Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon

forrás: Prím Online, 2021. április 15. 11:10

A pénzügyi szektorban nem csupán divatos kifejezés a digitális átalakulás – gyakorlati megvalósítása már jelenleg is komoly bevételnövekedést, hatékonyabb internetbiztonságot és ügyfélkapcsolatokat, valamint célirányos, fenntartható üzleti kezdeményezéseket eredményez számos pénzügyi szolgáltató számára. Ezek a Fujitsu ma közzétett új kutatásának fő megállapításai. 

A banki és biztosítási ágazat felsővezetőinek körében végzett globális felmérésben* a Fujitsu egyértelmű bizonyítékot talált a digitális átalakulás értékteremtő szerepére. Az átalakulási kezdeményezések a válaszadók 85%-a szerint növelték az árbevételt, 84% szerint pedig a kockázatok és a biztonság terén is javulást hoztak. A túlnyomó többség szerint a digitális átalakulás az ügyfélkapcsolatok megerősödéséhez (83%) és a bizalomépítéshez (83%) is hozzájárult, támogatta az új ökoszisztémák működését (82%) és célirányos, fenntartható üzleti szemléletet eredményezett (82%).

 

Figyelembe véve, hogy a pénzügyi szolgáltatószervezeteknek nagyobb tapasztalatuk van a változási programok lebonyolításában, mint más szektorok szereplőinek, a digitális átalakulás erős támogatottsága még meggyőzőbb. A bankok és a biztosítótársaságok átalakulása már tíz éve zajlik: az üzleti transzformációs és támogató technológiáknak köszönhetően új digitális megoldások jelentek meg, elterjedt a többcsatornás működés, és radikálisan megújult a dolgozói és ügyfélélmény. A felmérésből kiderült, hogy a vállalatok többsége érett IT-stratégiával és megvalósított projektekkel rendelkezik a főbb területeken. A válaszadók több mint 80%-a fejlett megoldásokat használ az internetbiztonság (86%), az általános digitális átalakulási kezdeményezések (84%), a privát felhő (83%) és a munkahelyi innováció (83%) területén.

 

 

A komplexitás a legnagyobb kihívás 

A nyilvánvaló érettség ellenére az iparág most új kihívásokkal szembesül nem csupán a világjárvány, hanem az új technológiák, a „digitális bennszülötteknek” számító új réspiaci szereplők és a technológiailag fejlett hagyományos versenytársak által generált rendkívüli verseny miatt is. Ugyanakkor az erősödő biztonsági fenyegetések, az állandóan változó hatósági megfelelési követelmények tovább fokozzák a komplexitást és növelik a kihívások számát. A kutatás szerint összességében véve a megvalósítás komplexitása jelenti a legnagyobb nehézséget a digitális átalakulás során – a válaszadók több mint háromnegyede (76%) mérsékelt vagy extrém kihívásként határozta meg.

 

„A bankok és biztosítótársaságok számára kritikus időszakban születtek meg a fenti felismerések, hiszen ezek a cégek épp jelenleg vizsgálják felül szükségleteiket és prioritásaikat a következő átalakulási hullám fényében – elsősorban a rendkívül éles versenyben való helytálláshoz szükséges munkahelyi átalakulási igényekre reagálva. A kutatásban részt vevő vezetők tisztában vannak vele, hogy a megvalósítás komplexitása az elsődleges kihívás, és emiatt feltétlenül jól kell partnert választaniuk a jövőre nézve. A siker szempontjából minden eddiginél fontosabb, hogy a partner képes legyen kezelni a műszaki komplexitást és a kulturális jellegzetességeket a kibővített ökoszisztémában végrehajtott változtatások során” – nyilatkozta Wilhelm Petersmann, a Fujitsu pénzügyi szolgáltatási szektorért felelős közép-európai vezetője, a Fujitsu Switzerland és a Fujitsu Austria ügyvezető igazgatója.

 

_______________

*  A DataDriven független tanácsadó és piackutató cég több mint 550 IKT-felsővezetőt kérdezett ki a világ különböző országaiban – köztük 158-at a pénzügyi szolgáltatási, banki és biztosítási szektorból – a digitális átalakulással és általában véve az IT-vel kapcsolatos attitűdjéről, terveiről, szándékairól, valamint a tapasztalt kihívásokról és kockázatokról. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban

A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak. 

2023. február 3. 18:42

Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét

A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran kevés releváns adat birtokában teszik. A zéró kibocsátással kapcsolatos költéseik mértékét nehezen látják át, a cél eléréséhez szükséges beruházásokra pedig a legtöbb cégnek közel sincs elegendő erőforrása. A bizonytalan gazdasági környezet és az emiatt gyakoribbá váló rövid távú döntések pedig további akadályokat jelentenek a vállalatoknak a hosszú távú eredmény elérésében – derül ki a Baker McKenzie friss, 1000 vezető bevonásával készült nemzetközi felméréséből.

2023. február 3. 15:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46