Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban

forrás: Prím Online, 2021. május 11. 12:33

Az ABB megrendelést kapott a svájci központú vasúti járműgyártó vállalattól, a Stadlertől. A szállítandó berendezésekkel a Stadler azt kívánja elősegíteni, hogy a kiválasztott vasúttársaságok, az Észak-Németországban működő Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH), illetve a német fővárosban működő Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) javítani tudják a flottájuk energiahatékonyságát, és fenntarthatóvá tegyék az általuk irányított vasúti közlekedést. 

Az ABB szállítási terjedelme energiahatékony vonatási átalakítókat és a fedélzeti energiatároló rendszerekhez tartozó, nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátorokat foglal magában. A felek a rendelések pénzügyi adatait nem hozták nyilvánosságra.  

 

 

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy kiemelt partnerként működhetünk együtt a Stadler Germany-vel, amely bízik az ABB innovatív vonatási berendezéseiben, amelyek jelentősen segítik a fenntartható közlekedésre történő átállást a vasúti szektorban” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Vontatási Divíziójának vezetője. „Az energiatárolási rendszereink tökéletes kiegészítői a kiemelkedő hatékonyságú vontatási átalakítókat tartalmazó portfóliónknak. Az akkumulátorok fejlesztése és a vasúti vontatás terén jelentős szaktudásra támaszkodhatunk, ami alapján innovatív megoldásokat tudunk kidolgozni és kínálni az ügyfeleink számára.” 

 

Az ABB vontatási átalakítóit és a lítiumion-akkumulátor alapú energiatároló rendszereit 55 db, új beszerzésű, akkumulátoros motorvonatra (kettős üzemmódú, hibrid motorvonat) telepítik.  A helyi közlekedési társaság, az NAH.SH megbízása világviszonylatban is a legnagyobb egyszeri, akkumulátoros motorvonatokra szóló megrendelés. Az akkumulátormodulokat az ABB svájci, Badenben működő, korszerű, félig automatizált üzemében gyártják majd. A kész akkumulátorokat a németországi Mindenben található, vontatási rendszerekre specializálódott gyárban építik be az energiatároló rendszerekbe. 

 

 

Az új vonatok egy részben villamosított hálózaton üzemelnek majd. A hálózat leghosszabb, nem villamosított szakasza 80 km hosszú, amelyen eddig dízelüzemű vasúti járművel közlekedtek. A nagy teljesítményű, hosszú élettartamú, magas belső (inherens) biztonsági szintű energiatároló rendszerek alkalmazása biztosítja, hogy a jármű nagyobb biztonság mellett, minden üzemmódban, azonos teljesítménnyel rendelkezzen. A vontatási akkumulátorokat akkor töltik, amikor a jármű a villamosított vonalszakaszokon közlekedik, illetve töltésükre az útvonalon kijelölt pontokon kerülhet sor. Az energiatároló rendszer a vasúti járműtelepen is tölthető. Itt a jármű 400 vagy 1000 V tápforrásra csatlakoztatható. Az ABB vonatási átalakítójának egyedülálló architektúrája biztosítja, hogy a váltakozó áramú villamos motorvonathoz szükséges teljesítményelektronikai berendezésekkel minden üzemi és töltési mód kivitelezhető legyen. 

 

 

Berlinben a vontatási átalakítók legújabb generációjához tartozó berendezéseket telepítik a BVG több mint 600 új földalatti szelvényére. A 30 éves járműflotta lecserélése az ABB korszerű, egyedi igényekre szabott technológiájára megbízhatóbb és hatékonyabb szolgáltatást eredményez, és elősegíti a növekvő számú utas tömegközlekedését. Az ABB vontatási technológiája már eddig is nagyon megbízhatónak bizonyult a Stadler BVG-nek szállított IK-típusú metró járművein.   

 

Az ABB már régóta szállít innovatív és energiahatékony technológiákat a vasúti szektor számára, és komoly hagyományokkal rendelkezik a városi, az intercity és a nagysebességű vasúti hálózatok infrastruktúráihoz és gördülőállományaihoz tartozó komponensek és alrendszerek gyártása és szervizelése területén is.  Az ABB teljes életciklust átfogó támogatást is nyújt, amely magába foglalja a kiterjedt, globális kiépített bázisának karbantartását és korszerűsítését („retrofitjét”) is.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Revolut és a Waze nyomdokaiba lépett a digitális ingatlaniroda

A világ legnagyobb technológiai rendezvényén vesz részt novemberben a Livlia, a magyar ingatlanközvetítő portál. A Web Summit nevű konferenciára egy szigorú, többlépcsős kiválasztási folyamat után lehet bejutni, ahol a három kategória közül magyar cég először került be a legnagyobb potenciállal rendelkező vállalkozások közé.

2021. október 25. 20:59

Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens

Képzeljük el, hogy elektromos autónkkal megérkezünk a töltőállomáshoz, a jármű töltőportja kinyílik, majd a teljesen automatikus töltő átveszi az irányítást: egy minden térbeli tengelyen mozogni képes robot csatlakozik a jármű töltőcsatlakozójához és feltölti az akkumulátort. A teljes töltöttségi szint elérése után a robot befejezi a műveletet, és már haladhatunk is tovább. 

2021. október 25. 19:35

TabLog érkeztetés és beléptetés a Gizella Irodaparkban

A Gizella Irodaparkban kiemelt szerepet kap a prémium vendégérkeztetés és a mobiltelefonos dolgozói beléptetés a Real Estate Awards díjazott TabLog rendszerének a segítségével.

2021. október 25. 18:18

A pandémia után a logisztikai ipar gyorsítja a robotokkal végzett automatizálást

Az ABB „The new norm: How COVID-19 has accelerated the switch to robotic automation” címen közzétette a logisztikai ipar jövőjével foglalkozó tanulmányát. Ebben részletesen kifejti, hogyan fokozza a pandémia a logisztikai ipar robotikai és automatizálási beruházásait, miközben még inkább ráerősít a hosszú távon érvényesülő ágazati tendenciákra, így a munkaerőhiányra, a sokcsatornás termékforgalmazás növekedésére és az e-kereskedelem fellendülésére. A tanulmány a COVID-19 utáni korszak logisztikai ágazatát és az azt erősen befolyásoló tendenciákat vizsgálja, továbbá útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy a vállalatok alkalmazkodóképességük fokozása érdekében miként növelhetik robotizálással és automatizálással működésük rugalmasságát.

2021. október 25. 12:25

Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel

Szerbiában, az alumíniumfeldolgozás és a csomagolóipar területén élenjáró Al Pack Group vállalkozásaként létrejött ElevenEs 2024-ben kezdi el a 100 százalékban megújuló energiával működő, 8 GWh teljesítményű szabadkai gyár építését, amely a jelen tervek alapján 2030-ra 300 MWh-nyi becsült éves teljesítménnyel működő, moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor cella előállítására lesz képes. 

2021. október 25. 09:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20