Megvan a legfenntarthatóbban működő cégek toplistája

forrás: Prím Online, 2021. január 26. 16:17

A Schneider Electric végzett az első helyen a legfenntarthatóbban működő nagyvállalatok idei rangsorában. A társaság tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni.

Az első helyen végzett a Schneider Electric a Corporate Knights nevű kanadai szervezet által összeállított 2021 Global 100 listán, ezzel a világ legfenntarthatóbban működő nagyvállalata lett. A rangsor összeállításához összesen több mint 8000, éves szinten egymilliárd dollár fölötti árbevételt elérő társaság vállalásait és eredményeit vizsgálták meg. A cégek értékelése során számos szempontot vettek figyelembe, köztük azt, hogy mennyi megújuló energiát, illetve hulladékot állít elő az adott társaság, de idén új tényezőkkel is számoltak, mint a betegszabadság, az etnikai sokszínűség a menedzsmentben és az igazgatóságban, illetve a zöld beruházások. A Schneider Electric számára az idei első hely komoly előrelépést jelent, tavaly a 29. volt a vállalat a százas rangsorban. 

 

„Megtiszteltetés számunkra és köszönjük a Corporate Knights-nak, hogy az első helyre rangsoroltak minket. Ez további bátorítást ad munkatársainknak és partnereinknek, és elismerése annak a több mint 15 éves elhatározásunknak, hogy zöldebbé és befogadóbbá tegyük a világunkat. A fenntarthatóság egy utazás, amit a kollégáinkkal, a partnereinkkel, beszállítóinkkal, ügyfeleinkkel és a minket körülvevő közösségekkel együtt teljesítünk. Ez az elismerés valamennyiüknek szól” - fogalmazott Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója a díj kapcsán. 

 

 

„A fenntarthatóságnak két oldala van. Egyrészt arra törekszünk, hogy jó példákkal élen járjunk a saját működésünkön és ökoszisztémánkon belül, másrészt pedig azon dolgozunk, hogy a megoldás része legyünk ügyfeleink számára. A fenntarthatóság javítja a teljesítményt, az innovációt és vonzóbb munkahellyé tesz minket. Értéket teremt” - hangsúlyozta Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric fenntarhatóságért felelős alelnöke. 

 

„A Schneider Electric bevételének 70 százaléka fenntartható megoldásokból származik, és beruházásokra szánt büdzséje 73 százalékát ilyen fejIesztésekre fordítja. A vállalat jól teljesít az etnikai és nemi sokszínűség kapcsán is, illetve az erőforrások hatékony felhasználásában, valamint a biztonság területén” - mutatott rá Toby Heapsa Corporate Knights vezérigazgatója. 

 

A Schneider Electric az elmúlt öt évben folyamatosan fogalmazott meg egyre ambiciózusabb célkitűzéseket a fenntarthatóság kapcsán. A cég most ismét úgy döntött, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni. 

 

A klímavédelem kapcsán a vállalat el akarja érni, hogy 2025-ra a bevétele 80 százaléka zöld megoldásokból származzon. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg az ügyfeleiknek, illetve az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék. A hatékony erőforrásgazdálkodás esetében a termékeikben 50 százalékra növelnék a zöld anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetnék az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgoznak. A bizalom kapcsán cél, hogy a cég stratégiai fontosságú beszállítói közül valamennyi megfelelő munkakörülményeket biztosítson az alkalmazottai számára, illetve folyamatosan mérik a munkavállalók elégedettségét, hogy mielőbb kiderüljön, ha valaki nem megfelelően viselkedik. 

 

Az egyenlőség jegyében tovább növelnék a nemi egyenlőséget a vállalat minden szintjén és 50 millió ember számára nyújtanának hozzáférést tiszta energiához. A különböző generációkban rejlő lehetőségek teljes kiaknázása érdekében kétszeresére növelik a gyakornokok, illetve a frissen végzettek számára kínált lehetőségeket, valamint egymillió, hátrányos helyzetű ember energiamenedzsmenttel kapcsolatos képzését támogatják. A helyi közösségek segítése kapcsán pedig a vállalat országigazgatói, illetve régiós vezetői valamennyien vállalták 3 lokális elkötelezettség megfogalmazását, összhangban a társaság célkitűzéseivel.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Karbonsemleges rendezvényekkel a zöldebb jövőért

A HungaroControl fenntarthatósági kezdeményezései egyikeként tavaly karbonsemlegessé tette legnagyobb éves rendezvényét. A példamutató környezetvédelmi kezdeményezést a Greenairport Program Az év partnere díjjal ismerte el a 2021. április 20-án megrendezett online partnertalálkozóján.

2021. április 20. 15:37

A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt

A SodaStream hétfőn elindította idei Föld Napja kampányát, amely a „Ne csak megossz, cselekedj” mottóval szólítja meg az embereket. A világ legnagyobb szódagépgyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik. 

2021. április 20. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35

Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára

2021. március 17. 11:05