Már minden gamer?
Bármilyen hihetetlennek is tűnik, a statisztikák szerint a világon 2,7 milliárd ember játszik időnként vagy rendszeresen videojátékokkal, azaz a Föld 7,8 milliárd fős teljes lakosságának közel egyharmada gamer! Hazánkban 3,8 millió ember játszik számítógépen, konzolon vagy mobileszközökön, közülük több mint 400 ezren tekinthetők hardcore gamereknek. Ők azok, akik e-sport játékot játszanak, versenyzők vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen. Jellemző rájuk, hogy nagyon sok időt töltenek gép mellett, hétköznap átlagosan 3,5 órát, ami hétvégén 6 óra fölé is mehet.
Az amatőr vagy profi játékosok világszerte hatalmas piacot jelentenek, nem csoda, ha egyre több termék készül kifejezetten gamerek számára. Gondoljunk csak bele, Magyarországon az elmúlt egy évben 42 milliárd forintot* költöttek az emberek e-sporthoz kapcsolható termékekre, és ennek egynegyede nem közvetlenül szoftver vagy hardver. Először természetesen a PC-ken, laptopokon és perifériákon jelent meg a gamer felirat, majd jöttek a székek, asztalok, de ma már szinte minden kategóriában találhatunk kifejezetten játékosoknak szánt terméket.
A játékok, sőt a játékosok logójával ellátott ruhadarabokkal, pólókkal, baseball sapkákkal, bögrékkel már szinte mindenhol találkozhatunk.
Kapható gamer szemüveg, mely megszűri a monitorok által kibocsátott kék fényt, így azoknak sem szárad ki vagy fárad el a szeme, akik hosszú órákig ülnek a gép előtt.
A Nike és a Puma is piacra dobott kifejezetten gamereknek tervezett cipőket, melyek egyrészt kényelmesek és jó tapadást biztosítanak, másrészt pedig ikonikus játékok színeiben, szimbólumaival készülnek.
Az Axe és a Microsoft együttműködésének köszönhetően dezodorok, tusfürdők, samponok kerültek a boltok polcaira, igaz csak Ausztráliában és Új-Zélandon.
Az élelmiszeripar is felfedezte magának a gamereket, hiszen speciális igényeik vannak: hosszú órákon keresztül koncentráltan játszanak és sokszor éjszakáznak. Koffeinnel és taurinnal dúsított snackeket ropogtathatnak játék közben az észak-amerikai játékosok, és egyre több országban jelennek meg a kifejezetten gamereknek készülő, rendelhető menük a pizzázók, gyorséttermek kínálatában.
A sor még nem ért véget, a gamerek világában azt rebesgetik, hogy egy magyar vállalat világszenzációt jelenthet be a következő hetekben. Érdemes lesz résen lenni!
__________________
* az eNET, az Esport1 és az Esportmilla közös e-sport kutatása, 2020. június
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
- Terjeszkedik az LG a globális e-sport-piacon
- A Razer okosmaszk- és gamerszék-koncepcióterveket mutat be a ces 2021-en
- Új elnök a Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség élén
- Ezentúl a HUNESZ képviseli hazánkat a nemzetközi e-sport ügyekben
- December 5-én idul a Razer európai versenysorozata
- Az LG UltraGear gaming bajnokság a legjobb Valorant játékosokat keresi
- KPMG: Karácsonyra elérheti a félmilliót a magyar esport rajongók száma
- Videójáték a szoba falain túl
- Ők jutottak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőjébe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átfogó körképet készített az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei
A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki a Huawei első alkalommal közzétett, több európai kutatást összegző okosórapiaci körképéből. A klasszikus, kerek számlappal és fém házzal rendelkező készülékek a legkeresettebbek a megkérdezettek körében, az alapvető egészségkövető funkciók mellett pedig népszerűek a szív egészségével kapcsolatos mérési lehetőségek is.
Fenntartható divat debütált a párizsi Haute Couture divathéten
Az Epson a neves japán divattervezővel, Yuima Nakazatóval és a megegyező nevű YUIMA NAKAZATO márkájával együttműködve a 2023-as tavaszi-nyári párizsi Haute Couture divathéten olyan kreációkat mutat be, amelyek egyszerre lenyűgözőek és fenntarthatóak. Amellett, hogy a YUIMA NAKAZATO az Epson digitális textilnyomtatását használta egyedi és kreatív világképének visszaadásához, néhány alkotását egy új, fenntarthatóbb és az iparágat potenciálisan átalakító textilgyártási folyamat segítségével valósította meg.
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt
Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt.
Dr. Hasznics Milán lett a Qualysoft Csoport globális vezérigazgatója
Dr. Hasznics Milán igazgatósági tag tölti be 2023 januárjától az IT-tanácsadó és szolgáltató Qualysoft Csoport globális vezérigazgatói posztját. A kinevezés a szakember 2022-es magyarországi vezérigazgatói előléptetését követi. A magyarországi feladatkör mellett a cégcsoport német, osztrák, román, szerb és svájci tagvállalataiért is felelős.
Nem tudott pályára állni a NASA szoftvergazdálkodási programja
Nemrég tette közzé a NASA Főfelügyelői Hivatala a szervezet szoftvereszköz-gazdálkodására irányuló felülvizsgálatának eredményét, melyben több tízmillió dollár mértékű bírságot, túlköltekezést és jelentős fejlesztési lehetőséget állapított meg. Az eset jól példázza, hogy mekkora jelentősége is van a proaktív szoftvererőforrás-gazdálkodásnak, ami optimalizálja a szervezetek informatikai költségeit, miközben jelentősen minimalizálja a szerződési feltételek megszegéséből eredő kockázatokat is.