Így változhat az IT iparág hazánkban

forrás: Prím Online, 2021. április 8. 20:12

A Hewlett Packard Enterprise (HPE) magyarországi leányvállalatának ügyvezetője, Szpisják Tibor várakozásai szerint a pandémia tapasztalatainak hatására a vállalati informatikában két irány fog igazán felerősödni. Egyrészt nem költözik mindenki és minden a felhőbe, de általánosan nő az igény a felhő előnyeinek kiaknázására, másrészt ennek nyomán a költséghatékony előfizetéses konstrukciók iránt bővülhet a kereslet a cégek körében.

Szpisják Tibor

A szakember úgy látja – és ezt támasztják alá a HPE tapasztalatai az IDC legutóbbi felmérése is –, hogy a nagyvállalatok vezetői bár elismerik a felhőmegoldások értékeit, adataik és alkalmazásaik 70%-át nem kívánják a felhőbe költöztetni. Helyette – biztonsági és teljesítménybeli megfontolások miatt – olyan hibrid megoldásokban gondolkoznak, amelyekben a fizikailag jelenlévő technológia platformok a felhőmegoldásokkal ötvözhetőek. A technológiai gyártók-és szolgáltatók ezt látva már most gőzerővel azon dolgoznak, hogy kitalálják azokat a megoldásokat, amelyek megadják a felhőélmény nyújtotta rugalmasságot, a könnyű elérhetőséget, a platformokon és rendszereken átívelő működést, illetve a teljesítményt a vállalatok saját rendszerében.

 

Szpisják Tibor szerint pont emiatt lesz vonzó az előfizetéses konstrukcióban elérhető informatika a vállalatok számára Magyarországon is. Az ok kézenfekvő. Az ezt a megoldást választó cégek saját munkatársaik és a végfelhasználók számára mindig a lehető legfrissebb technológiai megoldásokat kínálhatják, anélkül, hogy hatalmas befektetést kéne eszközölniük. A fogyasztásalapú konstrukciót választó vállalatok csak az aktuális igényeiknek megfelelő tárhely és számítási kapacitás tervezhető költségeivel számolhatnak, ráadásul annak tudtában, hogy a kapacitásaik bármikor, nagyságrendekkel megnövelhetők.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09