A Liferay szoftvervállalat rangos nemzetközi elismerést kapott

forrás: Prím Online, 2021. március 5. 16:28

A Covid-19 járvány kihívásai ellenére is 25%-kal megugrott a dolgozói elkötelezettség a Liferay Hungary-nál. A Kincentric független elemző felmérése alapján, a Liferay 68%-ról 93%-ra tudta növelni a cégen belüli dolgozói elkötelezettséget. Ezzel 11%-kal magasabb értéket ért el, mint Magyarország legjobb munkaadói. A hitelesség, az emberségességes, inspiráló vállalati kultúra, valamint a technológiai felkészültség mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak a legjobbat hozzák ki magukból.

Az elkötelezettség kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy vállalat milyen üzleti sikereket tud felmutatni. A Liferay Hungary saját tapasztalatai alapján öt pontban határozta meg, melyek azok a tényezők, amelyek segítségével fejleszthetjük a vállalati működést.

 

 

1. Őrizzük meg a hitelességünket!

Vezetőnek lenni felelősségteljes és korántsem egyszerű feladat, különösen egy válsághelyzetben. Érdemes azonban tudatosítani magunkban, hogy a vezető is emberből van, ő sem tud mindent és ő is hibázhat. A hibázás viszont nem feltétlenül egyenlő a hitelesség elvesztésével. A hitelesség a tudatosságon és a kellő önismereten alapszik. Egy bizonytalan helyzetben hiteles rövidebb távon gondolkozni és arra fókuszálni, amire közvetlen ráhatásunk van. 

 

2. Törődjünk a kollegákkal! 

Az emberséges hozzáállás, a tisztelet, valamint a megbecsülés – akár csak szóbeli – kifejezése is olyan értéket képvisel, amely egyéni szinten motiválja a kollegákat és növeli az elkötelezettségüket. Az első hullám alatt Balogh Zsolt, a Liferay ügyvezetője például minden nap felhívott egy munkatársat telefonon, hogy a személyes jólléte felől érdeklődjön. 

 

3. Teremtsünk biztonságot! 

A biztonság érzete több tényező mentén is felépülhet. A vállalati stabilitás, az egészséges munkahelyi légkör, a támogató csapatszellem, valamint a rendszeresség mind közreműködnek abban, hogy növeljék a kollegák személyes biztonságérzetét. Emellett, kiemelten fontosak az értékelések és visszajelzés kérése a munkavállalók részéről, hiszen amellett, hogy egy kommunikációs csatornát biztosít számukra, a vezetőség részére is kritikus információkat tartalmaz. 

 

4. Biztosítsuk a megfelelő eszközöket!

A technológiai felkészültség, valamint a szervezeti hozzáállás ugyanolyan meghatározó. Ha belső szervezetfejlesztésben gondolkozunk és más, előre mutatóbb szokásokat vezetünk be a cégkultúrába, akkor érdemes a digitális megoldások hatékonyságát is biztosítanunk. Ez azért fontos, mert a változás energiát igényel, és akár értelmetlenné vagy nehézkessé teheti az építő folyamatokat, ha a fejlődést segítő új gyakorlatok nincsenek megtámogatva a megfelelő technikai háttérrel. 

 

5. Gondozzuk a tehetséget!

Az elkötelezettséget a tanulás és a tudásmegosztás lehetőségeivel is növelhetjük, hiszen a megfelelő keretek biztosításával a fejlődésre inspiráljuk a munkatársakat, amely nem csak egyéni, de vállalati szinten is jelentősen megtérül. Érdemes figyelmet szentelni tudásmegosztó portálok létrehozására, de ami még ennél is fontosabb, azok a belső mentorprogramok kialakítása és hatékony beépítése a munkaidőbe. 

 

“A válsághelyzetnek önmagában van egy olyan természetes hatása, amely fokozza az elköteleződést a kollegák részéről. Mindemellett, úgy gondolom, hogy az eredményhez nagyban hozzájárul az, hogy humánmenedzsment modellünket nem a járvány kirobbanásakor kellett hatékonnyá tennünk, csupán megfelelően átalakítanunk. A Kincentric-kel végzett felmérés pedig megerősített bennünket arról, hogy a humanisztikus szemléletmódunkkal úgy vagyunk képesek sikeresen irányítani a céget, még akár egy váratlan válsághelyzetben is, hogy a munkatársaink is jól érezzék magukat és elkötelezettek legyenek cégünk felé.” - magyarázza Balogh Zsolt, a Kincentric Legjobb Munkahelyek 2020 díját elnyerő Liferay Hungary ügyvezető igazgatója. 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05