A biztonság a legfontosabb a magyaroknak

forrás: Prím Online, 2020. december 10. 10:55

Sokan költenének akár 200 ezer forintnál is többet otthonuk elektromos hálózatának felújítására, az új villamossági szerelvények beszerzésénél pedig a biztonság a legfontosabb szempont az ár előtt – többek között ez derül ki a Schneider Electric felméréséből. A kutatás során a válaszadók mintegy 60 százaléka jelezte, hogy korábban már bevált szakembert hív, ha villamossági szerelésre van szükség otthonában.

A Schneider Electric online felmérést végzett az otthoni villamosság-biztonság kapcsán, melynek során 877-en töltötték ki a kérdőívet. A válaszok alapján a magyarok számára kiemelten fontos a biztonság, amikor új villamossági szerelvényt – villanykapcsolót, konnektort vagy akár elosztószekrényt – vásárolnak, több mint 80 százalékuknál ez az elsődleges szempont. Az ár csak a második helyre futott be, a felmérést kitöltők 30 százaléka emelt ki – egy válaszadó ennél a kérdésnél több szempontot is megjelölhetett –, míg a harmadik legfontosabb tényező az, hogy mit ajánl a kereskedő, illetve a villanyszerelő.

 

A válaszadók harmada él olyan otthonban, amelynek elektromos hálózata 15 évnél régebben lett felújítva, ugyanakkor közel 15 százalék jelölte meg azt, hogy nem tudja, mikor került sor felújításra, így valószínűleg még magasabb a már elöregedett, vagy lassan elöregedő hálózattal rendelkező lakások, házak aránya. Biztató jel ugyanakkor, hogy a felmérést kitöltők ötöde olyan helyen él, ahol öt éven belül foglalkoztak az elektromos hálózattal, ebben persze benne vannak azok is, akik újonnan épült vagy szinte új otthonban laknak. 

 

A kutatás adatai alapján viszonylag magas azok aránya, akik készülnek otthonuk elektromos hálózatának felújítására, a válaszadók 60,5 százaléka jelezte ezt. A következő egy évben ugyanakkor mindössze 8,9 százalékuk tervezi ezt, 13,7 százalék pedig először szakemberrel ellenőriztetné, milyen állapotban van a hálózat, és csak utána kezdene bele a projektbe. A felmérést kitöltők 38 százaléka pedig még nem tudja, mikor vág bele a felújításba.

 

 

Azzal tisztában vannak a Schneider Electric online kérdőívét kitöltők, hogy az otthonok elektromos hálózatának felújítása nem olcsó mulatság, közel felük számol azzal, hogy 100 ezer forint fölötti összeget kell erre fordítania, 20 százalékuk pedig 200 ezer forintnál is többet költene erre a célra. 

 

Meglepően magas, 12,1 százalék azok aránya, akik megpróbálják saját maguk megoldani az elektromos hálózattal, illetve egyes eszközökkel kapcsolatos kisebb problémákat, például a konnektorok, kapcsolók kicserélését, vagy a villanytűzhely, bojler hálózatba bekötését. A legtöbben, a válaszadók valamivel több mint 50 százaléka szakembert hív ehhez a feladathoz, de igen magas, 41 százalék azok aránya, akik a családon belül számíthatnak egy kis segítségre, ha ilyen feladat adódik. (Ennél a kérdésnél is több választ jelölhetett meg egy válaszadó.)

 

A felmérés egyik tanulsága, hogy a magyarok ragaszkodnak a már bevált szakemberekhez, közel 60 százalékuk jelezte azt, hogy ha villanyszerelőre van szükség, akkor mindig a már bizonyított mestert hívja. A felmérést kitöltők negyede a családhoz fordul jó tanácsért, ajánlásért, míg 11 százalékuk az interneten keresztül igyekszik megtalálni a megfelelő szakembert. 

 

„Az otthoni villamosság-biztonsági felmérésünk egyik legnagyobb tanulsága, hogy bár az emberek a termékek vásárlásánál fontosnak tartják a biztonságot, az elektromos hálózatok rendszeres karbantartása már nem jellemző, ahogyan a védelmi berendezések kapcsán is vannak hiányosságok. Arra a kérdésre például, hogy van-e életvédelmi relé, vagy más, az elektromos hálózat biztonságát növelő berendezés a lakásban a válaszadók 23 százaléka jelezte, hogy nincs még ilyen az otthonában, igaz, tervezik a beszerzését. Nagyon sokan, a felmérést kitöltők 32,6 százaléka pedig azt válaszolta, hogy nem tudja, van-e ilyen eszköz a lakásában, illetve nem ért hozzá. Pedig a nem megfelelően felszerelt, elöregedett, hibás villamossági berendezések komoly károkat okozhatnak, egy kilazult konnektor például akár tűz- és életveszélyes is lehet” - mondta el Benkó Csaba, a Schneider Electric termékmenedzsere. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05