Rekordszámú pályázat érkezett a Marketing Diamond Awards versenyre
Minden eddiginél több, összesen 125 pályázat érkezett a Marketing Diamond Awards – a Lounge Group közreműködésével elnevezésű országos marketingpályázatra. Idén első alkalommal olyan cég is volt, amely a verseny történetében először mind a 11 kategóriában nyújtott be anyagot. Emellett a most először nevezők száma is meglepetést okozott.
Rekordszámú jelentkező soha nem látott mennyiségű pályázatot nyújtott be a kisebb cégek és ügynökségek, illetve alacsonyabb kommunikációs büdzsével gazdálkodó vállalatok legfontosabb marketingversenyére. A hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards (MDA) történetében először a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) egy neves ügynökségi partnerrel, a Lounge Grouppal együttműködésben díjazza a legkreatívabb kommunikációs aktivitásokat. A 125 pályázati anyag több mint kétharmada ügynökségektől, a fennmaradó rész pedig megbízóktól érkezett a január 10-i jelentkezési határidőig. A félszáz jelentkező között olyan cég is akadt, amely mind a 11 versenykategóriában nevezett, illetve több mint kéttucat szereplő újoncként, idén először vesz részt a megmérettetésen.
A pályázatokat a marketingszakma – megbízói és ügynökségi oldalról érkező – elismert személyiségeiből álló zsűri értékeli, odaítélve a „Marketing Diamond” elismeréseket. A versenyen „Az Év Ügynökségét” és „Az Év Megbízóját” keresik, illetve kiosztják „Az Év Marketing Nagykövete” különdíjat is a legtöbb pályázatot benyújtó jelentkezőnek. Az ügynökségek által benyújtott nevezéseket a megbízói, a vállalati pályázatokat pedig a szolgáltatói oldal képviselői bírálják el.
A Lounge Group a verseny szakmai partnereként különdíjakat ajánlott fel, illetve új kommunikációs eszközökkel bővítette a pályázók bemutatkozási lehetőségeit. A verseny történetében először „arcot és hangot” kapnak a jelentkezők, a szervezők ugyanis létrehoztak egy videós adatbázist, a pályázók és projektjeik bemutatására. A későbbiekben a díjak átadásáról is felvételek készülnek, a három fődíjas céget pedig hosszabb videókban is bemutatják majd.
„A pályázatok, illetve a pályázók száma minden várakozást felülmúlt az idei kiíráson. Ez is jelzi, hogy az elmúlt, kihívásokkal teli év felerősítette a korábban is érzékelt folyamatokat. A kkv-k, illetve a kisebb kommunikációs büdzsével gazdálkodó cégek számára minden korábbinál nyilvánvalóbbá vált, hogy az értékesítés támogatása kreatív megoldásokat igényel. A piac egyik legnagyobb kommunikációs ügynökségcsoportjával közösen idén egyedülálló lehetőséget biztosítunk a jó gyakorlatok bemutatásra, számos új elemmel kiegészítve a verseny korábbi kommunikációs repertoárját” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.
„A járvány teljesen új helyzetet teremtett a kommunikációs szcénában: sok nagyvállalatnál jelentős büdzsécsökkenéssel kellett számolni, illetve sokan teljesen új élethelyzetben találták magukat az otthoni munkavégzés következtében. Mindez a reklámozók részéről is új, innovatív eszközöket és üzeneteket tett szükségessé. A mostanihoz hasonló helyzetekre jellemző, hogy az igazán kreatív megoldásokkal valóban ki lehet tűnni a piacon. A Marketing Diamond Awards ebből a szempontból egyfajta inkubációs programként működik. A legjobb, legkreatívabb kommunikációs ötleteket, aktivitásokat kutatja, ismeri el, és mutatja be a szakmának” – tette hozzá Hidvégi Krisztina, a névadó partner Lounge Group médiaigazgatója, a zsűri tagja.
A pályázók bemutatkozó videói a https://lounge.hu/mda weboldalon, míg a verseny részletei a https://marketingdiamond.hu/ címen érhetőek el.
Az MDA zsűritagjai között olyan neves szakemberek szerepelnek, mint Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Bay Áron (Exact Match), Bognár Tamás (Porsche Hungaria, ŠKODA), Csanak Gabriella (Microsoft Magyarország), Damjanovich Nebojsa (Resend Agency), Gandera Balázs (INTREN), Hidvégi Krisztina (New Land Media), Hovanyecz Norbert (SuperShop), Jagodics Rita (Kereskedelmi Marketing Trendek), Jákó Eszter (MVM), Kovács András Péter (Magyar Telekom), Knapcsek Katalin (KNK PR&Média), Lévai Richárd (Liftup), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Ördög Ibolya (Hyundai), Papp Gábor (The Pitch), Papp-Váry Árpád (METU), Szalkai Réka (Mastercard), Szilva Mónika (Nestlé Hungária), Tengerdi Laura (Budapest Bank Zrt.), Török Szabolcs (Magyar Posta Zrt.), Varga Tibor (T-Systems Magyarország Zrt.). A zsűri elnöke az elmúlt évekhez hasonlóan Hinora Ferenc (Positive Adamsky), az MMSZ elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét lehet pályázni a magyar Sportmarketing Díjra!
- A marketing motorizálja a gazdaságot
- 2020-ban is keresik az év legjobb marketing-megoldásait!
- Történelmet írt a Marketing Summit
- Termékcsomagokkal segítik a Horeca-szereplőket
- Újabb lendületet vesz a sportmarketing
- Marketing a koronán innen, a koronán túl
- Új elnökséggel erősíti a szakmai képviseletének erejét a Magyar Marketing Szövetség
- Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
- A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kihirdették az idei Vodafone Digitális Díj nyerteseit
Kéz-ortézis, nyelvtanulást segítő szoftver és idősek számára készített videóhívó gomb is található az idei díjazottak között. A Vodafone Magyarország Alapítvány által kiírt, 15 millió forint összdíjazású pályázatra olyan projektekkel lehetett nevezni, melyek a digitalizáció segítségével kínálnak megoldást napjaink legégetőbb kihívásaira. Ebben az évben összesen 118 pályázat érkezett három kategóriában (Digitális Társadalom, Digitális Esélyegyenlőség, Környezetvédelem és Fenntarthatóság), továbbá egy Inkubációs Különdíjat is kiosztottak.
A napelemes rendszer kiépítése a bolygónkat és a pénztárcánkat is kíméli
Régóta tudjuk, mekkora problémát okoz a klímaváltozás, amit az emberiség felelőtlen és következetlen életvitelével egyre szélsőségesebb és drasztikusabb irányba sodor. Világszerte számos kezdeményezés született a tendencia lassítására, visszafordítására, főként az országok, illetve a nagyvállalatok szintjén, de a jelek azt mutatják, ez még mindig kevés. Sokkal szélesebb körű összefogás kell az emberek, a lakosság körében is, azonban ennek megvalósításához egyrészt további motiválásra, másrészt anyagi támogatásra van szükség.
Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait
A 31. alkalommal meghirdetett, 2021-22. évi Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny legjobb, legtehetségesebb fiatal feltalálóinak és tudósainak 10 díjat, a díjakkal járó több mint 2,5 forint ösztöndíjat osztott ki a június 13-ai eredményhirdetésen a versenyt szervező Magyar Innovációs Szövetség, továbbá 8 kiemelkedő innovatív középiskolai tanár 500-800 E Ft-os, 8 legeredményesebb innovatív középiskola 800-1000 E Ft-os díjban részesült. A díjazottakról és a további 27, dicséretben részesített pályázatról szóló kiadvány a következő linken nyitható meg.
Zseniális ifjú innovátorok
Nyolcvankettő fiatal versenyző dolgozta ki kiemelkedő természet-tudományos, ill. műszaki projektjét a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre. A zsűri kiválasztotta a legjobb projekteket, a hivatalos eredményhirdetésre és a díjak átadására június 13-án a Magyar Tudományos Akadémián kerül sor.
Immáron 20 éve támogatják a hazai kutatónőket
Egy év alatt több mint 250 000-rel növekedett a női kutatók száma az Európai Unióban, ez a szám azonban még mindig kevésnek minősül. Az Eurostat 2022-es felmérése szerint a korábbi évekhez hasonlóan a tagállamokban átlagosan 41 százalék a nők aránya a tudományos életben, de Magyarország alig 30%-os mutatóival sereghajtó a kontinens országai között. Ahhoz, hogy ez a szám növekedni tudjon, olyan programokra, ösztöndíjakra van szükség, amelyek támogatják a női kutatókat, hogy ne kényszerüljenek a pálya elhagyására sem társadalmi, sem egyéb nyomásra.