Így előzd meg a hátfájást, ha programozó vagy!

Czipperer Dia, 2020. december 28. 19:28

A hátfájás mindenkit elérhet kortól és nemtől függetlenül, tehát rengeteg oka lehet, amiből kiindul ez a kényelmetlen érzés. Persze a korral is járhat, de nem meglepő, ha fiatalként, erőnk teljében is fájlaljuk a hátunk, derekunk. Borzalmasan kellemetlen érzés, megkeserítheti a napunk és úgy érezhetjük, csak egy kiadós masszázs segíthet rajta. Pedig a megelőzésnek is fontos szerepe van ebben, illetve egy kis testmozgás csodákra képes.

A leggyakoribb formája a hátfájásnak izomeredetű és több dolog is kiválthatja. Ha idősödünk vagy fizikai munkát végzünk, esetleg úgy, hogy nem vagyunk hozzászokva, akkor előfordulhat, hogy megerőltetjük a derekunkat, meghúzódik pár izom és kész a baj. Elég annyi is, hogy rosszul mozduljunk, ezért fontos figyelni magunkra. Talán említenem sem kell a leggyakoribb okát a hátfájásnak. Sokan dolgozunk számítógépek előtt, vagy csak rendszeresen használjuk napi szinten és a sok üléssel töltött óra, a rossz pozíció mind hozzájárul ahhoz, hogy a nap végén fájdalommal feküdjünk le aludni. Bizonyára sokan jól ismerjük már ezt a fájdalmat, a merev gerinc melletti izmokat, az érintése való érzékenységet és a mozgás fájdalmát. Lehet, hogy ilyenkor a legkevésbé sem szeretnénk mozogni, mégis az az egészséges, ha megmozgatjuk ezeket az izmokat, hogy még időben megelőzzük az ezzel járó egészségügyi gondokat. A rossz tartás és a görcsök háti izmok ugyanis gerincferdüléshez, porckorongsérvhez és akár lúdtalphoz is vezethetnek.

 

Így tornázz, ha programozol!

 

Rossz világ jár így a programozóknak, hiszen az ő munkájuk olyan, amit nehezen tudnak máshogy végezni csak ülve a gép előtt. Ráadásul mindannyian hajlamosak vagyunk belefeledkezni a munkánkba, még egy utolsó dolgot elintézni és megoldani mielőtt szünetet tartunk, vagy abbahagyjuk, főleg, ha otthonról dolgozunk. Olyankor nehéz elválasztani a munkát az otthoni szabadságtól.

 

Azonban itt az ideje felállni a székünkből és végrehajtani néhány gyakorlatot a saját érdekünkben. A legtöbb elég egyszerű és minden segédeszköz nélkül megoldható. Az első, ami amennyire egyszerű, annyira hasznos, ismerős lehet iskolából. Négykézlábra helyezkedve a tenyerünk a vállunk alatt helyezkedjen el, a térdünk pedig a törzsünk magasságában. A hátat pár másodperc erejéig domborítjuk, aztán homorítjuk. Ezt a gyakorlatot nagyjából nyolcszor érdemes elvégezni, ezzel kényelmesen átmozgatva a gerincünket. Hanyatt fekve, vállainkat szorosan a padlóhoz nyomva, felhúzott térdeinket fordítsuk el jobbra, majd balra, a térdünket érintsük a padlóhoz. Kifacsart póznak tűnhet, de pont ez a lényege. A combjainkat úgy nyújthatjuk hatékonyan, ha álló helyzetben a sarkunkat a farizomhoz nyomjuk és a kezünkkel rásegítünk erre, hogy jobban húzódjon a combban az izom. A visszafeszített lábfej, nyújtott lábszár is hasznos, ahogy a térdünk felsőtestünkre húzása.


Bemutatkozik a kettlebell!

 

Azonban, ha igazán jól meg szeretnénk mozgatni a testünket, jó ötlet lehet egy kettlebell vásárlás, ami kicsit máshogy működik, mint egy hagyományos súlyzó, de legalább olyan jó. A különböző gyakorlatok, amiket el lehet vele végezni, nem csak erősítik az izmainkat, de át is mozgatják a testünk. Ideális otthoni edzésre, ha nem vagyunk a konditermek hívei és mégis többet teszünk meg magunkért és az egészségünkért, mint a szükséges minimum. Egyszerű a használata és az internet segítségével több nekünk megfelelő gyakorlatot találhatunk. 

Szponzorált cikkek ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az elektromosautó-töltők legfontosabb tulajdonságai

Míg mindössze néhány éve az elektromos autó inkább sci-fi volt, mint valóság, az utóbbi években egyre több zöld rendszámú autót látunk az utakon. Igaz, ennek a magyar szabályozás is az oka, amely “éppcsak” hibrid autóknak is engedélyezi ennek a használatát.

2021. január 19. 09:32

Mérjünk rendszeresen véroxigént!

Manapság nagyon sokszor hallhatjuk a fogalmat, hogy bizonyos esetekben mérni kell a vérünk oxigénszintjét. De vajon ez miért fontos, és mit állapíthatunk meg belőle? Mai cikkünkből kiderül, hogy mit kell tudni a véroxigén méréséről. 

2021. január 19. 09:21

Kinek éri meg 2021-től a kata?

A 2021. január 1-jén bevezetett szabályok miatt jó néhány kisadózónak más adózási forma után kell néznie. Melyek ezek az új szabályok? Kinek lesz jó idén is a kata? Akinek már nem jó, milyen adózási formák közül választhat? Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

2021. január 14. 15:03

Megbízható szervizet keres edzőtermi és fitnessgépeinek? Akkor ne görgessen tovább!

Valljuk be, egy fitnessterem üzemeltetése nem egyszerű feladat. Számos nagyobb vállalat vagy kisebb vállalkozó kezdett már neki és bukott bele, hiszen nem számolt számos olyan buktatóval, amelyek az edzőterem végét jelenthetik. Nem csak a terem megfelelő marketingjén és az edzeni vágyók odacsábításán van a legnagyobb hangsúly, hanem a megfelelő és minőségi gépek beszerzésén egyaránt. 

2021. január 14. 14:54

A sárga és a szürke, avagy ezek lettek az év színei

A Pantone minden év decemberében kiválasztja az év színeit, ami egyfajta előrejelzésnek is tekinthető arra vonatkozólag, hogy mely színek lesznek trendiek a következő egy évben. A színek jellemzően nem találomra kerülnek kiválasztásra, hanem a színválasztást a világban zajló események ihletik. 2020-ban a Classic Blue fantázianévre hallgató kék árnyalat volt az év színe, mely a nyugalmat és a stabilitást hivatott jelképezni. 2021-re viszont két szín is az év színeként tündökölhet, az egyik az Ultimate Grey névre keresztelt semleges szürke, a másik pedig az Illuminating fantázianevű napsárga árnyalat lett.

2021. január 12. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás