Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása

forrás: Prím Online, 2020. december 28. 15:41

Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz eljárás alaki vizsgálata után, míg a másik két pályázó ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette a testület. Két hét alatt a lakosság több mint harmadát elérte az a jótékonysági kampány, amelyet a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) szervezett november második felében a kórházakban ápolt gyerekekért – derül ki az akciót vizsgáló hatáselemzésből, amelyet szintén e heti ülésén tárgyalt a testület. 

Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések

A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: a frekvencián jelenleg is szolgáltatást nyújtó Klubrádió Zrt.-től hiánypótlást kér, míg a Közösségi Rádiózásért Egyesület és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette. A pályázók jogorvoslattal élhetnek a döntés ellen.

 

A Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a testület döntése alapján az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A tanács elvégezte a Győr 96,4 MHz körzeti és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait, és mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Katolikus Rádió Zrt.-t.

 

A Mária Rádió Cegléd szolgáltatójára 150 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért egy vizsgált szeptemberi-októberi adáshéten kevesebb szöveget -és saját, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé, viszont több zenét sugárzott a szerződéses vállalásaihoz képest. Az FM90 Campus Rádió szolgáltatójára pedig 80 ezer forint bírságot rótt ki a testület, amiért egy vizsgált szeptemberi adáshéten kevesebb kisebbségi és közszolgálati műsort és több ismétlést sugárzott a szerződésében rögzítettéknél, továbbá, amiért a közszolgálati műsorszámainak időtartama nem érte el a médiatörvényben meghatározott heti teljes műsoridő kétharmadát sem. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Hatékony volt a helyi rádiók összefogása a beteg gyerekekért

A tanács elfogadott egy hatáselemzést is, amelyet a Médiatanács megbízásából a Kantar Hoffmann-Scores Group készített a HEROE jótékonysági kampányáról. Novemberben az egyesület mind a hatvanhat tagja csatlakozott egy okoseszközökre szóló adománygyűjtéshez, hogy a kórházban ápolt gyermekek számára megkönnyítsék a kapcsolattartást szeretteikkel a járványhelyzet karácsonyi időszakában, és rendszeresen adtak közre felhívásokat a kezdeményezésről. Az elemzés kimutatta, hogy az adománygyűjtésben részt vevő rádiók a 18 évnél idősebbek több mint harmadát elérték, sőt – mivel a hírt más médiumok is átvették –, a kampányzárás után még tovább emelkedett az akció ismertsége. A kampány csaknem fele részben olyanokat is elért, akik alapvetően nemigen szokták megbeszélni, amit a rádióban hallanak, köztük sokan egyáltalán nem is rádióznak. A kezdeményezés ösztönző hatása rendkívül magas volt: minden ötödik válaszadó megfontolta, hogy adományozzon. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05