A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket

forrás: Prím Online, 2020. október 14. 18:09

A Fujitsu új online adatérettség-felmérő eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik, mennyire állnak készen az adatvezérelt átalakulásra a hasonló vállalkozásokhoz képest. Az eszköz a Fujitsu által kínált szélesebb tanácsadási csomag részeként segíti az ügyfeleket az adatvezérelt átalakulás megvalósításában. 

Az online felmérés kitöltése csupán néhány percet vesz igénybe, és lehetővé teszi a teljesítmény összehasonlítását más vállalkozásokéval, és testre szabott tippekkel szolgál arra nézve, hova érdemes a szervezetnek összpontosítania a további fejlesztéseket. A Fujitsu tanácsadóival együttműködve is igénybe vehető eszköz a Freeform Dynamics kutatócég által a Fujitsu részére kidolgozott módszertanra épül. A felmérés négylépcsős érettségi skálán helyezi el a résztvevőket a versenytársakhoz képest: „adathiányos”, „adatokkal ellátott”, „adatokkal támogatott” és „adatvezérelt”. Amikor az idei év első felében több mint 400 nemzetközi szervezetre alkalmazták ezt a modellt*, kiderült, hogy a nagy többség még a fejlődés korábbi szakaszaiban tart, és mindössze 20-ból egy (4,8%) esetében áll fenn valóban adatvezérelt működés.

 

 

Az adatok alapozzák meg a sikeres digitális átalakulást 

Az adatvezérelt átalakulás kiemelt téma lesz a Fujitsu 2020-as iránymutató digitális eseménye, az október 14-én és 15-én megrendezett ActivateNow programjában is. A digitális átalakulást megalapozó adatok fontosságát a cégvezetők is egyre inkább kezdik felismerni. Az adatvezérelt vállalatok minden szinten képesek kiaknázni az adatokban rejlő lehetőségeket a stratégiai és operatív előnyszerzéshez. Általában az analitikát szokták az adatalapú árbevételszerzés csodafegyverének tartani, de miután egy szervezet mélyebbe ás adataiban, hamarosan ráébred az átalakulási projekt komplexebb kérdéseire.

 

„A Fujitsu új online adattérettség-felmérő eszköze nagyon hasznos megoldás. Segítséget nyújt azoknak a vezetőknek, akik objektív, független módszert keresnek az adatvezérelt szervezetté válás útján elért fejlődés mérésére. Az átalakulás nélkülözhetetlen napjaink digitális környezetében a sikeres működéshez. A mérésre pedig azért van szükség, mert sokszor nincs összhangban egymással a percepció és a valóság. Amikor nemrégiben vállalatokat kérdeztünk meg arról, hogyan értékelik a saját fejlődésüket, meglepő módon 63%-uk már úgy gondolta, hogy elérte az adatvezérelt átalakulás végpontját. Ugyanakkor a Fujitsu megbízásából végzett kutatásban mindössze 5% volt az ilyen résztvevők aranya. A belső percepció és a valóság közötti szakadék felismerése az első lépés a változást visszafogó legkomolyabb akadályok leküzdésére, például a kulturális ellenállás, a belső cégpolitika és a felsővezetői támogatás terén” – mutatott rá Christian Leutner, a Fujitsu alelnöke és európai termékértékesítési vezetője.

 

Szinte minden szervezet nagy mennyiségű, többnyire strukturálatlan adatot rögzít – köztük szövegszerkesztővel készült dokumentumokat, video- és hangfájlokat, e-maileket és képeket. Ezek jelentős része többféle forrásból származik, több helyszínen, gyorsan keletkezik, és nem feltétlenül ugyanaz a gazdájuk. Elemzői előrejelzések szerint 2022-ben már a céges adatok több mint 50%-a az adatközponton vagy felhőn kívül fog keletkezni, és itt is fogják feldolgozni őket. 2025-re ez arány el fogja érni a 75%-ot. 

 

Szisztematikus keretrendszer nélkül ezek az adatok nem sokkal jelentenek többet összefüggéstelen információhalmaznál. Ahhoz, hogy az adatokat a digitális átalakulási stratégia részeként bevételszerzésre tudják felhasználni, először észszerűsíteni és integrálni kell őket a szervezetbe és a teljes értékláncba. 

 

A Fujitsu új online felmérő eszköze és tanácsadó szolgáltatása segítségével az üzleti stratégia kidolgozói megtudhatják, hol tart szervezetük a teljesen adatvezérelt vállalattá válás útján. A visszajelzést négy terület szerint csoportosítjuk: kultúra és gondolkodásmód; felhasználói élmény; adatkezelés; rendszerek és infrastruktúra. A négyes besorolás a főbb információs és analitikai szempontokat tükrözi.

 

__________

* A Freeform Dynamics kutatására 2020 júniusában került sor, 400 vállalat részvételével a következő országokból: Ausztria, Benelux államok, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság. A minta egyenlő arányban tartalmazott 5000 főnél nagyobb, illetve 1000 és 4999 fő közötti létszámú szervezeteket. https://www.fujitsu.com/global/microsite/data-transformation/infographic/index.html

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt

A SodaStream hétfőn elindította idei Föld Napja kampányát, amely a „Ne csak megossz, cselekedj” mottóval szólítja meg az embereket. A világ legnagyobb szódagépgyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik. 

2021. április 20. 13:55

Univerzális automatizálással léphetnek új szintre a gyártócégek

Sikeresen reagált a COVID-járvány jelentette kihívásokra az Ipar 4.0 megoldásokat már a krízis előtt alkalmazó termelőcégek túlnyomó többsége a McKinsey&Company felmérése szerint. A Schneider Electric az idei Hannover Messe kiállításon alkalmazások, szolgáltatások és termékek sorát mutatta be, amelyek segíthetik a vállalkozásokat abban, hogy az új ipari forradalom éllovasai legyenek, illetve felszólította az iparági szereplőket az univerzális automatizáció támogatására. 

2021. április 20. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35

Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára

2021. március 17. 11:05