Black Friday: erre figyeljen, ha nem akarja saját kezűleg felcipelni az emeletre az új szárítógépét
Az utóbbi években rohamosan terjed a házhoz szállítás az ünnepi bevásárlás időszakában, amire idén a koronavírus-járvány is ráerősíthet. A MediaMarkt megrendelésére készült friss felmérés* szerint novemberben és decemberben a webáruházak vevői közül 10-ből 8-an úgy tervezik, hogy az otthonukba vagy a munkahelyükre is rendelnek a kiválasztott termékekből. A MediaMarkt arra hívja fel a figyelmet, hogy megfelelő, megbízható partnerek kiválasztásával a házhoz szállításkor tapasztalt fennakadások, problémák száma jelentősen csökkenthető.
Egy tavalyi, a házhoz szállítás országos hazai tapasztalatait vizsgáló reprezentatív kutatás** szerint a leggyakrabban az okozott gondot, hogy a megrendelőt nem értesítették időben a küldemény várható érkezésének időpontjáról vagy akár több napot is csúszott a szállítás. Csaknem minden tizedik panaszos arról számolt be, hogy a kiszállított eszközöket nem, vagy csak pótdíj megfizetése ellenében vitték be a lakásába. Az is jellemző panasz volt, hogy a szállítók nem csomagolták ki az árucikkeket, ha ezt mégis megtették, hátra hagyták a csomagolóanyagot, illetve a lecserélt háztartási készüléket. A megkérdezettek fele válaszolta azt, hogy a házhoz szállításnál tapasztalt valamilyen problémát.
„Idén is vállaljuk, hogy nem hátrálunk meg a lépcsőzéstől, a nálunk házhoz szállítással megrendelt háztartási nagygépeket felvisszük az emeletre, az ingatlanon belül a kívánt helyre, ha a közlekedési útvonal ezt lehetővé teszi. Természetesen lehetőséget biztosítunk ezen termékek kicsomagolására is. A kiszállítás a mindenkori járványügyi szabályoknak és higiéniai előírásoknak megfelelően zajlik, sőt vásárlóink igénye szerint biztosítjuk az érintésmentes átadás lehetőségét is. Háztartási nagygépek esetén a szállítás konkrét napjáról előzetesen egyeztetünk a megrendelővel. Sőt kevesen tudják, hogy a régi készülék elszállítását is tudják igényelni vásárláskor.” – mondja Bakonyi Pál a MediaMarkt logisztikai vezetője.
Érdemes ellenőrizni, kinél vásárol az ember
A legutóbbi Black Friday akciók idején elvégzett fogyasztóvédelmi vizsgálatok*** eredményei szerint a legtöbb gond a megtévesztő hirdetésekkel, az árképzéssel, a termékek gyors kifogyásával, az ingyenesnek hirdetett, de valójában fizetős házhozszállítással volt. A MediaMarkt azt tanácsolja a vevőknek, hogy ilyenkor fokozottan tájékozódjanak a termékek eredetéről, az olyan további szolgáltatásokról, mint például a magyarországi garancia biztosítása, illetve azt is érdemes megnézni, hogy milyen egyéb szolgáltatásokat (például szakszerű beszerelés, javítás, karbantartás) is kínálnak az árucikkek mellé. Így időt, pénzt, fáradságot takarítanak meg. Vásárlás előtt érdemes átnézni a „Jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát”. A lista szereplőit a fogyasztóvédelmi hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal, vagy a bíróság jogerősen elmarasztalta.
_________________
* A Reacty Digital online önkitöltős kérdőív segítségével végzett felmérés szeptember 9-15. között készült a 18-79 éves magyarországi lakosok között a Véleményünk Van (VeVa) paneljén. Az 1000 fős minta reprezentatív nem, kor és régió szerint.
** A kutatás 1009 fős mintája a végső válaszadói minta a 18 éves és idősebb, magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor és iskolai végzettség és település típus szerint. A kutatás a Pulzus applikációval és automata telefonhívással készült.
*** Forrás: https://www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/hirek.htm#top
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliárdos bevételre számít Black Friday kampányán a Vivre
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- Újabb nagy roham lehet az online játékpiacon
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Online játékvásárlási Black Friday rekordok, érdekes trendek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a Széchenyi-egyetem és a Petz-kórház közös egészségtechnológiai fejlesztéseit
Szemmozgást detektáló diagnosztikai eszközt, telerehabilitációs szoftvert, műtéti közvetítő platformot, 3D és VR technológiai megoldásokat mutattak be a győri Széchenyi István Egyetem szakemberei a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórházban. A „Digitális megoldások az egészségügyben” című tudományos ülésen a kiterjesztett valóság és a mesterséges intelligencia orvostechnológiai felhasználása is előtérbe került.
Az AOC és a Philips Monitors rangos EPEAT Climate+ bajnokok lettek
Az elektronikai iparban a környezeti felelősségvállalás és az innováció felé tett jelentős lépésként az MMD, vezető technológiai vállalat és a Philips Monitors márka licencpartnere, valamint az AOC, egyike a vezető kijelzőgyártóknak büszkén jelenti be, hogy a közelmúltban elnyerték az EPEAT Climate+ tanúsítványt. Logójuk mostantól jól láthatóan szerepel az EPEAT weboldalán, jelezve fontos szerepüket és elismerésüket a környezettudatos technológia területén. Ez a minősítés aláhúzza a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, nagy teljesítményű termékek kifejlesztése iránti elkötelezettségüket.
A SPAR automata boltot nyitott a Z-generációnak: egyszerre valós és virtuális
Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon.
A nyelvtanulás kulcsa a beszéd!
Kevés olyan hivatás van, amelyben ma nyelvtudás nélkül érvényesülni lehet a munkaerőpiacon. Sokan azt gondolják, azzal, hogy nyelvtudásukról papírt szereznek, minden le is van tudva, közülük jópáran írásban még egész jól el is boldogulnak. De ha meg kell szólalni… megfagy a levegő, eláll a lélegzet és bent ragadnak a szavak. Ez a jelenség nem az egyén hibája, a nyelvoktatási rendszer felépítéséből fakad, hogy nem tanuljuk meg élőszóban használni az idegen nyelvet. Ezt kívánja orvosolni A Speak! Nyelviskola, ahol Dunay Péter 100% beszéd, 0% könyv módszerének köszönhetően rövid időn belül felszakadnak a gátak.
Nem álmodnak elég nagyot a magyar vállalkozók
A hazai kkv-tulajdonosok mindössze 3 százaléka szeretne nemzetközi céget építeni, de a nagyvállalattá növekedés is csupán 5 százalékuk céljai között szerepel. A magyar vállalkozók több mint kétharmada nem tűz ki ambiciózus üzleti célokat maga elé. Mindez aggodalomra adhat okot, mert nagy ambíciók nélkül kevesebb lesz a hazai nagyvállalkozás, és ha kevesebb a nagyvállalkozás, kevésbé erős a gazdaság – állapítja meg a Szemléletváltó vállalkozói szemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatása.