A kkv-k digitalizációja segíti a válságból való kilábalást
Hat hónappal a világjárvány első hullámát követően a Vodafone a Deloitte bevonásával tanulmányt készített arra vonatkozóan, hogy a COVID válság milyen hatással volt az európai vállalkozásokra. Az 1200 kis- és középvállalkozás bevonásával készült tanulmány rámutatott, hogy a leginkább digitalizált vállalkozások több mint kétszer annyi üzleti lehetőséget tudtak megragadni a pandémia ideje alatt, mint a legkevésbé digitalizáltak.
A kis- és középvállalkozások létfontosságúak a magyar gazdaság működőképességének fenntartásához. A kisvállalkozások a teljes hozzáadott érték 54,1 százalékát adják, valamint a munkavállalók 68,3 százalékát foglalkoztatják, ezáltal az innováció és a munkahelyteremtés szerves részét képezik. Épp ezért nagyon fontos téma, hogy miként tudják a kormányok a leghatékonyabban támogatni a kkv-kat a koronavírus okozta gazdasági kihívások legyőzésében, továbbá a digitális eszközök és megoldások milyen szerepet játszhatnak az üzleti stabilitás és ellenállóképesség fokozásában.
Hat hónappal a világjárvány első hullámát követően a Vodafone Group a Deloitte bevonásával tanulmányt készített arra vonatkozóan, hogy a Covid-19 válság milyen hatással volt a vállalkozásokra, és arra a kormányok hogyan reagáltak. A kutatás során megvizsgálták a kkv-k által tapasztalt legnagyobb kihívásokat, valamint felmérték, hogy a digitális megoldások miként erősítették meg ellenállóképességüket.
A digitális megoldások növelik az ellenállóképességet, és segítik a kilábalást
Az 1200 kis-és középvállalkozás bevonásával készült tanulmány* rámutatott, hogy a digitalizált kkv-k nagyobb eséllyel találtak új üzleti lehetőségeket a pandémia idején. Sőt mi több, a leginkább digitalizált vállalkozások több mint kétszer annyi lehetőségek tudtak megragadni, mint azok, akik korábban kevesebb erőforrást szántak a technológiai fejlesztésekre.
Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a digitális szolgáltatások alkalmazásának terén sok kis-és középvállalkozás számolt be jelentős akadályokról. A nagyobb vállalkozásokkal összehasonlítva még mindig jóval kisebb valószínűséggel használják ki az új technológiák adta lehetőségeket, annak ellenére, hogy ugyanolyan arányban csatlakoznak az internethez.
Ahogy a tanulmányban is szerepel, számos oka van annak, hogy a kkv-k akadályokba ütköztek a digitalizáció során:
- 73 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy gondjai voltak az új technológiák beállításával és bevezetésével, a meglévő technológiákkal és üzleti folyamatokkal történő integrációval, a korábbi rendszerekből való migrálással és a régi technológiák használatának kivezetésével;
- 51% százalékuk azt mondta, hogy nehézségekbe ütközött a megfelelő technológia vagy a megfelelő szállító kiválasztásakor;
- a kis-és középvállalkozások 38 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a képzés terén lenne szüksége segítségre.
„A Vodafone-nál átfogó digitális szolgáltatásokat kínálunk a magyarországi kisvállalkozások számára, így minden adott ahhoz, hogy segíteni tudjunk azoknak a megoldásoknak a megkeresésében, amelyek lehetővé teszik számukra a hosszú távon is növekedést biztosító digitális átalakulást. Ugyanakkor nem minden kisvállalkozás ismeri fel a digitalizáció fontosságát, így a további gazdasági és társadalmi előnyök megteremtése érdekében továbbra is szükség van a kormányok támogatására a digitális megoldások alkalmazásának felgyorsításában.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese.
A felmérés rámutatott, hogy a kkv-k digitalizálásának megkönnyítése érdekében arra kell törekedni, hogy mind a vidéki, mind pedig az általános hozzáférést megnöveljék, ezzel támogatva a nagysebességű hálózati kapcsolódás elterjedését és csökkentve a további digitalizáció előtt álló akadályokat.
A kutatásból látszik, hogy a digitális képességek fejlesztésének támogatása kiemelten fontos: ez a kulcsfontosságú ágazatokat megcélzó proaktívabb programok, valamint - egypontos kiszolgálási modellel - online forrásanyagok és a digitális készségek fejlesztésére irányuló oktatások biztosításával megvalósítható.
Ezek az intézkedések nemcsak abban segítenék az európai országokat, hogy a DESI összpontszámát tekintve javulást tudjanak elérni, hanem a teljeskörű digitalizáció lehetőségét is biztosítanák a kkv-k számára.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködési szándéknyilatkozott kötött a DJP és az EFISZ
- Megvan az év digitalizációs projektje!
- Akár 500 GB adatforgalom és korlátlan beszéd is elérhető a Vodafone új TUTI+ csomagjaihoz
- Innovatív magyar cégeket köt össze a világpiaccal a KPMG
- Ilyenek a jövőre felkészült vállalkozások
- Digitalizációval biztosíthatják a cégek az üzletmenet folytonosságot
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- A Budapest ONE irodaparkban alakítja ki a jövő munkahelyét a Vodafone Magyarország
- A Vodafone újabb innovációval robban be a tévés piacra
- Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását.