Dokumentumfilm készült a Pfizer-BioNTech COVID-19 elleni vakcinájának kifejlesztéséről

forrás: Prím Online, 2021. március 14. 14:48

Kevesebb mint egy év alatt készült el a COMIRNATY, a Pfizer és a BioNTech COVID-19 elleni vakcinája, a National Geographic 44 perces dokumentumfilmjéből pedig kiderül, hogyan jöhetett létre ez a tudományos áttörés, milyen módszereket alkalmaztak a kutatók és milyen kihívásokkal szembesültek.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2020. március 11-én minősítette világjárvánnyá a COVID-19 járványt. A Pfizer és a BioNTech március közepén jelentette be, hogy közösen fejleszt vakcinát a COVID-19 vírusfertőzés ellen, és 2020. decemberében már az első ideiglenes vagy vészhelyzeti forgalmazási engedélyek birtokában megkezdődhetett a vakcina szállítása és alkalmazása.

 

A „Mission Possible: The Race for a Vaccine” című film készítésekor a National Geographic stábja exkluzív hozzáférést kapott a Pfizertől, hogy megörökíthesse a fejlesztés folyamatát. A film azokra az emberekre összpontosít, bemutatva a nézőket számos kulcsszereplőnek, akik korábban nem tapasztalt körülmények között dolgoztak ezen az áttörésen. A dokumentumfilmből megtudhatjuk, miben tér el a hagyományos megközelítésektől a COMIRNATY létrehozása során használt mRNS technológia, de kiderül az is, hogy hol és hogyan dolgoztak a kutatók, milyen erőfeszítéseket tettek ők, illetve a Pfizer, hogy mielőbb elkészüljön az oltóanyag.

 

„Áttörések, melyek megváltoztatják a betegek életét. Ez a Pfizer célkitűzése. A vállalat 171 éves történelme során soha nem volt sürgetőbb szükség az áttörésre, mint a COVID-19 világjárvány idején. Nagy büszkeség, hogy német partnerünkkel együtt dolgozva sikerült megfelelnünk a kihívásnak, és soha nem látott sebességgel kifejlesztettünk egy oltóanyagot, ami segíthet véget vetni ennek a pusztító járványnak.” – mondta el dr. Vereckei Péter, a Pfizer magyarországi ügyvezetője, majd hozzátette: „Fáradhatatlanul dolgoztunk, hogy a lehetetlent lehetségessé tegyük, kitartóan hittünk abban, hogy a tudomány győzedelmeskedni fog.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05