Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
Az autóiparban egyedi és különleges együttműködést valósított meg az olasz luxusautó-márka, a Maserati, illetve az utcai divat és zene egyik legnagyobb japán alakja, Hiroshi Fujiwara. A divattervező és zenei producer Fragment márkájának kollekcióját ültették át az autók világába, így születtek meg a Maserati Ghibli limitált szériás modellváltozatai, az Operanera és az Operabianca.
Az együttműködést a Maserati Fuoriserie testreszabási programja ihlette, mely lehetővé teszi a márka vásárlói számára, hogy megalkossák saját, egyedi ízlésükhöz igazított Maserati-jukat. Az autó ma már sokkal több, mint egyszerű használati tárgy: egyedülálló, testreszabott „öltözékké” alakul, amit büszkén viselünk az utakon stílusunk, egyéniségünk kiterjesztéseként és a kortárs luxus szimbólumaként.
Hiroshi Fujiwara elismert trendszetter, az 1980-as évekbeli Tokió utcai divatkultúrájának úttörőjeként egyike volt az első DJ-knek, akik megismertették a felkelő nap országával a hip-hop műfajt. Producerként és zenészként nemzetközi sztárokkal dolgozott együtt, képzőművészként, divattervezőként pedig névjegye a városi élmények és hangulatok megjelenítése.
A Maserati-hoz hasonlóan Hiroshi is merész, nem fél tabukat döntögetni. Az Operabianca és az Operanera az olasz dizájn és a japán tökéletesség ötvözeteként kelt életre, az „ITANJI” japán kifejezés szellemében.
A Maserati egyedi megjelenéséből és Hiroshi saját divatmárkájának, a Fragment utcai stílusjegyeiből született meg a kreatív együttműködés, egy igazi duett: a Maserati és a Fragment találkozása. Két exkluzív, a Ghibli sportszedán Granlusso felszereltségű, globálisan mindössze 175 darab értékesítésre szánt modellváltozata, a Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca. Egy fehér és egy fekete, monokróm duó.
Az egységes szín nem csak külcsínben, hanem az autó kormányán és az ajtónyitó fogantyúin is megjelenik. A belső terek prémium bőr- és alcantara kárpitozást kaptak, a függőleges öltéseknél kontrasztos ezüst betét, a fejtámlákon pedig a klasszikus szigonylogó jelenik meg. A biztonsági övek sötétkék árnyalatúak. Az együttműködés ikonikus részletei a Fujiwara nagyvárosi stílusát tükröző speciális hűtőrács, valamint ehhez a különleges modellkiadáshoz igazított logó. A Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca külső megjelenését 20 colos Urano mattfekete felnik és a C-oszlopon elhelyezett egyedi, Fragment logó egészítik ki.
Az autó piaci bevezetését egy Hiroshi-val közösen tervezett ruhakollekció megjelenése kíséri, mely ugyanabban a rendhagyó szellemben született, mint maga az autó.
Kapcsolódó cikkek
- Ezek a legnépszerűbb autómárkák
- Állja a sarat a hazai cégautópiac
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
- Flottacserével pörög az e-mobilitás
- Már online is vásárolhatunk új autót
- Nő, de rohamosan öregszik a személygépkocsi állomány
- A hazai autóstársadalom is sebességet váltott
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.