Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje

forrás: Prím Online, 2021. május 4. 11:22

A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR). 

A nemrég közzétett elemzés szerint bár a COVID-19 következményeként kialakult gazdasági visszaesés folytatódik, a világjárvány által okozott zűrzavarban egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban: a 4.X. Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a  4.X korában, digitális megújuláson kell átesniük és be kell vezetniük a felhő-alapú/Banking-as-a-Service (BaaS)* platform modelleket. Ezek az ügyfél számára könnyebben elérhetővé és egyszerűbbé teszik a banki szolgáltatások igénybevételét és a mindennapi élet szerves részévé teszik azt.

 

 

Az elemzés kitér arra, hogy a világjárvány következtében megváltoztak a lakossági banki ügyfelek igényei: a saját igényeikre szabott, teljes mértékben digitalizált élményt, hiper-perszonalizált szolgáltatásokat és huszonnégy órás ügyfélszolgálati segítségnyújtást várnak el. Ennek következtében számos tradicionális bank – amelyeket a COVID-19 világjárvány arra kényszerített, hogy felgyorsítsák a folyamatot – már elindult a digitalizáció és költségoptimalizálás útján. Az elemzés szerint a bankok 66%-a már használ BaaS platformot, míg 25% ennek kidolgozásán munkálkodik.

 

A banki szolgáltatásnyújtás e forradalmasított formája azt is lehetővé teheti a bankok számára, hogy igényre szabott, digitális és felhasználóbarát csatornákon keresztül olyan új társadalmi szegmenseket tudjanak megközelíteni, amelyeket eddig nem vagy csak részben sikerült megszólítaniuk. 

 

 

„A banki területen és az azon kívül tevékenykedő vállalatok számára új lehetőség nyílik az összefogásra a fogyasztói igények sikeresebb kiszolgálásának jegyében” - jegyezte meg John Berry, az Efma vezérigazgatója. „Az ilyen stratégiai együttműködéseken keresztül új, kreatív megoldásokat dolgozhatnak ki, amik jobban tükrözik a fogyasztó életmódját, igényeit, vágyait és személyiségét. A bankoknak arra kell törekedniük, hogy javítsák az ügyfélszolgálatot, csökkentsék a banki termékek és szolgáltatások költségeit, és fenntarthatósági kezdeményezéseket tegyenek. A banki szolgáltatásnyújtás jövőjének kulcsa az erős digitális bázis kiépítése és a nyitottság az innovációra.”

 

_______________

*  A Banking-as-a-Service (BaaS) platformok olyan értékteremtést és értékátadást könnyítő infrastruktúrák, amelyek segítségével a bankok API-kon (Application Programming Interfaces, vagyis alkalmazás programozási felületek - olyan közvetítők, amelyek segítségével az egyes alkalmazások képesek kommunikálni és információt átadni egymásnak) keresztül képesek adatokat és megoldásokat megosztani harmadik személyekkel.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Revolut és a Waze nyomdokaiba lépett a digitális ingatlaniroda

A világ legnagyobb technológiai rendezvényén vesz részt novemberben a Livlia, a magyar ingatlanközvetítő portál. A Web Summit nevű konferenciára egy szigorú, többlépcsős kiválasztási folyamat után lehet bejutni, ahol a három kategória közül magyar cég először került be a legnagyobb potenciállal rendelkező vállalkozások közé.

2021. október 25. 20:59

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Képzeljük el, hogy elektromos autónkkal megérkezünk a töltőállomáshoz, a jármű töltőportja kinyílik, majd a teljesen automatikus töltő átveszi az irányítást: egy minden térbeli tengelyen mozogni képes robot csatlakozik a jármű töltőcsatlakozójához és feltölti az akkumulátort. A teljes töltöttségi szint elérése után a robot befejezi a műveletet, és már haladhatunk is tovább. 

2021. október 25. 19:35

TabLog érkeztetés és beléptetés a Gizella Irodaparkban

A Gizella Irodaparkban kiemelt szerepet kap a prémium vendégérkeztetés és a mobiltelefonos dolgozói beléptetés a Real Estate Awards díjazott TabLog rendszerének a segítségével.

2021. október 25. 18:18

A pandémia után a logisztikai ipar gyorsítja a robotokkal végzett automatizálást

Az ABB „The new norm: How COVID-19 has accelerated the switch to robotic automation” címen közzétette a logisztikai ipar jövőjével foglalkozó tanulmányát. Ebben részletesen kifejti, hogyan fokozza a pandémia a logisztikai ipar robotikai és automatizálási beruházásait, miközben még inkább ráerősít a hosszú távon érvényesülő ágazati tendenciákra, így a munkaerőhiányra, a sokcsatornás termékforgalmazás növekedésére és az e-kereskedelem fellendülésére. A tanulmány a COVID-19 utáni korszak logisztikai ágazatát és az azt erősen befolyásoló tendenciákat vizsgálja, továbbá útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy a vállalatok alkalmazkodóképességük fokozása érdekében miként növelhetik robotizálással és automatizálással működésük rugalmasságát.

2021. október 25. 12:25

Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel

Szerbiában, az alumíniumfeldolgozás és a csomagolóipar területén élenjáró Al Pack Group vállalkozásaként létrejött ElevenEs 2024-ben kezdi el a 100 százalékban megújuló energiával működő, 8 GWh teljesítményű szabadkai gyár építését, amely a jelen tervek alapján 2030-ra 300 MWh-nyi becsült éves teljesítménnyel működő, moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor cella előállítására lesz képes. 

2021. október 25. 09:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20