A magyar hölgyek körében is egyre hódítanak a podcastok!
Bár a hazai podcast piac még mindig kicsi, ám a tavalyi évhez képest egyre emelkedik a magyarországi felhasználók, azon belül is a hölgyek aránya – derült ki egy friss hazai kutatásból, amely az on demand audió médium itthoni hallgatási szokásait vizsgálta. Az online kérdőíves, több, mint 1000 podcasthallgató bevonásával készült felmérésnek köszönhetően még számos, a fentiekhez hasonló érdekes összefüggésre derült fény.
A Betone Studio 1166 fős mintán végzett nem reprezentatív online kérdőíves kutatást, amelyben a hazai podcast hallgatási szokásokat vizsgálta. Céljuk ezzel az volt, hogy képet kapjanak arról, hogyan használjuk mi, magyarok ezt a még viszonylag újnak számító on demand audió médiumot. A felmérésben résztvevők között közel azonos arányban voltak a nők és a férfiak, a 72 százalékuk pedig 18-35 év közötti fiatal volt.
„A kutatásnak köszönhetően megtudhattuk, hogy a többség, azaz a válaszadók 43 százaléka tavaly kezdett el podcastokat hallgatni. A 2019-ben csatlakozók túlnyomó része nő, míg a három éve vagy régebben podcastet hallgatók többsége férfi. Ezzel az elmúlt évben nagyjából kiegyenlítődött a nemek aránya a közönségben” – nyilatkozta Román Balázs, a kutatást készítő Betone Studio kreatív producere, aki arra is kitért, hogy míg a hölgyek a kulturális, közéleti témájú, illetve a talk show jellegű műsorokat részesítik előnyben, addig a férfiakat inkább a sportműsorok kötik le.
„Ennél is érdekesebb a válaszadók iskolai végzettségét mutató eredmény – amely igazolta a nemzetközi tendenciákat – ugyanis a 66 százalékuk felsőfokú végzettségű, illetve 27 százalékuk jelenleg is tanul. Azaz kijelenthetjük a podcast egyelőre az értelmiségi fiatalok médiája” - tette hozzá Román Balázs. A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős többsége, mintegy 95 százaléka telefonról éri el és fogyasztja ezeket a tartalmakat, a legkedveltebb felület a Spotify: a kérdőív kitöltőinek 64 százaléka ezen a felületen hallgatja a műsorokat. Utána a sorban az Apple Podcast lejátszó következik, amit a válaszadók 22 százaléka használ.
A népszerű Felforgatók című műsor készítése közben Kadarkai Endre látható
A kutatás megállapította azt is, hogy az emberek leginkább magyar nyelven – jellemzően utazás, sportolás vagy otthoni házimunka közben – hallgatnak podcastokat. Valamint a válaszadók közel fele átlagosan hetente 1-3 órát tölt ezzel, és a felhasználók jellemzően végighallgatják a műsorokat, legyenek azok fél-, vagy akár egy óránál is hosszabbak.
A könyvekről, könyvek mögötti történetekről szóló LAPOZZ A 99-RE! című műsor készítése közben Szabados Ágnes
Román Balázs azt is elárulta, hogy minden korosztály elfogadja és megérti, hogy a podcastok nagy általánosságban nem készülhetnének el támogatók, szponzorok, reklámok nélkül. „A megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem zavarja a szponzor jelenléte. Ehhez persze az is kell, hogy a szponzorok tartalmilag illeszkedni tudjanak az adott műsorhoz, vagy a reklámok mennyisége ne tegye próbára a hallgatók figyelmét” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu kutatás: Milyen akadályokkal szembesülnek a nők az IT-viszonteladói piacon
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- Elszaporodott az internetes bűnözés a távmunka alatt
- SAP-ügyfelek podcast-interjúi a karanténidőszakról
- Iskolakezdés 2020: tavaly még kérdés volt, hogy kell-e a kütyü a tanuláshoz, idén már nem
- Lassabb változásban hiszünk: messze még a repülő autók és légdeszkák kora
- Változások a munkaerőpiacon: Ki mit tud? És mennyit kér érte?
- 163 millió forint kutatási támogatást nyert a Szent István Egyetem négy kutatója
- Így interneteznek a 18 év alatti fiatalok
- Rekordbővülést hozott a koronavírus az e-kereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A Nikon kiadja az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
A Nikon ma bővíti a NIKKOR Z DX objektívek kínálatát az első DX formátumú fix objektívvel. A NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 objektív nagy fényerejű, éles, és közeli felvételekhez is kiváló, valamint gyenge fényben is remekül teljesít. A kompakt és sokoldalú objektív tökéletes fix objektív élénk mindennapi fényképekhez.
NIS2 és DORA: a kiberbiztonsági felzárkóztatás motorjai vagy újabb felesleges terhek?
Egyre inkább foglalkoztatja a vállalatokat az Európai Unióban, hogy hogyan fogja érinteni őket a NIS2, a felülvizsgált kibervédelmi irányelv, amely a 2016-os hálózat és információbiztonsági irányelv helyébe lép (NIS), illetve a Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célzó rendelet. A NIS2 esetében a részletek még pontosításra várnak és a tagországok csak később ültetik át a nemzeti jogba az irányelveket, de az biztos, hogy az EU-n belül tevékenykedő cégeknek komoly munkát kell fektetniük abba, hogy eleget tegyenek a jogszabályoknak. Ha észszerűen implementálják az előírásokat a helyi jogrendbe, az jelentős előrelépést hozhat a hazai vállalatok kibervédelmi fejlettségében, ám ehhez kulcsfontosságú, hogy már most elkezdjék a felkészülést. A BlueVoyant szakértői áttekintették, hogy várakozásaik szerint mit jelentenek majd a gyakorlatban a jogszabályok.
A SteelSeries bővíti a díjnyertes Arctis Nova headset termékcsaládot
A SteelSeries, az úttörő Arctis headsetek és az új Arctis Nova sorozat létrehozója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, valamint a gaming- és esport perifériák világelső gyártója kiterjeszti az Arctis Nova univerzumot az Arctis Nova 4 bevezetésével, amely már Magyarországon is elérhető.