CES fotelből,

avagy a világ legnagyobb infokommunikációs szórakoztató elektronikai vására a ZOOM-ra költözött

Laszlo Horvath, 2021. január 12. 18:45

Néhány hónappal ezelőtt sikerült a CES alapítójával, Gary Shapiro-val beszélgetnem - stílusosan chat-formában - a virtuális CES-ről.  Megnyugtatott hogy mindent megtesznek a virtuális konferenciázás élménnyé tétele érdekében.

A magam részéről nagy veszteségnek tekintem, hogy a hotelektronikai zsibvásár fotelektonikaivá szelídült. Sok éven keresztül volt szerencsém tudósítani erről a technológiai zsibvásárról, s ez "zoom"-on keresztül bizonyosan nem lesz könnyű, valószínűleg inkább csak kostoló stílusú marad majd a beszámolósor, elmarad a számomra oly kedves networkölés, az óriás termeket bejáró szabad sétálgatás, az egy-egy érdekességnek történő megállás. Az e-mail meghívók a különféle eseményekre megérkeztek, ezek mentén próbálok majd jelentést adni arról, hogy miképp is vészelte át a Covid 19 tarolását a technológiai szakma, milyen trendek rajzolódtak ki, milyen ágazatok erősödtek meg, milyen autó-újdonságok születtek az elmúlt egy év alatt. Benézek majd az előadásokba, és reményeim szerint sikerül majd szóra bírnom olyan szakembereket, akik érdekes termékeket hoztak be a világ látóterébe.
 

Most így elsőre kezdjük mindjárt a megnyitó előadással: Steve Konig, a CTA elnöke az elmúlt év nyerteseiről beszélt, bizonyos iparágakat a járvány nemhogy visszavetett volna, hanem épp katalizátornak bizonyult. Az egészséget egyénileg is, otthon is monitorozó szenzorokat gyártó ipar nagyot futott 2020-ban, a heath monitoring 73 százalékkal nőtt, és ez a növekedés valószínűleg folytatni fog az idén, sőt a következő években is, a Consumer Technology Association kutatói 24 százalékos növekedést várnak 2021-re. 17%-os növekedést könyvelhet el a fogyasztói elektronikai ipar is, ami nem csoda, hiszen a szórakozás az elmúlt évben "otthon maradt", és ez jelentősen növelte a szórakoztató elektronikai termékek iránti keresletet. 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A jelen diákjai a jövő kihívásaival szemben

Idén első alkalommal kínál lehetőséget a magyar diákoknak az EdisonKids a Samsung támogatásával elindított kezdeményezése, a világszerte sikeres programon alapuló Megoldások a holnapért kihívás. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve 12 és 18 év közötti diákjait keresi, akik szeretnének a jelen legfontosabb kérdéseire a jövő megoldásaival válaszolni. A kezdeményezés célja, hogy teret adjon a fiatal tehetségeknek és megmutassa, hogyan gondolkodnak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi alkotásról. A jelentkezés már elindult, a csapatok március 15-ig szállhatnak versenybe az összesen 1,5 millió forint értékű fődíjért.

2021. február 24. 12:19

A Teradyne bejelentette a Universal Robots új elnökét

A Teradyne, Inc. ma bejelentette, hogy Kim Povlsent nevezték ki az Universal Robots elnökévé. A dán Povlsen a csúcstechnológián és kereskedelmi szempontokon alapuló globális vezetői tapasztalatot hoz a vállalathoz, és a Universal Robots-ot a növekedés és az innováció következő szakaszába fogja vezetni. Kinevezése megerősíti a Teradyne elkötelezettségét az Universal Robots dán kötődése iránt, és annak szerepét a helyi robotikai közösség további fejlesztésében. Kim az új szerepkörben március 21-én kezdi meg a munkát a Universal Robotsnál.

2021. február 16. 16:27

Már lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra

Immár harmadik alkalommal hirdeti meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a nagy sikerű Vodafone Digitális Díjat, mellyel célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik digitális megoldásukkal valamely társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A 15 millió forint összdíjazású pályázatra idén olyan projektekkel lehet nevezni, melyek az oktatás, az egészségügy vagy a környezetvédelem területén könnyíthetik meg mindennapjainkat. A Vodafone Digitális Díj részletei itt érhetők el.

2021. február 11. 14:57

Megvannak a Marketing Diamond Awards győztesei

Kihirdették az idén hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards országos verseny nyerteseit. A kisebb cégek és alacsonyabb marketingbüdzséből gazdálkodók kommunikációs aktivitásait díjazó megmérettetésre rekord mennyiségű pályázat érkezett a januári határidőig, ennek megfelelően korábban nem látott számú díjazottat hirdettek. A két fődíjat a Billingo Technologies Zrt. és a Kreatív Vonalak Kft. érdemelte ki, míg különdíjat a Klausz Social Group Kft. és a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház kapott.

2021. február 2. 19:40

Három szolgáltató 150,2 milliárd forintért licitált mobilfrekvenciákra

A 900 MHz-es és az 1800 MHz-es frekvenciasávok frekvenciahasználati jogosultságainak licitálását szigorú óvintézkedések mellett január 28-án tartotta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A résztvevő Magyar Telekom Nyrt., a Telenor Magyarország Zrt. és a Vodafone Magyarország Zrt. összesen 150,2 milliárd forint értékben licitált másfél évtizedre szóló használati jogosultságokért.

2021. január 28. 15:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55