Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt

forrás: Prím Online, 2020. október 14. 09:39

Létezik egy ingyenesen elérhető felület, ami óriási hasznot hozhatna a magyar kisvállalkozásoknak – a legtöbben egyelőre mégsem használják ki. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakértő szerint a koronavírus idején különösen fontos, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel.

„A Google Cégem nem más, mint egy, a Google által biztosított felület, ahol a cégek röviden jellemezhetik a tevékenységüket és bemutatkozhatnak az interneten keresők számára. Hogy miért lenne kiemelten fontos a helyes alkalmazása? Mert sokak számára ez lehet az első pont, ahol találkoznak a vállalkozásunkkal” – mondja Langmár Zsuzsa, akinek cége, a Langmár Kommunikáció nemrég felmérést tett közzé a Google Cégem hazai kihasználtságáról. Az eredmény megdöbbentő: a magyar vállalkozók zöme a létezéséről sem tud.

 

Csak 20% használja profin

„10 vállalkozóból csak 2 használja profin ezt a kommunikációs csatornát. További 2-nél látható valamilyen kezdeményezés, ám 6-nál általában egyáltalán nincs kitöltve, így nem jelenik meg jól a vállalkozás a Google Térképen. Pedig ezáltal nagyon sok cég tudná fejleszteni a kommunikációját, megismertetni a szolgáltatásait. Elmondhatjuk: ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!” – emeli ki a kommunikációs szakember.

 

A kérdés nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az őszi időszakban joggal tarthatunk a vírus miatti újabb korlátozásoktól. Tavasszal már átéltük, mennyi bonyodalmat okoz, ha a vevők még azt sem tudják, mely üzletek tartanak nyitva. Kulcsfontosságú lehet, hogy a legkönnyebben elérhető felületeken adjunk tájékoztatást a helyzetünkről.

 

„Rengeteg a kommunikációs csatorna a magyar piacon, de nagy a zavar azt illetően, melyeket érdemes valóban kihasználni. A Covid-őrületben azoknak sikerült talpon maradniuk, akik kommunikáltak. Az ügyfeleinknek abban tudtunk segíteni, hogy folyamatosan kommunikáljanak a nyitvatartásról, a kínálatról, a felkészülésről és az elővigyázatossági lépésekről. A legfontosabb, hogy ezek az infók a weboldalon frissüljenek, hiszen minden más felületről ide tereljük a forgalmat” – mondja Zsuzsa.

 

langmar.hu
 

 

Akkor mégis miért ilyen fontos a Google Cégem használata?  

„Ma már az emberek 90 százaléka a Google-ben keresi a megoldást az aktuális problémájára. Ráadásul a legtöbben azonnali megoldást keresnek, nem akarnak várni. Ezért is játszhat a kezünkre, hogy legyen szó akár bicikliszervizről, masszőrről vagy étteremről, a Google mindig a legközelebbi, legkönnyebben elérhető lehetőségeket tárja elénk. Ha regisztrálunk a Google Cégembe, akkor az a találati lista elején dobja fel az adatainkat, így a keresőket közvetlenül az üzletünk, szolgáltatásunk felé irányítja” – magyarázza Langmár Zsuzsa. 

 

A szakember hozzáteszi: a telefonunk a legtöbb esetben hozzáfér a kereső helyadataihoz, és szem előtt tartja a keresési szokásait is. Így minden adott hozzá, hogy megszerezzük ezeket az ügyfeleket. Különösen fontos ez azoknak a vállalkozásoknak, akik lokális vevőkörrel rendelkeznek: egy fodrász, egy körmös vagy egy autószerviz számára nehéz gazdasági helyzetben is fellendülést hozhat, ha profin tölti ki a Google Cégem felületet.

 

„Maga a Google Cégem szolgáltatás ingyenes, és sok információ fenn van az interneten, de ha elakadunk, akkor az adatlap kitöltését egy kommunikációs cégre is bízhatjuk. A profi cégek megadott kritériumok szerint, rendszeresen frissítik a tartalmát, így ügyfeleket szereznek. Készítettünk erről egy ingyenes tanulmányt, hogy a fejlődni vágyó vállalkozóknak összegyűjtsük az adatokat, hiszen a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Reméljük, a felmérésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a magyar cégvezetők is megismerjék a Google Cégemben rejlő üzleti potenciált – zárja Zsuzsa. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09