A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban

forrás: Prím Online, 2021. január 12. 09:40

A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz. Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive.  A fenntartható eljárások és technológiák révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári elsőszerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.

Az abroncsvállalat gyári elsőszerelési (OE) üzletága új sikereket ért el 2020-ban, mivel a szervezet továbbra is fenntartható megoldásokat kínáló vállalatként teljesítette küldetését. A világ vezető autógyártóinak értékes és megbízható partnereként folyamatosan növelte OE-üzletágát az elmúlt években, köszönhetően az innováció, az agilitás és a szakértelem terén mutatott erősségeinek. A Bridgestone EMIA OE-üzletága 2020-ban több mint 80 új gyári elsőszerelést biztosított 13 autógyártó, köztük a Mercedes, a BMW és az Audi számára több mint 30 különböző járműtípushoz.

 

A mobilitás fenntartható jövőjének kialakítása a Bridgestone EMIA és annak OE-üzletága számára egyaránt a középpontban állt 2020-ban. Mivel a vállalat saját virtuális gumiabroncs-modellezési technológiája csökkenti a fizikai prototípus-abroncsok számát és a tesztelés során felhasznált nyersanyagok teljes mennyiségét, a forradalmian könnyű ENLITEN technológia először jelent meg az utakon a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusával, és az év során a gyári elsőszereléseinek körülbelül 30 százalékát kizárólag elektromos járművekhez tervezték, 2020-ban a Bridgestone úttörő szerepet játszott a fenntartható innovációban mind a termelés, mind a termékek terén.

 

 

Egy fejlődő piac 

Azzal, hogy a világ vezető autógyártói választották prémiumkategóriás, testre szabottan tervezett gumiabroncsait, amelyeket kifejezetten járműveik teljesítményének kibontakoztatására fejlesztettek ki, a Bridgestone EMIA továbbra is első számú választás maradt a BMW, az Audi, a SEAT és a Toyota számára, miközben továbbra is elsődleges beszállítója olyan gyártóknak, mint a Volkswagen, a Skoda és a Mercedes.

 

A 2020-ban bevezetett új gyári elsőszereléseinek több mint 60 százaléka a HRD+ (18” vagy nagyobb) szegmensből került ki, jól tükrözve a növekvő fogyasztói keresletet a nagyobb méretű gumiabroncsok iránt.

 

Az elektromos járművek teljesítményének és elfogadásának a közelmúltban tapasztalható gyors növekedése és a Bridgestone fenntartható mobilitás és korszerű megoldások iránti elkötelezettsége együttesen mutatja, hogy a 2020-ban kifejlesztett összes új gyári elsőszerelésnek mintegy 30 százaléka kifejezetten elektromos járművek számára készült. Kifejezetten a BMW teljesen elektromos i3 típusához kifejlesztett ologic technológiától az úttörő ENLITEN technológiáig mindig is úttörő gumiabroncs-technológiák segítségével támogatta az elektromos járművek fejlesztését. 

 

Zöldebb szemlélet a gumiabroncs-fejlesztésben

Amellett, hogy a termékeivel a mobilitás fenntartható jövőjét alakítja, ugyanilyen elkötelezettséget mutat a zöldebb módszerekbe való beruházás iránt e termékek fejlesztése terén, amit a 2020-as év is igazol. 

 

A virtuális gumiabroncs-modellezés a gumiabroncs-fejlesztés jövőjét képviseli a márkánál, amelyet már ma is alkalmaznak. Ez a technológia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy létrehozza a gumiabroncs digitális ikerpárját a fejlesztési szakaszában, csökkentve ezzel a fizikai prototípus-gumiabroncsok – és ebből következően a nyersanyagok – szükséges mennyiségét, és akár 50 százalékkal csökkentve a termékfejlesztési időt. A Bridgestone folyamatosan fejlesztette és alkalmazta ezt a technológiát 2020-ban, és ennek köszönhetően 20 százalékkal kevesebb kísérleti gumiabroncsot használt a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztési szakaszában 2019-hez képest. Ezenkívül ugyancsak a virtuális gumiabroncs-modellezés alkalmazásának és a beltéri tesztelések elterjedésének köszönhetően 2019-ről 2020-ra 25 százalékkal csökkentette flottatesztjeinek távolságát a gyári elsőszereléseihez.

 

A gumiabroncs-fejlesztés digitalizálásával párhuzamosan a Bridgestone elkötelezett, hogy javítsa gumiabroncsainak fenntartható teljesítményét. Az e téren mutatott folyamatos erőfeszítések és az innovatív gumiabroncs-technológiáinak, például az ENLITEN technológia fejlesztése révén a vállalat jelentősen csökkentette a termékenként felhasznált nyersanyagok mennyiségét. Az összes, 2020-ban a piacra bevezetett gyári elsőszerelésű nyári és négyévszakos gumiabroncsának tömege átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkent ugyanezen a termékek 2019-es változatához képest.

 

 

Régi partnerek és új együttműködések

2020-ban dolgozott együtt először a Bridgestone a Lamborghinivel, mint a Huracán STO szupersportautó kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A COVID-19 járvány ellenére olyan egyedi fejlesztésű Potenza Sport gumiabroncsokat szállított, amelyek maximálisra növelték a szupersportautó elképesztő versenypályaszintű teljesítményét.

 

Testreszabott gumiabroncsokat fejlesztett régi partnere, a Maserati MC20 szupersportautójához is. Exkluzív gumiabroncs-partnerként egyedi tervezésű gumiabroncsai javították az MC20 kezelhetőségét, irányíthatóságát és menetdinamikáját, hogy maximálisra növeljék általános teljesítőképességét.

 

A történelmileg nagyrabecsült márkák mellett a Bridgestone 2020-ban együttműködött egy nagyon várt autóipari újonccal is: az INEOS Automotive-val. A gyártó innovatív, állandó négykerék-hajtású típusa, a Grenadier 2022 elején szériafelszerelésként Bridgestone Dueler A/T 001 abroncsokkal érkezik majd a piacra.

 

2020-ban a vállalat innovatív, könnyűsúlyú ENLITEN technológiája is megérkezett az utakra. Az ENLITEN technológia lehetővé teszi az abroncsok akár 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállását egy Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncshoz képest – csökkentve az üzemanyag-fogyasztást vagy meghosszabbítva a hatótávot – és akár 20 százalékkal is csökkentheti a gumiabroncs tömegét.*  Ez azt jelenti, hogy akár 2 kilogrammal kevesebb nyersanyagra lehet szükség minden egyes gumiabroncs előállításához, ami további környezetvédelmi előnyöket nyújt mind az erőforrások, mind az élettartam végén a hulladékkezelés szempontjából. A technológia a vállalat kulcsfontosságú partnere, a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusán mutatkozott be az utakon. Az ENLITEN technológia azóta 10 szerelésben is elérhetővé vált, és különböző gyártók, illetve típusok alkalmazzák, például a Volkswagen elektromos SUV-típusa, az ID.4 és az új 8-as Golf.  

 

Steven De Bock, a Bridgestone EMIA fogyasztói csereabroncsok és OE-üzletágáért felelős alelnöke így kommentálta a 2020-ban elért eredményeket: „2020 arról szólt, hogy minden projektünket – az elejétől a végéig – elsősorban a fenntarthatóság szemüvegén keresztül vizsgáljuk meg. Azokkal a tudatos erőfeszítésekkel, hogy kevesebb nyersanyagot használjunk, fejlesszük és alkalmazzuk virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiánkat ahol csak lehetséges. Egyre több gumiabroncsra terjesszük ki azokat a fenntartható gumiabroncs-technológiákat, amelyeken dolgozunk, ilyen például az ENLITEN technológia. Nagy előrelépést értünk el ezen az úton az elmúlt 12 hónapban.”

 

„Feszegetjük a mérnöki lehetőségek határait, hogy új, fenntarthatóbb módon kifejlesztett élenjáró termékeket kínáljunk, amelyek egyre fenntarthatóbb teljesítményt nyújtanak. Fantasztikus, hogy a világ vezető autógyártóival tudtunk partnerként együttműködni közös környezetvédelmi céljaink teljesítésében és a mobilitás fenntarthatóbb jövőjének kialakításában.”

 

______________

* A Bridgestone belső adatai alapján, összehasonlítva az ENLITEN technológiával és anélkül készült Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncsokat ugyanabban a gumiabroncsméretben (92Y 225/40 R 18 XL).

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még fenntarthatóbbá válnak az emissziómentes járművek

A Continental a járműbeszállító ipar egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét tűzte ki maga elé, amivel egy új globális ipari értékrendszer alapjait fekteti le. Az ütemterv egy része az emissziómentes járművekkel foglalkozik: 2022-től kezdve a Continental az emissziómentes személygépkocsikkal, buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel kapcsolatos globális tevékenységeit karbonsemlegessé fogja tenni. A program a vállalat gyártási folyamatira, valamint azok további felhasználási szakaszaira, és a használat utáni újrahasznosításra terjed ki. Ezáltal a technológiai vállalat hozzájárul ahhoz, hogy az iparág teljességgel karbonsemlegessé tehesse az emissziómentes mobilitást.

2021. január 22. 11:30

A robotikai automatizálás legújabb trendjei

A robotika alkalmazásának egyre nagyobb térhódítása figyelhető meg különféle iparágakon belül, az olyan hagyományos területektől kezdve, mint amilyen például a gyártóipar, olyan újabb ágazatokig, mint az egészségügy, az FMCG vagy a kozmetikai szektor. A robotika technológiai fejlődése rendkívül gyors ütemben zajlik, amely gyakran a kapcsolódó technológiák (pl.: felhő-alapú számítástechnika, gépi látás) vívmányainak köszönhető, aminek eredménye, hogy újabb és újabb megoldások jöhetnek létre. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy mely trendek jelenleg az új robotikai alkalmazások mozgatórugói, valamint mely piacok szolgálhatnak növekedési potenciállal a vállalkozások számára.*

2021. január 22. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás