Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál

forrás: Prím Online, 2021. március 18. 14:19

Tavaly novemberben fogyott a legtöbb szájmaszk az eMAG-nál, de a harmadik hullám nyomán bevezetett maszkviselési kötelezettség hatására március végére megdőlhetnek a korábbi eladási csúcsok az eddigi trendek alapján. Az FFP2-es és az egyszer használatos szájmaszkokból egyaránt az ötven darabos kiszerelés a legnépszerűbb, de az eladások jelentős részét az ennél kisebb kiszerelésben elérhető, mosható textilmaszkok teszik ki.

2020 márciusa, a koronavírus-járvány első hullámának kezdete óta az eMAG Magyarországnál közel 8 millió darab maszkot adtak el - különböző kiszerelésű változatokban összesen közel 600 ezer csomagban. Az eMAG.hu webáruházban gazdára talált maszkok 87 százalékát a cég Marketplace partnerei értékesítették. A fennmaradó 13 százalékot, vagyis több mint egymillió maszkot (FFP2 és egyszer használatos maszkokat) az eMAG Magyarország maga értékesítette. 

 

Idén márciusban megdőlhet az eddigi maszkeladási rekord

A második hullám beköszönte és fekete pénteki akciók együttes hatására havi szinten eddig 2020. novemberében vásárolták a legtöbb maszkot az eMAG-nál: ez közel 80 ezer eladott csomagot, közel 1,3 millió darab maszkot jelent. Ugyanakkor az egyetlen napon beérkező szájmaszk-rendelések terén 2021. március 5. az eddigi  rekorder csaknem 31 ezer darabos értékesítéssel (a Marketplace-partnerekkel együtt).

 

Ezen a napon az egyik hírportál egy később be nem igazolódott értesülése nyomán megindult a roham  az FFP2-es maszkokért. Végül a kormány ezen a napon csupán a maszkviselés típustól független általános kötelezettségét írta elő valamennyi közterületen. Ettől függetlenül a jelenlegi értékesítési számok alapján jó esély van arra, hogy 2021. márciusában a tavaly novemberi maszkértékesi csúcs is megdőljön.

 

 

A fertőtlenítőszerek, szappanok és kendők is jobban fogynak

Érthető okokból tisztító és fertőtlenítőszerekből összességében másfélszer többet rendeltek az elmúlt egy évben az eMAG vásárlói, mint a járvány előtti időszakban. A legnagyobb darabszámban a felülettisztító kendők fogytak, egy év alatt több mint 1,3 millió csomagot rendeltek ezekből, míg kézfertőtlenítő kendőből lényegesen kevesebb, mintegy 30 ezer csomag fogyott ugyanebben az időszakban. A folyékony szappanok eladásai nagyjából megduplázódtak a járványhelyzet óta, ami több mint 14 ezer darabos eladást jelent éves szinten.

 

A boltzár idején is lehet online rendelni

Az eMAG szaküzletei a kormányrendeletben kihirdetett szigorított védelmi intézkedések nyomán 2021. március 22-éig zárva tartanak, azonban futáros kiszállítással, illetve az érintkezésmentes átvételt biztosító easybox csomagautomatákban és egyéb átvevőpontokon való átvétellel továbbra is lehet online rendelni. A vállalat raktáraiban a járvány kezdete óta naponta kórházi előírásoknak megfelelően fertőtlenítik az árut, a csomagokat és a berendezéseket, a munkatársak szájmaszkban dolgoznak, és folyamatosan egészségügyi méréseket végeznek a körükben. E mellett napi négyszer végeznek takarítást a közös helyiségekben, az érintkezési ponton pedig elérhető kézfertőtlenítő.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hibaanalízis mesterséges intelligenciával

Evidenciának tűnik, hogy kifizetődőbb elvégezni a megelőző karbantartásokat, mint megvárni, amíg beüt a baj és le kell állítani az egész gyártósort. De honnan tudjuk, hogy pontosan hol és milyen karbantartásra van szükség? A választ a mesterséges intelligencia adhatja meg. A karbantartási és szerviztevékenységek valódi igényeknek megfelelő ütemezését célzó Siemens Predictive Service Analyzer megoldással akár 30 százalékkal is növelhető egy gyártóüzem rendelkezésre állása.

2022. május 22. 16:18

5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek

Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián. 

2022. május 22. 14:59

Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek

Ha online bevásárlásról van szó, már nemcsak magunkról, hanem a kisállatainkról is minél gyorsabban szeretnénk gondoskodni. Az állateledel-rendelések egyre népszerűbbek a foodpandán: a platformon keresztül egyre több üzleti partnertől lehet rendelni a kedvenceknek, a cég saját élelmiszerüzleteiben, a panda marketekben pedig megnégyszereződött az elmúlt évben az állatoknak vásárlók száma. 

2022. május 22. 13:31

Ezentúl a KKV-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra

A DisplayNOW hirdetési webshop egy éve jelent meg a hazai piacon, hogy a KKV-k számára kínáljon hazai hír- és tematikus weboldalakon egyszerűen megvásárolható márkamegjelenést, mely számukra korábban nehezen volt elérhető. A trendekre reagálva a DisplayNOW segítségével a tudatos KKV-k mostantól a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik, könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül.

2022. május 22. 11:52

Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya

Év Gyára 2021 díjat nyert a Bridgestone Tatabánya a „Legjobb menedzsment folyamatok” kategóriában. A vállalat az elmúlt években számos elismeréssel gazdagodott, például elnyerte az Év beszállítója címet, a Családbarát Munkahely elismerést, Topolcsik Melinda, ügyvezető igazgató pedig a nagyvállalati szektorban harmadik helyezést ért el „Az év cégvezetője” versenyen.

2022. május 22. 10:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24