Sikeresen zárult a MÁV közlekedésbiztonsági kampánya, az Ütközéspon

forrás: Prím Online, 2021. július 7. 17:28

Közel kétmillió embert ért el a MÁV egy hónapos közlekedésbiztonsági kampánya, az Ütközéspont. Az edukációs kezdeményezés egyik kiemelt célcsoportja a már önállóan közlekedő tizenévesek és fiatal felnőttek. Az interaktív online játék segítségével több mint tizenötezer érdeklődő ismerkedett a biztonságos közlekedés alapszabályaival. 

A vasúti átjárókban történt baleseteket az ott közlekedők figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. Idén növekedést mutat a statisztika: Magyarországon 2021 első félévében 36 útátjárós baleset történt, amelyek hat halálos áldozatot követeltek, nyolc súlyos, négy könnyű sérüléssel, tizennyolc pedig anyagi kárral járt. Tavaly ebben az időszakban összesen 26 eseményt regisztrált a vasúttársaság.

 

A nyár kezdetén különösen fontos a figyelemfelhívás. Annak érdekében, hogy a körültekintő közlekedés alapszabályai közvetlenül is eljuthassanak a fiatalokhoz, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) közreműködésével az általános iskolák felső tagozatosai és középiskolások megkapták a MÁV közlekedésbiztonsági kampányának felhívását. Az Ütközéspont küldetésével egyetértő iskolák gondoskodtak arról, hogy annak legfontosabb üzenetei eljuthassanak a pedagógusokhoz és a diákokhoz.

 

 

Az Ütközéspont online felületén a játékos egy rendőrtisztet megszemélyesítve viheti végig a dramatizált memóriakihívást, hogy megtalálja a különböző nyomokat és azok, valamint a szemtanúk és a szakemberek vallomásai alapján rekonstruálja az eseményeket a 360 fokban körbejárható, virtuális baleseti helyszínen. A játék szereplői között feltűnik Nagy Zsolt színész, aki a virtuális baleset sérültje, és Gál Kristóf rendőrségi szóvivő is, aki az online térben a játékos nyomozótársát alakítja.

 

Az elsősorban vasúti átjárós balesetek megelőzése érdekében létrehozott közlekedésbiztonsági kampány egy hónap alatt közel kétmillió embert ért el digitális felületeken keresztül. Az Ütközéspont weboldalára több mint százhúszezer látogató érkezett, ahol összesen mintegy 1200 órát töltöttek. Az online felületen több mint tizenötezren indítottak játékot, és 9500 esetben sikeresen be is fejezték a küldetést. A www.utkozespont.hu oldal és az interaktív játék a kampány befejeztével is látogatható.

 

A közlekedésbiztonsági kampány mintegy 55 millió forintos Európai Uniós támogatással jöhetett létre. Az Ütközéspont jellegzetes plakátjaival országszerte közel 500 helyen találkozhattunk június közepéig. Az iskolai felhívások és a közterületi megjelenések mellett számos médiamegjelenés biztosította, hogy a figyelemfelkeltő kampány mindenkihez eljusson.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Klímaberendezéseket adományozott a Panasonic a Semmelweis Egyetem gyermek-tüdőgyógyászatának

A Panasonic Heating and Cooling Solutions üzletágának hazai képviselete Etherea nanoe X technológiával felszerelt levegő-levegő hőszivattyú rendszerek adományozásával és telepítésével támogatja a Semmelweis Egyetem I. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikájának pulmonológiai-allergológiai szakrendelését, ahol légúti betegségben szenvedő gyermekeket kezelnek.

2022. január 17. 12:29

Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért

A hétvégén zárult 22. EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon jelentette be a MEFS és a HUNESZ a felsőoktatás jövőbeni elektronikus sportéletét meghatározó kooperációt. 

2022. január 17. 11:18

Virtuális látogatás az ABB Distribution Solutions brnói gyárában

A virtuális gyárlátogatás betekintést enged a világ legnagyobb, IEC szabvány szerinti középfeszültségű mérőváltóit és szenzorait előállító gyárába, és azokba a gyártócsarnokokba, ahol a középfeszültségű lég- és gázszigetelt, valamint kisfeszültségű kapcsolóberendezések készülnek. 

2022. január 17. 09:59

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Philips

Az MMD – a Philips monitors márkalicencpartnere – megszerezte a 9. generációs TCO Certified tanúsítványt számos fenntartható terméke számára. A tanúsítást elsőkként megszerző gyártók egyikeként a Philips monitors rekordszámú (64) tanúsítvánnyal rendelkező kijelzővel rendelkezik azon a napon, amikor a TCO Certified tanúsítás 9. generációját bemutatták a nyilvánosságnak decemberben. Az előző generációkhoz képest a TCO Certified 9. generációja szigorúbb és átfogóbb kritériumokat határoz meg a termék teljes életciklusára vonatkozóan, és lehetővé teszi a kritikus lépések megtételét a fenntartható IT-termékek fejlesztése tekintetében.

2022. január 16. 16:49

Oscar-jelölt mesterek is dolgoztak az új grandiózus szabadulószobán

2022 január 30-án nyit Budapest legújabb és eddigi legnagyobb beruházással készült szabadulószobája a VII. kerületben. Az Azték sírkamra kialakításán több mint száz külföldi és magyar szakember dolgozott egy éven át. A játékosoknak igazi azték és maja indiánok adják a segítséget eredeti nyelven, az azték és maja őshazában felvéve. A felvételeket ősi maja áldozó barlangban, maja templomokban, áldozati helyszíneken, dzsungelben és romvárosokban rögzítették. Minden érzékszervre ható fordulatos, agytornáztató kalandra számíthatnak a játékosok.

2022. január 16. 14:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35

Digitális műtárgyként árverezi el a Vodafone a világ első SMS-ét

2021. december 14. 15:32