Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje
A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR).
A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a 4.X. Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a 4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú/Banking-as-a-Service (BaaS)* platform modelleket. Ezek az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.
Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66%-a már használ BaaS platformot, míg 25% ennek kidolgozásán munkálkodik.
A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk.
„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében” - jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója. „Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”
_______________
* A Banking-as-a-Service (BaaS) platformok olyan értékteremtést és értékátadást könnyítő infrastruktúrák, amelyek segítségével a bankok API-kon (Application Programming Interfaces, vagyis alkalmazás programozási felületek - olyan közvetítők, amelyek segítségével az egyes alkalmazások képesek kommunikálni és információt átadni egymásnak) keresztül képesek adatokat és megoldásokat megosztani harmadik személyekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Tíz négyzetméterenként egy hiba? Van rá megoldás!
- Drónra telepítette gázszivárgást felderítő rendszerét az ABB
- Vállalati digitalizáció: egy függőség, ami erősíti a szervezetet
- A Hiventures csúcsbefektetésével válthat üzleti modellt a SMARTFRONT
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- Az Oracle felhőtechnológiája segíti a SailGP versenyzőit
- A BIM lehet a magyar építőiparban új korszakot nyitó varázsige
- Envision Forum: minden iparágban értéket teremt a digitalizáció!
- Ezek a trendek határozzák meg a logisztika jövőjét
- A PlanRadar felpörgetné a magyar építőipar digitalizációját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
Az okoseszközök és felhőalapú rendszerek egyre több iparágban jelentenek innovációt és az egészségügyi ellátásban, orvosdiagnosztikában is valódi áttörést hozhatnak. A hazai egészségügyben elsőként jelent meg az a technológia, amellyel az orvosok hozzáférhetnek a betegek által rögzített vércukorszint adatokhoz, ami sokkal hatékonyabb módon teszi lehetővé a személyre szabott terápiák felállítását.
Changing reality – az útkeresésre, újratervezésre fókuszálnak a SMART 2023 konferencia előadói
Napjaink egyik legnagyobb kihívása elengedni a megszokott, jól ismert mintákat, berögződéseket, és új utakat, nézőpontokat keresni helyettük. A 2023. április 26-án a budapesti Akváriumban megrendezésre kerülő SMART 2023 konferencia előadói is ezt a témát járják körül Nancy Rademaker, az ügyfélközpontú innováció nemzetközi hírű előadójának keynote beszédét követően. Az IVSZ népszerű B2B üzleti eseményén szó esik majd arról, milyen hatással lesz a Metaverzum, az MI-technológiák és a decentralizált gazdaság az egyes szektorok jövőjére. Az előadók arra is választ keresnek, hogy miként lehet fenntartható világot alkotni egy alapvetően fenntarthatatlan környezetben, illetve hogyan változik meg a gazdaság és az üzlet a valós és a virtuális világ határának elmosódása nyomán.
Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.