A SES globális vezető pozíciót tölt be a műholdas tartalomközvetítés terén

forrás: Prím Online, 2021. március 29. 12:27

A SES közzétette éves Satellite Monitor piackutatásának eredményét, amely az iparág elsőszámú jelentése a műholdas televíziós elérésekről. A felmérés megerősítette a SES vezető pozícióját a közvetlen és közvetett tartalom műholdas közvetítésében. A SES továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban azáltal, hogy világszerte 361 millió háztartásba szállít, összesen 8265 csatornát, közülük csaknem 3000-et HD minőségben.

Az idei Satellite Monitor felmérés folyamatos növekedést mutatott Európában (+2 millió háztartás) és Afrikában (+2 millió háztartás). A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található műholdjai 118 millió televízióval rendelkező háztartást, az összes európai televízióval rendelkező háztartás több mint 43 százalékát szolgálják ki. A 19.2 fokról HD-tartalmat fogadó televíziós háztartások száma szintén növekedett 84 százalékra, ami az elmúlt 5 évre vetítve 30 százalékos növekedésnek felel meg. 

 

Az alábbi táblázat a SES 2020-as televízióval rendelkező háztartásainak számát mutatja regionális bontásban: 

 

Összességében a SES elérése a televízióval rendelkező háztartásokba kismértékben csökkent ebben az évben, ami főként az indiai szabályozó hatóság által bevezetett új jelentési módszertannak köszönhető, amely az aktív felhasználók új meghatározását írja elő. 

 

 

Az OTT kiegészíti a lineáris tévét 

Az európai televíziós piac 2020-ban fenntartotta az elmúlt 4 éves szintjét, 273,1 millió háztartást számlálva, amelynek 40 százaléka használ műholdas vételt. A Satellite Monitor kutatásainak egyik 2020-as trendje a HD és az UHD növekedése volt. A műhold továbbra is a HD számára választott platform, amely a HD TV-s háztartások közel 40 százalékát képviseli. Az európai HD otthonok száma 2020 végén 180,2 millió volt, ami 2019-hez képest 7,8% növekedést jelent. Ezenkívül az UHD képernyők 5 százalékponttal nőttek 2019 óta, és most az európai tévés otthonok 20 százalékában vannak jelen (50 millió UHD otthon). 

 

A SES éves kutatásából kiderül az is, hogy az over-the-top TV (OTT) kiegészíti és nem helyettesíti a lineáris TV-t. Az elmúlt öt évben az OTT TV 138 százalékkal nőtt, míg a hagyományos lineáris televízió - akár műholdas, kábeles, IPTV vagy földi közvetítéssel - javarészt ugyanazon a szinten maradt. Emellett a lineáris TV-vel rendelkező televíziós otthonok 31%-a OTT-t használ. A Satellite Monitor kutatásai alapján Európában 78,4 millió OTT-otthon van, míg a tévével rendelkező otthonok teljes száma 2020 végén elérte a 273,1 milliót.

 

„Az iparág iránymutató jelentése, a Satellite Monitor idei felmérése ismételten megerősíti a SES vezető pozícióját globális elérésünk szempontjából, és a leginkább magával ragadó nézői élményt jelentő HD és UHD tartalom közvetítésére összpontosítva. A COVID-19 járvány minden eddiginél nagyobb mértékben növelte a tartalomfogyasztást. A világ nagy részén továbbra is a lineáris TV az elsődleges választás a nézők számára a hírek és információk fogyasztásához. Folytatni fogjuk az innovációt annak érdekében, hogy lehetővé tegyük videós ügyfeleink számára, hogy minél több képernyőn, minél nagyobb közönséget érhessenek el” - ismertette Steve Collar, a SES vezérigazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az internet atyja köszöntötte a 30 éves magyar internetet

1991-ben jegyezték be az első magyar domént, a sztaki.hu-t, és ezzel megnyílt az út a magyar internet előtt. A harmincéves jubileumot az ELKH Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) virtuális kerekasztallal ünnepelte, amin a magyar internetet megalapozó hálózatkutatási és internetfejlesztési szakemberi vettek részt. Bakonyi Péter, Csaba László, Martos Balázs, Horváth Nándor, Pásztor Miklós és Tétényi István munkája nélkül nem startolt volna el olyan gyorsan a magyar internet. A beszélgetésbe becsatlakozott Kovács László, a SZTAKI Elosztott Rendszerek Osztályának vezetője is.

2021. december 8. 19:29

Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?

Néhány nap és itt a karácsonyi ajándékozás időszaka. A legtöbb magyar a tavalyi évhez képest idén többet tervez költeni szeretteire, és – a járvány előtti évekhez hasonlóan – a szórakoztató elektronikai termékekre, és ezen belül a videójátékokra ismét nőtt az igény*. De valóban jó ötlet videójátékot ajándékozni a gyereknek? A kérdés nagyon sokakat érint, hiszen a Good Gamer kutatásából már kiderült, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. De vajon hány éves kortól és milyen, az érettségükhöz megfelelő játékot válasszunk nekik? Tippek és tanácsok egy szakembertől!

2021. december 8. 16:27

Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a közösségimédia-óriás. A letiltott vállalkozások 55%-a semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt.

2021. december 8. 14:58

Így intézd biztonságosan a karácsonyi internetes vásárlásokat

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.

2021. december 8. 13:52

2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el

A Canalys* piackutató adatai szerint 2021 harmadik negyedévében az OPPO növekedés tekintetében minden versenytársat maga mögé utasított a közép- és kelet-európai régióban, az olyan fontos piacokon is mint például Románia (+130% év/év), Törökország +60% (év/év), vagy Lengyelország (+44%/év). Az összességében 45 százalékos éves növekedés rávilágít az OPPO  egyre nagyobb népszerűségére a régióban, illetve hozzájárult ahhoz, hogy a márka megszilárdítsa pozícióját Európa negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójaként.

2021. december 8. 12:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

2021. december 8. 18:01

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45