A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
Idén a hamburgi Digital S-Bahn a Német Mobilitási Díj nyertese. A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility Németország első teljesen automatizált vasútját helyezi üzembe. Hamburg városával együttműködve négy hamburgi S-Bahn vonat digitális vezérléssel fog utasforgalomban üzemelni az októberi ITS Kongresszus alatt. A 2018 óta fejlesztés alatt álló új technológia előnye: Több vonat közlekedhet a meglévő vasútvonalakon nagyobb megbízhatósággal és alacsonyabb energiafogyasztással.
Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra vezérigazgatója: „Csak megbízható, célszerű és kényelmes vasúti szolgáltatások nyújtásával tudunk hozzájárulni a klímaváltozás enyhítéséhez. A hamburgi S-Bahn digitalizálásával pontosan ezt tesszük: Jobbá tesszük a vasúti utazást utasaink számára. Nagyon örülök, hogy ezt a projektet a Német Mobilitási Díjjal tüntették ki, és gratulálok a csapatnak a lenyűgöző elkötelezettségükhöz és innovatív szellemükhöz. Az új technológia újabb mérföldkövet jelent a németországi digitális vasút számára, és döntő lépésnek tekinthető a közlekedés terén bekövetkező korszakváltás felé."
Dr. Anjes Tjarks, Hamburg közlekedésért és mobilitási átmenetért felelős szenátora: „Hamburg aktívan támogatja a jövő vasúti közlekedését az innovatív technológiák bevezetésével a Digital S-Bahn kísérleti projektben. A technológia olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi a város S-Bahn hálózatának bővülését. Hosszú távon a teljes hamburgi S-Bahn rendszert szeretnénk ezzel a technológiával felszerelni. A szenátus már most 400 millió eurót fordít az új, digitális technológiával felszerelt vonatokra. Szívből gratulálok a csapatnak lenyűgöző munkájukhoz."
Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója: „Nagy örömömre szolgál, hogy a hamburgi Digital S-Bahn nyerte el a Német Mobilitási Díjat. Azzal, hogy Hamburgban sikeres, automatizált tesztüzemet hajtottunk végre az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerben (ATO az ETCS-en keresztül), rekordidő alatt fontos mérföldkövet értünk el a német vasúti közlekedés digitalizálásában. Az automatizált vasúti üzemeltetés jelentősen nagyobb járatsűrűséget biztosít és ezáltal nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé, javítja a menetrendtervezés stabilitását, és a vezetési profilok optimalizálásával alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Ezzel a projekttel Hamburg úttörő szerepet vállal a digitalizált üzemeltetés terén a német közösségi közlekedésben és a vasúti távolsági közlekedésben."
A projekt a digitalizált vonatüzemet a hamburgi S-Bahn hálózat egy 23 kilométeres vonalán mutatja be. Az első próbaüzemek már sikeresen lezajlottak. Az automatizált rendszer a jövőbeli európai ATO szabványon alapul, amely az egész Európára kiterjedő Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) működik. A forgalmat a vasúti személyzet felügyeli. A projekt 60 millió eurós költségén Hamburg városa, a Siemens Mobility és a Deutsche Bahn osztozik.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája
- Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
- Bővíti kutatási és fejlesztési részlegét a Siemens Mobility
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kevesebb mint a felére csökkent a kriptovaluták után fizetendő adó Magyarországon
Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata fontosnak tartja a szabályok ismertetését, hogy ezen a kockázatokkal teli területen, legalább adókockázatok nélkül tudjunk kriptóval üzletelni. A PS adószakértőjének segítségével betekintést nyújtunk a kriptovaluták adózásának jelenlegi hátterébe.
Az OPPO tulajdonosok az elsők között próbálhatják ki az Android 13 béta verzióját
A Find X5 Pro a világon az egyik első olyan okostelefon, amelyen elérhető az Android 13 béta verziója. Az OPPO saját ColorOS rendszere további lehetőségeket kínál a fejlesztőknek, hogy testre szabhassák a márka csúcskészülékét.
1,2 milliárd forintos tőkebefektetés a Navitasoftnál
A masszív nemzetközi jelenléttel rendelkező, energiapiacra szakosodott Navitasoft az európai megújuló energiapiac kis szereplői felé fordul. A Kék Bolygó Tőkealap milliárdos befektetését olyan felhőalapú megoldások fejlesztésére fordítják, amellyel minden energetikailag használható eszköz (pl. solar panel, elektromos autó töltők, hűtőházak) az energiapiachoz csatlakozhat, és a tulajdonosa számára pénzt termelhet. A vállalat nem titkolt célja a tőzsdére lépés előkésztése.
Az AOC piacra dobja vadonatúj játékmonitorát
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető, gaming monitorokat* – és IT-tartozékokat forgalmazó márkája – bejelenti a 68,58 cm-es (27 hüvelykes) AGON PRO AG274QZM rendkívül gyors, QHD felbontással és lélegzetelállító MiniLED IPS-panellel rendelkező 240 Hz-es gaming monitort. 576 dimming zónával rendelkező MiniLED háttérvilágításának köszönhetően az AG274QZM gyönyörűen passzol az IPS panel által biztosított markáns és színhű látványhoz.
A jövő szakembereit a Magyar Telekom támogatásával képzik
Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra.