Új vásárlási szokásokat szült a járvány

forrás: Prím Online, 2020. december 24. 09:48

Kreatívan kombinálják a vásárlók a helyszíni és az online vásárlás egyes előnyös elemeit - ez az egyik legfontosabb újdonság, amit a MediaMarkt szakemberei a járvány jelenlegi szakaszában tapasztalnak. Második hullámánál tart a nagy őszi-téli műszaki bevásárlás is: az otthoni gépparkok megújítása után már az ajándékozás felé fordult a vevők figyelme.

A járványügyi korlátozások nyári visszavonása, majd az őszi újrabevezetés könnyítésének hatására fokozatosan visszatértek a vásárlók az áruházakba. A novemberi akciós időszakban harmadával nőtt a webáruház és tíz százalékkal a fizikai áruházak forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest. Szánthó Balázs áruházigazgató szerint ez a növekedés nem lassult még decemberben sem. Vagyis a lakosság jelentős része műszaki cikkek és szórakoztatóelektronikai berendezések beszerzésére költi a korábban szabadidős tevékenységre fordított összegek egy részét.

 

A MediaMarktnál megfigyelték, hogy a járvány miatt az emberek újszerű módon elegyítik az online és az offline vásárlás nyújtotta előnyöket. Akik igénylik az áruházi tanácsadást, vagy csak szeretik megtapogatni az árut, mielőtt még kifizetnék, azok is megtalálták a módját vásárlás lerövidítésének. Szánthó szerint ma már mind többen használják közülük is az internetes felületeket előzetes tájékozódásra, a termékek összehasonlítására, s amikor már csak egy-két opció van a fejükben, akkor bemennek az áruházba. „Így már ott is célzottabban kérdeznek, s gyorsabban jutnak döntésre. Egy ugyancsak jelentős vásárlócsoport pedig a másik végén gyorsítja fel a folyamatot. Ők azt használják ki, hogy a MediaMarktnál egy online vásárlás végén is lehet áruházi átvételt kérni. Így nem kell várakozni, futárral egyeztetni, hanem egy órán belül megkaphatják akár "érintésmentesen" egy áruházi raktárból is az online választott-kifizetett terméket. És ha még időpontot is foglalnak online, akkor sorban állas nélkül.”

 

A karácsonyi vásárlási terminus a MediaMarktban értékesítési szempontból két körül határolható időszakra bontható. Novemberig inkább az otthoni nagygépparkot újítják fel, aztán decemberben az apró ajándékokat szerzik be. Novemberben rengeteg digitális eszközt, illetve háztartási nagygépet értékesítettek az áruházlánc üzleteiben és webáruházában. Ezeket a készülékeket – jellemzően közép- és felső kategóriás laptopokat, televíziókat és hűtőket - a háztartások alapvetően maguknak szerezték be. Az idei év meglepetésterméke a magasabb kategóriájú szárítógép lett az áruházláncnál, ezekből az éves átlag közel háromszorosát adtuk el novemberben. „November a műszaki megújulás hónapja az otthonokban. Egy korábbi lakossági kutatásunk eredménye azt mutatta, hogy egyes háztartásokban hónapokig is hajlandóak várni egy hibásan működő, vagy egyenesen használhatatlanná vált készülék cseréjével, csak hogy nagyobb kedvezménnyel jussanak egy újhoz a Black Friday időszakban. Vagy, ahogy a szárítógépek esete mutatja: a kedvezményeknek köszönhetően ugyanannyiért, de már magasabb tudású készülékhez” – tette hozzá Szánthó Balázs áruházigazgató.

 

Hajszárító, vízforraló, vérnyomásmérő

A decemberrel a műszaki kiskereskedelemben – bár a televíziók iránti kereslet kitart az ünnepekig - beköszönt a kisebb háztartási gépek beszerzésének időszaka. Onnantól már alapvetően az ajándékozás szándéka hajtja a vásárlókat, ennek megfelelően megnő az érdeklődés például a kisebb értékű a szépségápolási készülékek és konyhai kisgépek iránt. Ezekkel az ajándékokkal az otthon eltöltött időt és háztartási tevékenységeket szeretnék élvezetesebbé varázsolni az ajándékozók. Szánthó Balázs részben a pandémia hatásának tudja be, hogy idén kiemelkedően sok egészségi állapot mérésére alkalmas készüléket is eladnak: például vérnyomásmérőket, érintés nélküli lázmérőket. 

 

A reggeli órákban lehetőség van szellősebben vásárolni

Az egészségükre nem csak otthon, az áruházak látogatásakor is odafigyelnek az emberek. Szánthó szerint fegyelmezettek a vásárlók, és megértőek, ha belépéskor a maszk viselésére kérik őket. 

 

„Áruházaink tágasak, a vásárlók jobban eloszlanak, és közben optimális hőmérsékletet és állandó légmozgást tudunk biztosítani számukra, ami megkönnyíti a maszkon keresztüli légzést” – Szánthó beszámolt arról is, hogy már 9 órakor megnyitják az áruházak kapuit, így az esti 19 órás zárásig hosszabban kihasználható a nap, vagyis nagyobb eséllyel tudnak a vásárlók úgy betérni üzletekbe, hogy ott nincs nagy tömeg.

Kulcsszavak: MediaMarkt e-kereskedelem

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A biztonság legyen egyszerű, intelligens és mindenhol elérhető

A világ egyre inkább a hibrid és távoli munkavégzés irányába mozdult el az elmúlt időszakban, és ez a trend – ami persze az irodai munkahelyekre vonatkozik - várhatóan a jövőben is velünk marad. A felhasználók most már elvárják, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről tudjanak csatlakozni, miközben az IT-csapatok ugyanazokat a komplex és időigényes megoldásokat alkalmazzák. 

2021. június 13. 15:53

A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást

A cégek felsővezetőinek több, mint 80%-a gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58%-a ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A kutatás során 1200 informatikai döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Japánban olyan cégeknél, amelyek több mint 1000 alkalmazottal rendelkeznek. Az is kiderült, hogy a menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

2021. június 13. 12:41

Magas termelékenység, alacsony költségek

Egyre több iparági szereplő ismeri el, hogy elérkezett az idő a belső logisztikai folyamatok újragondolására. Sokan közülük az automatizált megoldásokhoz fordulnak, egész pontosan autonóm mobil robotokhoz (AMR-ek). Az együttműködő mobil robotok új generációja optimalizálja a munkafolyamatokat, függetlenül attól, hogy milyen feladatot, melyik iparágban kell elvégezni, és így rugalmas intralogisztikát és zökkenőmentes gyártást tesz lehetővé. Annak ellenére, hogy az AMR-eket leginkább az autó- és elektronikai iparban alkalmazzák, többek közt az FMCG szektor kihívásaira is válasszal szolgálnak.

2021. június 13. 10:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29