Webinárium az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjéről
Az Ecommerce Hungary által 2021. április 8-ra szervezett webináriumon tech vállalatok, a civil és egyetemi társadalom jeles képviselői, valamint hatósági szakértők vitatják meg az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjét.
Az Ecommerce Hungary Egyesület célja a magyar e-kereskedelmi piac működési feltételeinek fejlesztése és javítása. A COVID-19 járvány által generált változásokra reagálva, az egyesület feladatának tekinti az e-kereskedelmi piachoz és annak fejlesztéséhez kapcsolódó kihívások és lehetőségek meghatározását. A vitára egy igen intenzív digitalizálási időszakban és az Európai Uniónak a digitális politika irányadó szabályozásának továbbfejlesztésére tett erőfeszítéseinek idején kerül sor.
A szervezőktől kapott információ szerint a panelbeszélgetés során arra a nehéz kérdésre akarnak választ adni, hogy „Mi az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövője?”. A különböző szektorokból meghívott szakértők célja az e-kereskedelem jelenlegi jogi keretrendszerének, valamint jövőjének feltérképezése és megvitatása. A webinárium során átbeszélik az e-kereskedelmi és tech vállalatokra vonatkozó jogi kérdéseket, majd ennek alapján értelmezik a szektor jelenlegi játékszabályait, illetve a Digitális Piacok Törvénye és Digitális Szolgáltatások Törvénye alapján várható változásokat. A kerekasztal fő célja, hogy bemutassa a két jogszabály hatálybalépésével járó potenciális lehetőségeket és kihívásokat.
A panelbeszélgetés részvevői:
Fejes Gábor - partner, Oppenheim Ügyvédi Iroda
Várkonyi Balázs - az Extreme Digital és az eMAG Hungary vezérigazgatója
Berezvai Zombor – vezető közgazdász, GVH
Bőgel György – Professor of Management, CEU
Ormós Zoltán - E-Commerce Hungary
Az esemény moderátora Maier Norbert, a Copenhagen Economics vezető közgazdásza.
A nyilvános webináriumhoz bárki kapcsolódhat, illetve az esemény Facebook oldalán élő adásban követhetik a panelbeszélgetést 2021. április 8-án, közép-európai idő szerint 10 órától.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar webshopok is átvehetik az e-kereskedelmi óriás módszerét!
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- A mesterséges intelligencia lehet a túlélés kulcsa a ruházati- és divat cégek számára
- Egyeztetést kezdeményezett a jogalkotókkal az Ecommerce Hungary
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gazdaságos megoldás egyszerűsíti az áruszállítást
Ahhoz, hogy egy termék eljusson A-ból B pontba, az esetek nagyon nagy százalékában egy dologra biztosan szükség van: ez az úgynevezett sztreccsfólia. A raklapcsomagolás gazdaságosabb és kedveltebb fóliatípusát lehetővé tette egy magyar cég úgy, hogy az nemcsak gazdaságosabb lett a piacon kapható termékeknél, de környezetbarát is, hiszen a vékonyabb fólia használatával kevesebb hulladék keletkezik. Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. innovációja az áruszállítást nagyságrendekkel könnyítheti meg a közeljövőben.
Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
A tavaly ősszel bekövetkezett gázáremelkedés hatására feje tetejére állt az irodaházak piaca, a magas fenntartási költségek miatt ugyanis a legtöbb üzemeltető zöld útra lépett. Kaloczkai Sándor, a Gree légkondicionálók műszaki vezetője arról beszélt, ma már nem az a kérdés, hogy az energiahatékonysági beruházások megtérülnek-e, hanem az, hogy azok nélkül a működés fenntartható marad-e. Zöld irányban is példaértékű a világ első számú klímamárkája magyarországi vezérképviseletének szarvasi irodaháza, a Hi-Tech épület ugyanis látványban és műszaki tartalomban is a világ elithez tartozik.