették a szolgálatait, a Microsoft cloud computing platformja, az Azure segítségével Vanda hamarosan a felhőből is elérhetővé válik. Ez minden korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményez felhasználói és üzemeltetői oldalon, hiszen egy-egy munkafolyamatot is rábízhatunk a virtuális asszisztensre. Így az ügyfélszolgálati munka repetitív, automatizálható lépéseit, például az időpontfoglalás és lemondás, hibajegyek felvételét, raktárkészletről tájékoztatást, küldemények vagy járművek státuszát, számítógépes jogosultságok menedzselését, vagy akár a kérdőívezést is rábízhatjuk Vandára.

 

Mindezek azon vállalkozásoknak is elérhetővé teszik a digitális üzleti asszisztens szolgálatait, amelyeket korábban eltántorított ettől az üzembe állítás időigénye és beruházási költsége. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05