Az NMHH együttműködik a cseh társhatósággal

forrás: Prím Online, 2021. június 24. 17:55

Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett elvégezte egy pápai frekvenciapályázat alaki vizsgálatát, és döntött négy vidéki pályázati eljárás nyerteséről is. 

 

Rádiós pályázatok

A grémium döntött a Szekszárd 104,5 MHz, a Salgótarján 99,3 MHz, a Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatairól: a nyertes e pályázati eljárások tekintetében az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..

 

A tanács elfogadta a Gyöngyös telephelyű kisközösségi médiaszolgáltatási lehetőség használatára vonatkozó pályázati felhívásának tervezetét, a dokumentum az NMHH honlapján péntektől olvasható.

 

A Pápa 95,7 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban a grémium elvégezte a benyújtott ajánlat alaki vizsgálatát, és hiánypótlásra szólította fel az egyedüliként pályázó Pápai Platán Nonprofit Kft.-t.

 

Médiafelügyeleti döntések

A váci Dunakanyar Rádió szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, mivel a szolgáltató megszakította a sugárzást: március és április több napján sem volt hallható a rádió.

 

A FIX rádió szolgáltatójára összesen 40 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt, saját készítésű műsorszámot  és közszolgálati műsor tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A tanács továbbá figyelmeztette a Tamási Rádió, a Sárvár Rádió, a szolnoki 102,4 – Best FM és a Rádió Most Kaposvár szolgáltatóit, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól: a rádiók kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort közvetítettek, a magyar és külföldi zenék aránya sem volt megfelelő, valamint kevesebb szöveget és közszolgálati műsort adtak le, mint azt szerződésük szerint kellett volna.

 

A testület a szankciók alkalmazásakor most is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.

 

A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Comedy Central szolgáltatója nem sértette meg a cseh jogszabályokat, míg a Film Mánia igen. Előbbi a Family Guy című sorozatot, utóbbi pedig Az ígéret szép szó című filmet korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatták volna a csatornák, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre. A Film Mánia megsértette a cseh törvényeket is, mivel a vulgáris és sértő szóhasználat miatt a film 13 óra 15 perckor nem kerülhetett volna adásba.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09