Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
Összesen 520 millió forintra lehet pályázni helyi és körzeti televíziók műsortámogatására, döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a legutóbbi ülésén. A testület a szolgáltató kérelmére hét évvel megújította a dunaújvárosi Rádió 24 jogosultságát, és felkérte az NMHH-t két budapesti frekvencia tervének kidolgozására.
Erre az évre is meghirdette a Médiatanács a rendszeresen jelentkező hírműsorok, illetve közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató felhívását helyi és körzeti televíziók részére, amelyre a magyarországi és a határon túli szolgáltatók is pályázhatnak. Az idén 20 millió forinttal megnövelt, összesen 520 millió forint keretösszegre ezúttal is négy fordulóban lehet majd jelentkezni, az első határideje április 15-e. Az elnyerhető maximális támogatás a közéleti műsorok esetében adásonként ezúttal is 60, hírműsorokra és kulturális magazinműsorokra 40 ezer forint, ami most sem lehet több, mint a tervezett összköltség kétharmada.
A testület a Pentafon Kft. médiaszolgáltató kérelmére további hét évvel – 2028. szeptember 9-ig –megújítja a Dunaújváros 102,9 MHz frekvencián szóló Rádió 24 helyi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságát. A Médiatanács felkérte az NMHH-t a Budapest 103,9 MHz és a Budapest 100,3 MHz frekvencia terveinek kidolgozására, emellett elfogadta a Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára vonatkozó pályázati felhívásainak tervezetét. A tervezetek péntektől olvashatók a hatóság honlapján.
A TV Szentendre szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a grémium, amiért a Creative chef című műsor hat novemberi adása után bemutatott szakácskönyvről olyan részletes információkat közölt, hogy ezzel vásárlásra sarkallta a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez.
A Médiatanács elfogadta a klasszikus rádiózás helyszíneit 2018 és 2020 év vége között vizsgáló NMHH-tanulmányt, amely kibővíti a korábbi dokumentumot a témában. Ebből többek között kiderül, hogy bár a rádiózók száma összességében nem változott számottevően, de – vélhetően a koronavírus-járvány miatt megnövekedett információigény miatt – 2020 második negyedévétől a hallgatók a korábbinál több helyszínen kezdtek rádiózni. A teljes mintából ugyanis 77-79 százalék rádiózott otthonról és 30-34 százalék a munkahelyen, míg 2019 azonos időszakában ezek az arányok 71, illetve 19 és 20 százalék körül mozogtak. A teljes dokumentum elérhető az NMHH honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Xiaomi meghirdeti idei ShotByMi fotós kihívását
2021-ben immáron harmadik alkalommal indul a Xiaomi ShotByMi Fotós Kihívása, amivel arra ösztönzik a márka rajongóit, hogy Xiaomi okostelefonjaikkal megörökítsék az élet csodálatos pillanatait. A nemzetközi megmérettetés küldetése, hogy a felhasználók megmutassák, mennyi kreatív dologra használhatók az okostelefonok kameráinak innovatív technológiái. A verseny során értékes díjak találnak gazdára!
Hamarosan lezárul a jelentkezés a Vodafone Digitális Díjra
Néhány nap és lezárul a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj pályázati időszaka. A korábbi évek sikereit követően idén harmadik alkalommal meghirdetett pályázat célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik digitális megoldásukkal valamely társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A Vodafone Digitális Díjra egyaránt várják magánszemélyek és vállalkozások projekteit, melyek az oktatás, az egészségügy vagy a környezetvédelem területén könnyíthetik meg mindennapjainkat.
Egy infokommunikációs innováció idén is 1 millió forintot ér
Elindult a HTE Fekete László-díj pályázat, amelyre egyéni vagy céges keretek között megvalósított infokommunikációs termékkel vagy szolgáltatással lehet jelentkezni, 2021. október 1-jéig. A díjra azon magánszemélyek pályázhatnak (vagy jelölhetik őket), akik az adott innovatív fejlesztés koncepciójának kialakításában, illetve létrehozásában vettek részt feltalálóként és/vagy vezetőként. A nyertes az impozáns szakmai elismerés mellett 1.000.000 Ft jutalomban is részesül.
3D modellező pályázat diákoknak felkészítő oktatással a Téregértől
A Téregér 3D modellezési pályázatot hirdet 12-17 éves diákoknak, melyben arra kérik az indulókat, hogy képzeljék el és alkossák meg Álmaik Szigetét. Az ilyen kreatív pályázatok története során talán először abban is segítséget nyújtanak, hogy a pályaművek elkészítéséhez szükséges tudást azok is megszerezzék, akik teljesen kezdők. Csak el kell végezniük az ingyenes Téregér kurzusokat és már készen is állnak saját 3D álomszigetük megalkotására május végéig.
Kreatív pályázatot hirdet iskolásoknak az Epson
A koronavírus járvány következtében gyerekeink több időt töltöttek el az elmúlt időszakban digitális oktatásban, mint a hagyományosban. Egyelőre fel sem tudjuk mérni ennek testi és lelki következményeit, hogy milyen hosszú távú hatásokkal kell számolnunk akár a tanulmányaikban, akár a szociális életükben, mentális állapotukban, hiszen azt sem tudjuk pontosan, hogy hogyan élik meg most ezt az időszakot. Nekik hirdet pályázatot az Epson, hogy valamilyen kreatív formában mutathassák, hogy mit szeretnek legjobban, legkevésbé az otthontanulásban, és mi hiányzik a leginkább a hagyományos oktatásból?