Kreatív pályázatot hirdet iskolásoknak az Epson

forrás: Prím Online, 2021. március 31. 10:03

A koronavírus járvány következtében gyerekeink több időt töltöttek el az elmúlt időszakban digitális oktatásban, mint a hagyományosban. Egyelőre fel sem tudjuk mérni ennek testi és lelki következményeit, hogy milyen hosszú távú hatásokkal kell számolnunk akár a tanulmányaikban, akár a szociális életükben, mentális állapotukban, hiszen azt sem tudjuk pontosan, hogy hogyan élik meg most ezt az időszakot. Nekik hirdet pályázatot az Epson, hogy valamilyen kreatív formában mutathassák, hogy mit szeretnek legjobban, legkevésbé az otthontanulásban, és mi hiányzik a leginkább a hagyományos oktatásból?

Az UNICEF közreműködésével a közelmúltban felmérés készült a fiatalok mentális állapotáról, a jövőjükkel kapcsolatos várakozásaikról. A felmérésben több mint 10 ezer gyerek és fiatal vett részt, köztük magyarok is. A jelentés egyik fontos eredménye szerint a COVID-19 járvány és következményei, az izoláció, a szülők feszültsége, szorongása és bizonytalansága negatív hatással van a gyermekek általános pszichés állapotára és viselkedésére is. Minden ötödik gyerek azt mondta, hogy szorong a jövő miatt, minden tizedik gyereknél pedig tetten is érhetőek szorongásra, vagy akár depresszióra utaló tünetek. A serdülők különösen érzékeny csoportot alkotnak, hiszen épp abban az életszakaszban érte őket az iskolák bezárása, amikor a legtöbbet kellene egymás társaságában tölteniük. Mindemellett a diákok úgy érezhetik, hogy a feléjük támasztott elvárások nem változtak a korábbihoz képest, sokuk számára a digitális oktatási metódus is csak további szorongással jár, miközben nem kapnak elegendő segítséget, támogatást a helyzettel való megküzdésben.

 

Azt, hogy a jelenlegi helyzettel kapcsolatban mit éreznek, sokszor még egy felnőtteknek is nehéz megfogalmaznia, nemhogy a gyerekeknek. Számukra lehet segítség érzelmeik, gondolataik kifejezésére, ha azt valamilyen kreatív formában tudják megmutatni.

 

Ezért hirdetett kreatív pályázatot az Epson általános és középiskolások részére, ahol a pályázati művekkel azt mutathatják be a diákok, hogyan élik meg a pandémia miatt megváltozott oktatást, az otthon tanulást, mit szeretnek a legjobban a digitális oktatásban, vagy hogy mi hiányzik a legjobban a hagyományos oktatásból. 

Az Epson Magyarország a digitális, modern tanulás és tanítás mellett elkötelezett vállalatként támogatja a tanulókat és a tanárokat is a digitális eszközök és platformok használatában. Az eszközök mellett azonban szeretnénk felhívni a figyelmet az oktatás résztvevőit érő emocionális és szociális hatásokra is.  

 

Fontos, hogy a pályázaton osztályok indulhatnak, mert szeretnénk, ha a pályaművek kitalálása és megalkotása csapatmunka és közösségi élmény lenne a gyerekeknek, ami bár a személyes találkozást nem pótolja, egy kicsit enyhíteni tudja az elszigeteltség okozta szorongást. 

 

A pályázatra rajzokkal, mobiltelefonnal készített kisfilmekkel és képregényekkel is lehet nevezni. 

 

A pályázatok elkészítéséhez a tanulók bármilyen offline vagy digitális technikát szabadon használhatnak (ceruzát, festéket, zsírkrétát, szenet, pasztellkrétát, vegyes technikát, fotót, videót, digitális illusztrációt). A pályaművek lehetnek viccesek vagy emocionálisak, a zsűri a kreativitást fogja értékelni a döntésekor, és azt, hogy annak elkészítésében az osztályközösség vett-e részt. 

 

Három korosztályban versenyezhetnek a diákok: 

•  a legjobb alsó tagozatos pályamű (1-4. osztály) 

•  a legjobb felső tagozatos pályamű (5-8. osztály) 

•  a legjobb középiskolás pályamű (9-13. osztály) 

 

Mindhárom kategória győztes csapata 200.000 forint értékben osztálykirándulási támogatást (amit a pandémia után használhatnak fel), valamint Epson projektort vagy nyomtatót nyer.  

 

A pályaművek beküldési határideje: 2021. április 25. 

 

A pályázatról minden további információ elérhető az Epson oldalán: https://www.epson.hu/insights/article/8139

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

Női szakemberekkel mutat példát a fiataloknak az IVSZ és a WiTH

Március 20-án délután második alkalommal adták át az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) együttműködésében meghirdetett 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén pályázat díjait. A BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán megrendezett gálán négy kategóriában hirdettek nyertest, továbbá a szakmai zsűri egy olyan különdíjat is átadott, amellyel minden évben egy, a szakterületén kiemelkedően teljesítő pedagógus munkáját ismerik el.

2024. március 21. 17:55

Napelemes pályázat: ezek az akkumulátorok legnagyobb buktatói

Senki nincs még elkésve, aki igényelni szeretné a napelemekből és energiatárolóból álló rendszerekre kiírt Napenergia Plusz Program vissza nem térítendő támogatását, de elővigyázatosnak kell lenni. Házi Ádám, a Wagner Solar Hungária Kft. fejlesztési igazgatója felhívta rá a figyelmet, hogy nem minden akkumulátor tudja működtetni a rendszert áramszünet esetén, de arra is ügyelni kell, hogy a telepített eszközök kompatibilisek legyenek egymással. A szakértő szerint érdemes olyan kivitelezővel együtt dolgozni, aki a pályázat megvalósítása után is a rendelkezésünkre áll.

2024. március 14. 13:04

Digitális készségek fejlesztését célzó hazai projektek indulhatnak egy rangos európai díjért

Az Európai Digitális Készségfejlesztési Díj keretében öt kategóriában díjazzák a kontinensen élő emberek digitális kompetenciákkal való felvértezése iránt elkötelezett európai, köztük magyarországi projekteket és szervezeteket. Az IVSZ szerint a digitális készségek fejlesztése a gazdaság versenyképessége szempontjából elengedhetetlen – hiszen a hazánkban élő 16-74 év közötti felnőttek fele nem rendelkezik alapszintű digitális kompetenciákkal, pedig ezek nem csak a hétköznapi ügyintézést könnyítik meg, hanem a munkahely megtartásában és megszerzésében is fontos szerepük van. Ezért is különösen fontos összegyűjteni és megmutatni a készségfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat minél szélesebb körben. 

2024. március 7. 17:48

Újabb izgalmas találmányok nevezhetnek a Magyar Ipari Célgép Nagydíjra

A hazánkban megvalósuló külföldi ipari beruházások alapján számíthatunk arra, hogy a célgépgyártók iránti igény a közeljövőben nőni fog, és a már eddig is jelentős nemzetgazdasági szerepén nagyot fog lendíteni ez a szektor. Ebben segít a Magyar Ipari Célgép Nagydíj, amelyet idén immár negyedik alkalommal hirdetnek meg.

2024. február 22. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05