Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz eljárás alaki vizsgálata után, míg a másik két pályázó ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette a testület. Két hét alatt a lakosság több mint harmadát elérte az a jótékonysági kampány, amelyet a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) szervezett november második felében a kórházakban ápolt gyerekekért – derül ki az akciót vizsgáló hatáselemzésből, amelyet szintén e heti ülésén tárgyalt a testület.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: a frekvencián jelenleg is szolgáltatást nyújtó Klubrádió Zrt.-től hiánypótlást kér, míg a Közösségi Rádiózásért Egyesület és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette. A pályázók jogorvoslattal élhetnek a döntés ellen.
A Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a testület döntése alapján az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A tanács elvégezte a Győr 96,4 MHz körzeti és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait, és mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Katolikus Rádió Zrt.-t.
A Mária Rádió Cegléd szolgáltatójára 150 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért egy vizsgált szeptemberi-októberi adáshéten kevesebb szöveget -és saját, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé, viszont több zenét sugárzott a szerződéses vállalásaihoz képest. Az FM90 Campus Rádió szolgáltatójára pedig 80 ezer forint bírságot rótt ki a testület, amiért egy vizsgált szeptemberi adáshéten kevesebb kisebbségi és közszolgálati műsort és több ismétlést sugárzott a szerződésében rögzítettéknél, továbbá, amiért a közszolgálati műsorszámainak időtartama nem érte el a médiatörvényben meghatározott heti teljes műsoridő kétharmadát sem. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Hatékony volt a helyi rádiók összefogása a beteg gyerekekért
A tanács elfogadott egy hatáselemzést is, amelyet a Médiatanács megbízásából a Kantar Hoffmann-Scores Group készített a HEROE jótékonysági kampányáról. Novemberben az egyesület mind a hatvanhat tagja csatlakozott egy okoseszközökre szóló adománygyűjtéshez, hogy a kórházban ápolt gyermekek számára megkönnyítsék a kapcsolattartást szeretteikkel a járványhelyzet karácsonyi időszakában, és rendszeresen adtak közre felhívásokat a kezdeményezésről. Az elemzés kimutatta, hogy az adománygyűjtésben részt vevő rádiók a 18 évnél idősebbek több mint harmadát elérték, sőt – mivel a hírt más médiumok is átvették –, a kampányzárás után még tovább emelkedett az akció ismertsége. A kampány csaknem fele részben olyanokat is elért, akik alapvetően nemigen szokták megbeszélni, amit a rádióban hallanak, köztük sokan egyáltalán nem is rádióznak. A kezdeményezés ösztönző hatása rendkívül magas volt: minden ötödik válaszadó megfontolta, hogy adományozzon. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: A 2025-ig szóló rádióspektrum-stratégia célja a digitális fejlődés
- 2021 választóvonal lesz az elektronikus hírközlésben
- Három szolgáltató vehet részt az NMHH ősszel meghirdetett frekvenciaértékesítésén
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.
Dr. Törőcsik Mária a Magyar Marketing Szövetség életműdíjasa
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) amellett, hogy évente díjazza a legkiválóbb marketing és digitális megoldásokat, a szervezet legfontosabb elismerését, a Tonk Emil Életműdíjat is kiosztja az eredményes szakmai életutak méltatásául. A 2023-as díjazott, Dr. Törőcsik Mária számára Hinora Ferenc az MMSZ elnöke, valamint Dr. Papp-Váry Árpád alelnök nyújtotta át az elismerést a szeptember 14-i Marketing Summit keretében, a Várkert Bazárban.
A HMD elindítja az 5G-s okostelefonok európai gyártását
Az új, többmárkás portfolióstratégiájuk bejelentését követően nem sokkal a HMD Global, a legnagyobb európai okostelefon-gyártó ma újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat megkezdte az 5G-képes okostelefonok európai gyártását – az első Európában készült okostelefont, a Nokia XR21-et pedig már üzleti ügyfelek is megvásárolhatják. A HMD lépései összhangban állnak az általános európai növekedési potenciállal, a Canalys előrejelzése szerint az európai okostelefon-piac 2024-re ugyanis 7%-kal fog növekedni.
Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.
Papot is hívott akadémiájára előadni Gattyán György
Hamarosan elstartol a Gattyán György nevével fémjelzett Docler Holding által alapított Magyar Vállalkozói Akadémia, ahol október 13-án tartják az első előadás-sorozatot. A program már most teltházas, az előadók között pedig egy lelkész is felszólal a sikeres vállalkozásfejlesztés titkáról.